دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آمار فروش فیلم‌های روی پرده؛

سینماها با تداوم رکود به استقبال تعطیلی دهه اول محرم رفتند

در آخرین روزهای مرداد ۹۹ و در آستانه تعطیلی دهه اول محرم، سالن‌های سینما همچنان روزهای کم‌رونق و راکدی را تجربه می‌کنند.
کد خبر : 509381
_MID0525.jpg

به‌گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، با وجود اضافه‌شدن دو  فیلم «قتل عمد» و « تا ابد»، گیشه سینمای ایران  همچنان دوران رکود را سپری می‌کند.این در حالی است که از فردا (جمعه 31 مرداد) و با آغاز دهه اول محرم  سالن‌های سینما تعطیل خواهند شد.


بر اساس آمار اعلام‌شده از سوی سامانه مدیریت فروش و اکران سینما، فیلم‌های درحال اکران همچنان فروش پایین دارند که با توجه به هزینه‌های تولید چند میلیارد تومانی فیلم‌ها، قابل تأمل است. 


پس از فیلم «شنای پروانه» به کارگردانی «محمد کارت»که کمتر از یک ماه روی پرده بود و همچنان با ۲ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان فروش در صدر این جدول بی‌رونق است، فیلم کمدی «خوب، بد، جلف۲: ارتش سری» به کارگردانی پیمان قاسم‌خانی قرار دارد. این فیلم نیز تاکنون یک میلیارد و482 میلیون تومان فروش را تجربه کرده است. اثری که مدتی است اکران آنلاین خود را نیز آغاز کرده است .


اکران تعطیلی در سینما


آمار فروش فیلم‌های در حال اکران


اما میزان فروش سایر فیلم‌های روی پرده نیز اوضاع اسفناکی دارد و بیش از هرچیز نشان‌دهنده شکست مطلق گیشه در روزهای پس از بازگشایی سینماها است. شکستی که باعث شده برخی پردیس‌های سینمایی به اکران فیلم‌های خارجی مثل «جوکر»، «۱۹۱۷» و «احضار۲» روی بیاورند که این موضوع نیز در جای خود قابل‌بررسی و تأمل است. 


بازگشایی سینماهای پایتخت پس از چهار ماه


آمار فروش فیلم‌های سینمایی در حال اکران به شرح زیر است:


۱-خوب، بد جلف ۲:ارتش سری (پیمان قاسم خانی)/ یک میلیارد و 482 میلیون تومان


۲- زن‌ها فرشته‌اند۲ (آرش معیریان) / 492 میلیون تومان


۳- تا ابد (امید امین نگارشی)/ 41 میلیون تومان


۴- عطر داغ (علی ابراهیمی)/ ۳۱میلیون تومان


۵- یادم تو را فراموش (علی عطشانی)/ ۲۳میلیون تومان


۶-یلدا (مسعود بخشی)/ 24 میلیون تومان


۷- خروج (ابراهیم حاتمی‌کیا)/ ۸ میلیون تومان


۸- چهل و هفت (احمد اطراقچی و علیرضا عطاالله)/ ۸میلیون تومان


۹- قتل عمد( سعید دولتخانی)/ 7 میلیون تومان


در کنار این آثار باید به دو  مستند «جایی برای فرشته ها نیست » و «خط باریک قرمز» نیز اشاره کرد که در قالب گروه «هنر و تجربه» در حال اکران است. «جایی برای فرشته‌ها نیست» 7میلیون و  «خط باریک قرمز» نیز 6 ملییون تومان فروش داشته‌اند.


بازگشایی سینماهای پایتخت پس از چهار ماه


این میزان فروش نشان می‌دهد که تماشاگران سینما فعلاً رغبتی برای حضور در سالن‌های سینما ندارند و سازمان سینمایی باید به فکر راهکارهای جدید برای شیوه اکران فیلم‌های سینمایی باشد.


تمهیداتی مانند بلیت نیم‌بها نیز که مدتی پیش اعمال شد، تأثیر چندانی بر استقبال مردم نگذاشته است و باید به فکر شیوه‌های جدید اکران فیلم بود. شیوه‌‌هایی که بتواند نگرانی مردم از حضور در اماکن مسقف و سربسته را برطرف کند تا مخاطبان حاضر شوند تا به سینما بروند. از سوی دیگر تقویت اکران آنلاین و گسترش زیرساخت‌های آن می‌تواند تا حد زیادی در این زمینه راهگشا باشد.


انتهای پیام/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب