دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آذر 1394 - 09:03
در گفت‌وگو با آنا

منصور برزگر: نصف المپیک لندن در برزیل مدال بگیریم‌ باید کلاه خودمان را به هوا بندازیم/ 100 سکه پاداش مقابل پاداش میلیاردی کشورهای دیگر هیچ‌ است

پیشکسوت کشتی ایران گفت: زمانی در جلسه فدراسیون جهانی کشتی از آنها تقاضای کمک کردم اما مسئولان فیلا با خنده به من گفتند، ایران با این همه ثروت باید به ما کمک کند.
کد خبر : 50949

منصور برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد مشکلات مالی ورزشکاران المپیکی و وضعیت امرار و معاش آنها گفت: «زمانی که ما ورزش می کردیم، برای یک جلسه تمرینی اعم از هزینه حمل و نقل و خوراک، 14 ریال هزینه می‌کردیم، اما امروز یک ورزشکار اگر بخواهد با وسایل حمل و نقل عمومی سر تمرین برود و یک آبمیوه بعد از تمرین بخورد، باید روزی 20 هزار تومان باید هزینه‌‌ کند. باید قبول کنیم هزینه زندگی در ایران هزار برابر شده است اما آیا درآمد ورزشکاران ملی ما هم به همین اندازه رشد داشته است؟ ورزشکاری که باید به صورت قهرمانی ورزش کند، باید به نحوی زندگی کند که بتواند در همه شرایط خودش را در سطح آمادگی بالا حفظ کند، اما با این وضعیت درآمد، ورزشکار حرفه ای که قصد حضور در المپیک را دارد به صورت سخت می‌تواند تمرکز خودش را بر روی تمریناتش بگذارد.»


برزگر در خصوص حمایت‌های مدیران از ورزشکاران المپیکی ایران گفت: «متاسفانه مسئولان فقط به فکر درو هستند و هیچ کاشتی نمی کنند تا بتوانند از آن برداشت کنند. من زمانی که قهرمان جهان شدم کارمند سازمان آب شدم و یک خانه به من دادند که آن زمان قیمتش 300 هزار تومان بود، ولی امروز چهار میلیارد فقط قیمت زمین آن ملک است. امروز زمانی که یک ورزشکار قهرمانی جهان و المپیک می شود، تنها 100 سکه به عنوان پاداش به او می دهند که با تورم حاکم بر جامعه، عملا هیچ کاری نمی تواند با پول سکه ها انجام دهد.»


وی ادامه داد: «کاروان ایران در المپیک لندن 12 مدال کسب کرد که 50 درصد این مدال‌ها را کشتی‌گیران کسب کردند، اما در طی چهار سال گذشته هیچ حمایتی از ورزشکاران و به خصوص کشتی گیران صورت نگرفته است. با وضعیت فعلی اگر ما بتوانیم نصف مدال‌های لندن را در برزیل کسب کنیم باید کلاه خودمان را به هوا بندازیم. نتیجه کم کاری مسئولان در حمایت از ورزشکاران را چند ماه دیگر در المپیک شاهد هستیم و این عدم نتیجه‌گیری به ضرر کل ورزش ایران است.»


برزگر یادآور شد: «متاسفانه وضعیت جامعه ما به شکلی شد که وقتی یک ورزشکار که برای مملکت در عرصه‌های جهانی افتخار آفرینی می کند و پرچم ایران را در میادین مختلف بالا می برد باید برای حقوق یک میلیون تومانی چند ماه صبر کند، اما هزاران میلیارد تومان پول بیت المال را اختلاس می کنند و معلوم نیست این پول ها کجا می‌رود.»


پیشکسوت کشتی ایران در مورد حمایت کشورهای دیگر از ورزشکاران و قهرمانان ملی خود افزود: «در این مورد ایران را با کشورهای اروپایی و ثروتمند مقایسه نمی‌کنم، اما در همین اطراف خودمان در کشورهایی مثل آذربایجان و ترکیه و قزاقستان، به مدال آوران المپیکی خودشان معادل یک میلیارد تومان پول ایران، پاداش می دهند و 100 سکه پاداش مدال آوران ایران در مقابل این ارقام، اصلا به حساب نمی آید.»


قهرمان سابق کشتی جهان بر رفع مشکلات مالی ورزشکاران توسط مدیران ورزشی تاکید کرد و گفت:« سال‌های قبل در جلسه ای که در فیلا برگزار شد من درخواست کمک مالی از فیلا برای کشتی ایران کردم که با خنده آنها مواجه شدم. مدیران فیلا در جواب درخواست من گفتند کشور شما با این همه ثروت باید به فیلا کمک کند، نه اینکه ما بخواهیم به شما کمک کنیم. قطر با خرج هزینه‌های سنگین تقریبا در اکثر رشته‌های ورزشی در دنیا صاحب کرسی شد و ما در این زمینه حتی از این کشورها هم ضعیف‌تر عمل کردیم. 8 ماه تا آغاز المپیک مانده‌است. فرصت زیادی برای حمایت از ورزشکاران کشورمان باقی نمانده‌است. اگر طی این مدت حمایتی از ورزشکاران اعزامی صورت گیرد به نفع ورزش ماست، چون جلوی ضرر را هر جا بگیرند، منفعت است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته