دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مرداد 1399 - 23:15

آمریکا 2 شرکت مستقر در امارات را تحریم کرد

آمریکا روز چهارشنبه از وضع تحریم‌هایی بر ضد دو شرکت مستقر در امارات که به ادعای واشنگتن ماهان ایر را پشتیبانی فنی می‌کردند، خبر داد.
کد خبر : 509333
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، ایالات‌متحده آمریکا روز چهارشنبه از وضع تحریم‌هایی بر ضد دو شرکت مستقر در امارات خبر داد که به ادعای واشنگتن ماهان ایر را پشتیبانی فنی می‌کردند.


وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن وضع این تحریم‌‌ها از شرکت‌های یادشده با نام‌های «پارتیا کارگو» و «دلتا پارتز اف زد سی» یاد کرده و مدعی شده که هر دو در زمینه تأمین قطعات اصلی و ارائه خدمات لجستیکی با ماهان ایر همکاری می‌کردند.


در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین به تحریم یک شهروند ایرانی به نام امین مهدوی اشاره شده که گفته می‌شود مالکیت و یا مدیریت شرکت پارتیا کارگو در امارات را برعهده دارد.


این تصمیم در حالی اتخاذ می‌شود که دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پس از ناکامی در به تصویب رساندن قطعنامه پیشنهادی خود برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی تهران، درصدد استفاده از مکانیسم حل اختلاف گنجانده شده در برجام برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه دشمن شماره یک خود در خاورمیانه است.


به گفته وزیر خزانه‌داری آمریکا «ایالات‌متحده اقدام بر ضد افراد و شرکت‌هایی که از این شرکت هواپیمایی پشتیبانی می‌کنند را ادامه خواهد داد.»


انتهای پیام/4129/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته