دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1399 - 12:30
در گفتگو با آنا تشریح شد؛

فرصت‌های شغلی علوم تربیت بدنی چیست؟/ از جذابیت مشاغل تا کسب درآمد از ورزش

مدیر گروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با تشریح تنوع، جذابیت و گستردگی مشاغل رشته تربیت بدنی، فعالیت در حوزه ورزش را توأم با سلامتی برشمرد.
کد خبر : 509444
timthumb (1).jpeg

گیتی تپه‌رشی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در قم در تشریح مزیت‌ها و محاسن رشته تربیت بدنی اظهار کرد که همزمانی  با تصویب رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی در مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته  با تصدی این‌جانب به عنوان مدیر گروه تربیت بدنی سبب شد تا با تلاش‌های شبانه‌روزی و برنامه‌ریزی درست و دقیق با افتخار بیان کنم که یکی از بهترین دانشگاه‌ها در رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی هستیم.


وی با یادآوری جایگاه ورزش در جامعه افزود: هر جامعه‌ای که ریشه ورزش آن در دانشگاه باشد به موفقیت‌های بیشتری دست می‌یابد و بر‌اساس علم و تجربه در کنار یکدیگر می‌توان بهترین نتایج را به دست آورد.‌


 مدیر گروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی قم تاکید کرد: هر جامعه‌ای که به فکر سلامت افراد از لحاظ روحی و جسمی باشد، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری برای ورزش آکادمیک، علمی و دانشگاهی می‌کند؛ بنابراین از جمله اولویت‌های اساسی در وضعیت کنونی تلاش برای بسترسازی و پرورش استعدادهای خلاق و توانمند و مهم‌ترین راه رسیدن به این اهداف استفاده از دانشگاه است.


تپه‌رشی که دانش‌آموخته کارشناسی دانشگاه رازی، کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد کرج و  دانش‌آموخته دکتری تربیت بدنی و علوم ورزشی از دانشگاه آزاد تهران مرکزی است، افزود: همه علاقه‌مندان به سلامت جسم و شادابی روح می‌توانند در رشته تربیت بدنی تحصیل کرده و با توجه به تنوع ورزش‌های مختلف به علایق و استعداد‌های خود آگاه شوند و با توجه به توانایی‌هایشان برای دستیابی به شغل آینده خود برنامه‌ریزی کنند؛ بنابراین افراد ورزشکار نیز می‌توانند از شرایط ویژه دانشگاه آزاد اسلامی قم  استفاده کرده و از تخفیفات ویژه بهره‌مند شوند و تحصیلات آکادمیک را در کنار ورزش حرفه‌ای به بهترین شکل ممکن پیش ببرند.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی قم با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی ورزشکاران حرفه‌ای تلاشگر بودن و تمرین بسیار زیاد آنهاست، افزود: اهمیت دادن به سلامت جسم و رسیدن به‌سلامت روح و بزرگ‌اندیشی از شاخصه‌های افراد مجرب‌ است‌ که در عرصه ورزش فعال هستند.


تپه‌رشی تاکید کرد: ورزشکارانی که از علم در کنار ورزش استفاده می‌کنند، مسیر کوتاه‌تری برای رسیدن به موفقیت طی می‌کنند و بسیار خوش می‌درخشند و از ورزش کردن و کسب درآمد از طریق ورزش و رسیدن به سلامت جسم و روح بهره‌مند می‌شوند.


وی با توجه  به‌فرصت‌های شغلی  در رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی گفت: تنوع مشاغل در گروه تربیت‌بدنی بسیار گسترده و جذاب همراه با سلامتی است و  از جمله مشاغل مرتبط با گروه تربیت‌بدنی می‌توان به انواع مربیگری‌ها؛ شامل فوتبال، والیبال، بسکتبال هندبال، بدمینتون، بدنسازی تیاریکس، پیلاتس، یوگا، شطرنج تنیس روی میز، ایروبیک و غیره نام برد.


این استاد دانشگاه با بیان اینکه تدریس در مدارس و  دانشگاه‌ها نیز از دیگر فرصت‌های شغلی این رشته است، افزود: بیشتر ارگان‌ها برای رسیدگی به امور ورزشی خود به کارشناس تربیت بدنی نیاز دارند؛ بنابراین کلینیک‌های ورزشی، حرکات اصلاحی، بازتوانی و اصلاح اسکلت بدن با استفاده از تمرینات ورزشی بخشی دیگر از مشاغل گروه تربیت بدنی محسوب می‌شوند.


مدیر گروه رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی قم بیان کرد: دانش‌آموختگان این رشته می‌توانند با توجه به گذراندن واحدهای تغذیه ورزشی و علم تمرین در باشگاه‌ها با  ارائه برنامه تغذیه علمی و مناسب کسب درآمد کنند و علاوه بر آن، همکاری با رسانه‌های ورزشی و بسیاری مشاغل دیگر را می‌توان در این فهرست جای داد.


انتهای پیام/۴۱۱۷/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته