دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مرداد 1399 - 12:42
آنا گزارش می‌دهد؛

مسئولان ورزش به دنبال مجوز برای اردوی المپیکی‌ها/ پایان بلاتکلیفی در راه است؟!

کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به دنبال مجوز برای برگزاری اردوها در برخی رشته‌های المپیکی در آکادمی هستند.
کد خبر : 509142
2020_Olympics_img.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، اگرچه شیوع ویروس کرونا المپیک توکیو را با تعویق یک ساله مواجه کرد؛ اما بلاتکلیفی برخی رشته‌های ورزشی در فاصله کمتر از یک سال مانده به المپیک، نگرانی‌های زیادی را برای ملی‌پوشان المپیکی به وجود آورده است.


البته روند صعودی و شیوع ویروس منحوس کرونا و همچنین اعلام وضعیت قرمز در پایتخت و سایر شهرها، باعث شد تا ستاد مقابله با کرونا از صدور مجوز برای برخی رشته‌ها امتناع کند. 


با این حال از اسفندماه سال گذشته که به دلیل شیوع ویروس کرونا تمامی فعالیت‌های ورزشی تعطیل شد تا به امروز که ۶ ماه از آن می‌گذرد؛ تنها برخی رشته‌های انفرادی آن هم به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمرینات را آغاز کردند و مابقی رشته‌های ورزشی در بلاتکلیفی محض هستند. نباید فراموش کنیم اگرچه المپیک یک سال به تعویق افتاد؛ اما در خیلی از رشته‌های ورزشی مسابقات گزینشی المپیک هنوز برگزار نشده و در برخی رشته‌های مدال‌آور کاروان ورزشی ایران از جمله وزنه‌برداری و کشتی در برخی اوزان هنوز سهمیه المپیک هم دریافت نکردیم. 


بدون شک این بلاتکلیفی و رخوتی که گریبان‌گیر ورزشکاران در سال منتهی به المپیک شده می‌تواند در روند آمادگی آن‌ها برای میدان المپیک تأثیر بگذارد. در حال حاضر طبق تصمیم اتحادیه جهانی کمتر از سه ماه دیگر مسابقات جهانی که رقابت‌های سهمیه المپیک است، برگزار خواهد شد و کشتی‌گیران باید در آن آوردگاه جهانی با قدرت ظاهر شوند. همچنین مسابقات گزینشی کاراته، تکواندو بانوان هم در ماه‌های آینده پیش‌رو است و باید فکری به حال این بلاتکلیفی کرد.


در همین راستا گویا وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم برای برگزاری اردو در برخی رشته‌ها دست به کار شدند تا حداقل شرایط برگزاری اردوها در برخی رشته‌ها را فراهم کنند.


قرار است آکادمی ملی المپیک محل برگزاری اردوها به صورت شبانه‌روزی باشد تا شرایط اردو ملی‌پوشان در آنجا فراهم شود. قره‌خانلو، رئیس آکادمی ملی المپیک هم در این خصوص اعلام آمادگی کرده است تا شرایط را برای حضور ملی‌پوشان المپیکی یا ورزشکارانی که شانس کسب سهمیه دارند فراهم کند.


 مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم به دنبال اخذ مجوز برای برگزاری برخی اردوها هستند تا بیشتر از این ورزشکاران بلاتکلیف نباشند اما هنوز مجوزی صادر نشده است.


انتهای پیام/۴۰۵۷/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته