دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1399 - 08:56
آنا بررسی می‌کند؛

اولین وعده مجیدی به حقیقت پیوست/ راه دشوار سرمربی استقلال برای عمل به قول‌هایش

نخستین قولی که فرهاد مجیدی به هواداران استقلال داده بود به حقیقت پیوست اما او برای تحقق دیگر وعده‌هایش کار سختی در مقابل دارد.
کد خبر : 509490
___normal.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، استقلال در آخرین دیدار خود پیش از همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی 4 ماهه دیدارهای لیگ برتر فوتبال در خانه گل‌گهر سیرجان شکست خورد و این اتفاق را در اولین دیدار ازسرگیری رقابت‌ها نیز در خانه فولاد خوزستان تکرار کرد. تساوی خانگی برابر سایپا پایین جدولی هم به منزله وداع آبی‌پوشان با قهرمانی در نوزدهمین دوره لیگ برتر بود.


پس از این ناکامی‌ها انتقادات زیادی به فرهاد مجیدی وارد شد و بسیاری او را در حد و اندازه‌های سرمربیگری استقلال ندانستند و معتقد بودند برای او زودتر از موعد نفر اول کادر فنی تیم محبوبش شده است. مجیدی در واکنش به نتایج نامطلوبی که کسب کرده بود، وعده داد که تیمش سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به دست می‌آورد، فاتح جام حذفی خواهد شد و از گروهش در دور مقدماتی  لیگ قهرمانان آسیا 20-2019 صعود خواهد کرد.


شب گذشته استقلال با کسب برتری 4 بر یک در خانه تیم سقوط کرده شاهین بوشهر به مقام نایب قهرمانی لیگ برتر دست یافت تا سهمیه مستقیم به لیگ قهرمانان را در فصل آینده کسب کند و دیدارهایش را از مرحله گروهی آغاز کند. حالا مجیدی به اولین وعده‌ای که داده بود، عمل کرده اما تحقق دو وعده دیگر بسیار سخت است.


آبی‌ها چهارشنبه هفته جاری باید در ورزشگاه آزادی برابر قهرمان 4 دوره اخیر لیگ برتر به میدان بروند تا مجوز صعود به دیدار نهایی را کسب کنند. حریف استقلال تیمی جز پرسپولیس نیست که در فاصله 4 هفته مانده به پایان لیگ نوزدهم قهرمانی‌اش را مسجل کرد و البته از چند هفته جلوتر هم مشخص بود که سرخ‌پوشان بر تخت قهرمانی خواهند نشست. پرسپولیس شب گذشته در دیداری که نیازی به پیروزی نداشت برابر سایپا به برتری 3 بر صفر رسید و  برای حریف دیرینه‌اش در دربی 92 خط و نشان کشید. بدون تردید فرهاد مجیدی حریف دشواری در مقابل دارد. البته که برتری در دربی می‌تواند انگیزه مضاعفی به شاگردان مجیدی بدهد تا در دیدار فینال برابر تراکتور یا نفت مسجدسلیمان هم برنده شوند و بتوانند به دومین وعده سرمربی تیمشان جامه عمل بپوشانند.


مشخص نیست مجیدی بتواند در جام حذفی موفق شود و البته روی کاغذ این شانس برای او محفوظ است اما سرمربی استقلال سومین وعده‌اش صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان است. آبی‌پوشان از دو بازی اول تنها یک امتیاز گرفته‌اند و همانند سایر تیم‌ها باید هر سه روز یک بار بازی کنند. 4 دیدار دشوار برابر حریفان عربی که دو مسابقه اول برابر الوحده امارات است. سپس به دیدار الشرطه عراق می‌روند و در آخرین گام با الاهلی عربستان مسابقه می‌دهند. هیچ‌کدام از این بازی‌ها آسان نیست و شاگردان مجیدی برای آنکه بتوانند راهی دور حذفی شوند باید از 12 امتیاز ممکن حداقل 9 امتیاز کسب کنند.


مجیدی اگر بتواند به دو وعده دیگرش عمل کند بدون تردید فصل آینده سرمربی استقلال باقی می‌ماند و بدون شک نشان می‌دهد در جایگاه مربیگری حرف‌های زیادی برای گفتن ندارد اما اگر نتواند قهرمانی جام حذفی شود و تیمش در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا حذف شود بدون تردید نیاز به کسب تجارب بیشتری دارد.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته