دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مرداد 1399 - 15:54
آنا بررسی می‌کند؛

سؤالات آزمون‌های گروه‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی لو رفته بود؟

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از دستگیری گروه‌هایی که با برنامه‌ریزی برای ارسال عکس از دفترچه‌های امتحانی کنکور سراسری برنامه‌ریزی کرده بودند، خبر داد.
کد خبر : 509429
_MID0555.jpg

به گزارش  گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، امروز آزمون‌های عمومی و اختصاصی گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی برگزار شد و صبح جمعه ۳۱ مرداد داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی و صبح شنبه یکم شهریورماه داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی آزمون به رقابت خواهند پرداخت.


یک‌میلیون و ۱۴۶ هزار و ۱۲۸ نفر در کنکور ۹۹ ثبت‌نام کردند که برای این تعداد از داوطلبان تعداد یک‌میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۳۳ کارت ورود به جلسه برای صادرشده است. این دوره از آزمون سراسری متفاوت‌ترین آزمون در دوره‌های اخیر بوده است و با توجه به شیوع بیماری کرونا، این آزمون پس از دوباره تعویق و تردیدهایی نسبت به برگزاری یا عدم برگزاری آن در ایام کرونا، صبح ۲۹ مرداد با شروع آزمون گروه آزمایشی هنر برگزار شد و امروز ۳۰ مرداد با برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی ادامه یافت.


در ساعات اولیه آزمون‌های امروز، گزارش‌هایی در فضای مجازی حاکی از لو رفتن سؤالات کنکور ریاضی و انسانی همانند کنکور هنر که در روز گذشته برگزار شد، بود. فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در واکنش به لو رفتن سؤالات آزمون سال جاری گفت: در حال حاضر صحت یا عدم صحت این عکس‌ها توسط حفاظت سازمان سنجش در دست بررسی است و نتیجه آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.


ساعتی بعد زرین‌آبادی از دستگیری تیم‌هایی که با برنامه‌ریزی جهت ارسال عکس از دفترچه‌های امتحانی کنکور سراسری برنامه‌ریزی کرده بودند، خبر داد و گفت: حفاظت آزمون سازمان سنجش آموزش کشور با همکاری دستگاه‌های امنیتی انتظامی در استان‌های فارس و یکی از استان‌های غربی دو تیم که مشخصاً جهت ارسال عکس از دفترچه‌های امتحانی کنکور برنامه‌ریزی کرده بودند دستگیر کرده و تحویل مقامات ذی‌ربط داده است.


وی افزود: همچنین در تهران نیز دو نفر شناسایی‌ شده‌اند که به‌زودی دستگیر خواهند شد. بر اساس بررسی‌های به‌عمل‌آمده اصولاً هدف این افراد از ارسال عکس از دفترچه‌های سؤالات کنکور ۹۹، تقلب نیست بلکه القای شبهه در آزمون است.


زرین آمیزی با اشاره به موضوع انتشار برخی عکس‌ها در فضای مجازی با عنوان کلید آزمون سراسری سال ۹۹ گفت: بر اساس بررسی‌های فنی و دقیق سازمان سنجش آموزش کشور تمامی کلیدهای منتشرشده در فضای مجازی تا امروز کذب، جعلی و باهدف کلاه‌برداری بوده است و هیچ‌کدام با جواب‌های کلید سازمان سنجش مطابقت ندارد. داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۹ جهت اطمینان بیشتر می‌توانند روز دوشنبه سوم شهریورماه کلیدهای منتشرشده در سایت سازمان سنجش را با این کلیدها و نوع دفترچه‌ها مقایسه کنند تا کذب بودن آن‌ها مشخص شود.


گفتنی است، سخنگوی سازمان سنجش روز گذشته نیز از دستگیری داوطلب منتشرکننده سؤالات کنکور هنر خبر داده و گفته بود داوطلب مبتلا به کرونا که در محل جداگانه‌ای آزمون می‌داد، این سؤالات را منتشر کرد!


انتهای پیام/4084/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
مهساراد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
۰
چراانقدباتناقض صحبت میکنین میگین لونرفته اگه لونرفته پس کی دست گیرکردنداین ازمون بایدابطال بشه هیچ فرقی بین کسی خونده بانخونده بودنبود
هلدینگ شایسته