دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آبان 1394 - 12:14

درایتی: تندروها نگران از بین رفتن موقعیت غیرمشروع خود هستند

حجت‌الاسلام مصطفی درایتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در واکنش به تشدید فعالیت‌ تندروها در کشور و بر هم زدن گردهمایی‌های قانونی گفت: تصور من این است که این افراد آخرین نفس‌های حیاتی سیاسی خودشان را می‌کشند و این فریادهای هم از همین جهت است که خودشان هم این را می‌دانند. یقینا هر چه این کارها افزایش پیدا کند احتمال حضورشان در مجلس و حتی در صحنه قدرت کمتر می‌شود.
کد خبر : 50932

مشاور رئیس دولت اصلاحات در امور روحانیت با اشاره به اتفاقی که اخیرا در ورامین در حین سخنرانی عبدالواحد موسوی‌لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات، اتفاق افتاد، گفت: با نزدیک شدن به انتخابات طبیعتا فعالیت گروه‌های تندروها نسبت به قبل بیشتر می‌شود. ما شاهد هستیم هر ساله این گروه‌ها از ترس موقعیتی که دارند تن به اقداماتی می‌زنند که برای نگه داشتن موقعیت سیاسی خودشان حاضر به هر کاری هستند.


وی ادامه داد: با نزدیک شدن به انتخابات جلسات سیاسی گروه‌ها افزایش پیدا می‌کند؛ در نتیجه، افراد تندرو که فکر می‌کنند در این عرصه کم می‌آورند و میدان را برای خودشان مساعد نمی‌دانند، به رفتارهای غیر قانونی خود افزایش می‌دهند.


درایتی افزود: گروه‌های تندرو براین باور هستند که امسال با یک گروه رقابت نخواهند کرد بلکه با دو گروه رقابت سخت دارند: اصولگرایان میانه‌رو و اصلاح‌طلبان که همین موضوع کار را برایشان سخت خواهد کرد.


وی تاکید کرد: این افراد که به دلیل مواضعشان و نتایج این مواضع، موقعیت اجتماعی خودشان را از دست داده‌اند، می‌خواهند موقعیت گذشته خودشان را مجددا به دست بیارودند و فکر می‌کنند با این اقدامات می‌توانند به دست اوردند.


این فعال سیاسی تصریح کرد: این افراد برای اینکه مطرح شوند از رفتارهای غیردموکراتیک و غیراخلاقی استفاده می‌کنند که طبیعتا نشان‌دهنده ضعف آنها در جلب اعتماد مردم است. آنها به جلسات هجوم می‌برند و می‌خواهند با این اقداماتی که انجام می‌دهند فضا را برای خودشان باز کنند تا بتوانند یک بار دیگر به صحنه بیایند.


وی ادامه داد: بنظر من باید دولت مراقبت‌های ویژه‌ایی در این باره کند تا کسی نتواند دست به چنین کارهای بزند که این کار را جامعه حالای ما نمی‌پسندد.


درایتی با بیان اینکه این افراد از ورود افراد میانه‌رو در صحنه قدرت واهمه و ترس دارند، تاکید کرد: این افراد حتی با سخنرانی‌های لاریجانی و مطهری، هم همان کاری را می‌‌کنند که با سخنرانی موسوی لاری کرده‌اند. آنان احساس کنند کسی می خواهد موقعیت نامشروع به‌دست آمده‌شان رابه هم بزنند؛ بنابراین دست به هرکاری می‌زنند و برایشان هم فرقی نمی کند طرف چه کسی و چه کاره باشد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته