دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1399 - 10:42

10 دانشگاه برتر آمریکا برای ادامه تحصیل

افرادی که قصد ادامه تحصیل در امریکا دارند همواره به دنبال پاسخ این سئوال هستند که بهترین دانشگاه های امریکا کدام هستند. در این مقاله قصد داریم 10 دانشگاه برتر امریکا در سال 2020 را به اختصار معرفی کنیم.
کد خبر : 509680
image_06c1ce3dc3d2221cda70b0974d7ef773e9f08717.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، افرادی که قصد دارند برای اخذ ویزای تحصیلی امریکا اقدام کنند و یا در لاتاری گرین کارت امریکا برنده شده اند و قصد ادامه تحصیل در امریکا دارند همواره به دنبال پاسخ این سئوال هستند که بهترین دانشگاه های امریکا کدام دانشگاه ها هستند و چه ویژگی هایی دارند. بنابراین در این مقاله قصد داریم 10 دانشگاه برتر امریکا در سال 2020 را به اختصار معرفی کنیم.



10. دانشگاه کلمبیا
دانشگاه کلمبیا که رتبه دهم لیست را به خود اختصاص داده است، در شهر نیویورک واقع شده و در سال 1754 میلادی تاسیس شده است. بر اساس رتبه‌بندی برترین دانشگاه های جهان از سوی موسسه QS در سال 2020 دانشگاه کلمبیا در رتبه هجدهم برترین دانشگاه های جهان و در رتبه شانزدهم رتبه بندی تایمز قرار دارد. هم اکنون این دانشگاه 3543 استاد و 24820 دانشجوی در حال تحصیل دارد و این نسبت استاد به دانشجو می تواند گواه این باشد که چرا این دانشگاه هر ساله در بین دانشگاه های برتر دنیا قرار دارد.


9. دانشگاه ییل
دانشگاه ییل یک دانشگاه خصوصی است که در نیوهیون امریکا واقع شده است و قدمت زیادی دارد. اگر چه امسال یک رتبه نسبت به دانشگاه پنسیلوانیا در رتبه بندی برترین دانشگاه های امریکا سقوط کرد اما هر ساله به طور مداوم در لیست 10 دانشگاه برتر امریکا و در رتبه بندی برترین دانشگاه های دنیا قرار می گیرد. امسال در سال 2020 این دانشگاه در رتبه نهم امریکا و هفدهم جهان براساس رتبه بندی QS و از لحاظ اشتغال فارغ التحصیلان در رتبه چهاردهم جهان قرار دارد. این دانشگاه از لحاظ نسبت دانشجو به دانشکده و استاد، اعتبار علمی و شهرت اساتید همواره یکی از محبوبترین دانشگاه های جهان است.


8. دانشگاه پنسیلوانیا
همانطور که از اسمش برمی آید، این دانشگاه در ایالت پنسیلوانیای امریکا واقع شده و در سال 1740 تاسیس شده است. امسال در سال 2020 این دانشگاه بخاطر شمار کارهای تحقیقاتی زیاد و به علت درصد اعضای هیئت علمی بین المللیش با پشت سر گذاشتن دانشگاه های کلمبیا و ییل توانست در رتبه هشتم برترین دانشگاه های امریکا و رتبه پانزدهم برترین دانشگاه های دنیا قرار گیرد. این دانشگاه از جذب دانشجویان خارجی استقبال می نماید. در واقع، 46 درصد دانشجویان این دانشگاه از ملیت های دیگر و 54 درصد دانشجویان زن هستند.


7. دانشگاه کرنل
از مطرح ترین دانشگاه های امریکا، دانشگاه خصوصی کرنل است که در ایتاکای نیویورک واقع شده و در سال 1865 تاسیس شده است. این دانشگاه به عنوان هفتمین دانشگاه برتر امریکا توانسته است سه سال پیاپی در رتبه چهاردهم برترین دانشگاه های دنیا قرار گیرد. محبوبیت و شهرت این دانشگاه به علت کارهای تحقیقاتی بی شمار و جذب اعضای هیئت علمی بین المللی از سراسر جهان است. اگرچه کرنل در مقایسه با سایر مؤسسات Ivy نسبت تعداد دانشجو به اندازه دانشکده و استاد بیشتری دارد ، اما برنامه ریزی گسترده موجب شده است که این دانشگاه همواره در لیست بهترین دانشگاههای ایالات متحده قرار گیرد.


6. دانشگاه پرینستون
این دانشگاه یکی از دانشگاه های خصوصی ایالت متحده است که در شهر پرینستون ایالت نیوجرسی امریکا واقع شده و در سال 1746 تاسیس شده است بنابرین از قدیمی ترین دانشگاه های امریکا است. این دانشگاه در سال 2020 در رتبه ششم امریکا و سیزدهم جهان قرار گرفته است.پرینستون به عنوان یکی از پر افتخارترین دانشگاه های دنیا، خانه استادان برجسته فیزیک و ریاضی نظیر آلبرت انیشتین است. همچنین، مریم میرزاخانی نابغه ایرانی ریاضی و تنها بانوی برنده مدال فیلدز در سال 2008 در این دانشگاه به تدریس مشغول بوده است.


5. دانشگاه شیکاگو
دانشگاه شیکاگو از معتبرترین دانشگاه های خصوصی امریکا در ایالت ایلینوی امریکا واقع شده و در سال 1891 تاسیس شده است. این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین موسسات غیر Ivy به علت اعتبار علمی زیاد توانسته است در سال 2020 در رتبه پنجم امریکا و دهم جهان قرار بگیرد. دانشکده های معروف این دانشگاه از جمله دانشکده مطالعات سیاسی عمومی هریس و دانشکده پزشکی پریتزکر شهرت جهانی دارند و توانسته اند دانشجویان زیادی از سراسر دنیا جذب کنند. در واقع، یک چهارم دانشجویان دانشگاه شیکاگو خارجی هستند.



4. موسسه فناوری کالیفرنیا
یکی از بهترین دانشگاه های غرب، موسسه فناوری کالیفرنیا (یا کالتک) است که کوچکترین دانشگاهی است که در لیست 10 دانشگاه برتر امریکا قرار دارد. این دانشگاه خصوصی و تحقیقاتی در سال 1891 در پاسادنای ایالت کالیفرنیا تاسیس شده است. کالتک در سال 2020 توانسته است به رتبه پنجم برترین دانشگاه های جهان و رتبه چهارم دانشگاه های ایالت متحده دست یابد. این دانشگاه از لحاظ نتایج تحقیق و امکانات فناوری پیشرفته در جهان مشهور است.


3. دانشگاه هاوارد
احتمالاً مشهورترین دانشگاه جهان در كنار آكسفورد، هاروارد است که در شهر واشنگتن دی سی ایالات متحده واقع شده و در سال 1867 تاسیس شده است. هاروارد از نظر عملکرد دانشگاهی و اشتغال رتبه یک جهان را به خود اختصاص داده است اما هاوارد در رتبه بندی برترین دانشگاه های امریکا و جهان در رتبه سوم قرار دارد. زیرا از لحاظ جذب دانشجوی بین المللی از سایر رقبا عقب مانده است. در واقع 220 دانشگاه از این نظر از هاوارد نمره بالاتری کسب کرده اند. گرچه این آمار برای دانشگاهی نظیر هاوارد با اعتبار علمی بالا و امکانات پیشرفته ناامید کننده است اما هنوز هم هاوارد یکی از بهترین دانشگاه های جهان است.



2. دانشگاه استنفورد
دانشگاه استنفورد از نظر دو مقوله شهرت و اعتبار علمی و نسبت اندازه دانشکده به تعداد دانشجو در رتبه بالا قرار می گیرد اما همانند هاوارد بیشتر در جذب دانشجویان داخلی امریکایی موفق عمل کرده است و از نظر این شاخص در رتبه 196 جهان قرار دارد.
با وجود این اشکال، استنفورد همچنان یکی از بهترین دانشگاه های ایالات متحده و جهان است. استنفورد واقع در مرکز دره سیلیکون امریکا از لحاظ اشتغال فارغ التحصیلان در رتبه اول دنیا قرار دارد و دانشجویان این دانشگاه بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی جذب بازار کار می شوند.


1. دانشگاه ام آی تی یا موسسه فناوری ماساچوست
موسسه فناوری ماساچوست با نام اختصاری ام آی تی، توانست امسال در سال 2020 برای هشتمین سال متوالی رتبه نخست برترین دانشگاه دنیا را از آن خود کند. این دانشگاه در سال 1861 میلادی یعنی 159 سال قبل در شهر کمبریج ایالت ماساچوست امریکا تاسیس شد. اگرچه این دانشگاه یک دانشگاه خصوصی است اما از بدو تاسیس از لحاظ مالی از دانشجویان نیازمند حمایت کرده است و به آنان هزینه های تحصیلی اعطا می نماید. پذیرش در این دانشگاه که همواره بهترین دانشگاه مهندسی دنیا بوده بسیار دشوار بوده و تنها هشت درصد افرادی که برای تحصیل در این دانشگاه اقدام میکنند مجوز ورود و تحصیل در این دانشگاه را کسب می نمایند.شاید این مسئله گواه این باشد که چرا شرکت های بزرگ دنیا نظیر اپل و گوگل کارمندانشان را از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه انتخاب می نمایند.



بعد از معرفی 10 دانشگاه برتر امریکا در سال 2020 ذکر این نکته حائز اهمیت است که اگر قصد مهاجرت و یا شرکت در قرعه کشی لاتاری گرین کارت امریکا را دارید پیش از هر کاری در مورد قوانین و شرایط این امر از کارشناسان خبره کمک بگیرید و در این زمینه اطلاعات کسب کنید. یکی از مجموعه های معتبری که سالیان متمادی در این زمینه فعالیت می کند و می تواند رهگشای کار شما باشد، کارت سبز است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: رپرتاژ
ارسال نظر
هلدینگ شایسته