دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مرداد 1399 - 11:25
روحانی:

طرح فروش نفت به مردم در سه قوه در حال بررسی است/ اسم کنکور که آمد آسمان به زمین افتاد!

رئیس‌جمهور گفت: طرحی برای فروش نفت انجام شده که در سه قوه مورد بررسی قرار گرفته است.
کد خبر : 509135
حسن2.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حسن روحانی در جلسه امروز هیئت دولت در رابطه با طرح فروش سلف نفتی توسط دولت اظهار کرد: طرحی برای فروش نفت انجام شده که در سه قوه مورد بررسی قرار گرفته است.


وی با بیان اینکه دولت این طرح را 100 در صد به نفع کشور و مردم م‌ داند و بهترین راه تامین مالی است که بهتر از اوراق است و یک تو دهنی به آمریکا است، افزود: اگر دو قوه دیگر حمایت کردند این طرح را عملی می‌کنیم که مقصود من روسای دو قوه است.


رئیس‌جمهور اضافه کرد: اگر هم حمایت نشود به دنبال طرح‌های دیگر می رویم و مسیر را ادامه  می‌دهیم.


روحانی درباره برگزاری کنکور هم گفت: پیش بینی اینکه تاخیر در برگزاری کنکور شرایط را بهتر می کند وجود نداشت.


وی با اشاره به اینکه راه حل مناسب برگزاری کنکور با رعایت پروتکل های بهداشتی بود، عنوان کرد: مردم دارند همه کار می‌کنند و فقط اسم کنکور که آمد آسمان به زمین افتاد.


رئیس‌جمهور در ادامه گفت: دنیا می‌داند اگر آمریکا در این مسیر بسته قدم بردارد، نتیجه‌اش چیست؟ آنها خود پل را خراب کرده‌اند و همچنان فکر می‌کنند پلی هست که از روی آن عبور کنند.


وی تصریح کرد: در آن سازوکار تصریح شده که طرفهای برجام و یا یکی از آنها می‌توانند از این سازوکار استفاده کند اما آمریکایی که به صراحت گفته است در برجام نیستم و این بدترین پیمان است و از آن خارج شده، نمی‌تواند از آن استفاده کند و این از حرف های غلطی است که آمریکایی‌ها می‌زنند.


روحانی با تاکید بر اینکه دولت با همه توان روبروی این ابرقدرت و کشورهایی که می‌خواهند به این ملت ظلم کنند ایستادگی کرده و ایستادگی خواهد کرد، ادامه داد: برخی متاسفانه می‌گویند پایه‌های برجام اگر محکم‌تر بود آمریکا نمی‌توانست از آن خارج شود، اما اینها چرا حماقت دشمن را نمی‌بینید؟ آیا موافقتنامه و پیمانی هست که این دولت آمریکا از آن خارج نشده باشد؟!


رئیس جمهور با بیان اینکه حرف‌های عجیب و غریب گاهی در گوشه و کنار دیده می‌شود که آدم را دچار حیرت می کند، افزود: حالا برجام پایه‌هایش به نظر شما خیلی محکم نبود، آنجایی که آمریکا از سازمان بهداشت جهانی، یونسکو، نفتا و پیمان اقلیمی پاریس خارج شد، آیا پایه‌های آنها هم خراب بود. این از هر چه پیمان مفید و به درد بخور بوده، خارج شده است.


روحانی با تاکید بر اینکه اگر دولت قوی باشد، یعنی نظام قوی است و اگر دولت بشکند یعنی نظام شکسته است، گفت:  همه ما می‌دانیم آن بار سنگین اصلی اجرایی بر دوش دولت است و این دولت است که اگر یک روز بشکند تمام خدماتی که به مردم ارایه می‌شود،  با مشکل مواجه می‌شود.


وی با بیان اینکه ما می‌دانیم این تحریم‌ها مردم را دچار مشکلات کرده و به مردم آزار رسانده و می‌رساند، گفت: ما در برابر این تحریم ها که دور‌ه‌اش تمام خواهد شد، ایستاده ایم. اگر کسی در ایران فکر می‌کند این حکومت جبار کاخ سفید و این تحریم ظالمانه دائمی است، در اشتباه است چرا که  هم جباران کاخ سفید و هم تحریم برای همیشه نمی‌ماند.


روحانی افزود: تحریم می‌شکند و از بین می‌رود، ما با مقاومتمان به آنها فهماندیم که اشتباه کرده‌اند و کاخ سفید هم کامل فهمیده که اشتباه کرده منتها در آن راهی که رفته‌اند درمانده‌اند و پیدا کردن راه خروج برایشان سخت و مشکل شده است.


رئیس جمهور گفت: مردم باید واقعیتی را بدانند و آن اینکه در کشور ما روزهایی بوده که سالانه 100 میلیارد دلار پول نفت به خزانه واریز می‌شد همچنانکه در سال 90 این مبلغ حدود 102 میلیارد بوده است اما امروز این 100 میلیارد دلار وجود ندارد و افتخار دولت این است که تجارت خود را بدون نفت مدیریت می‌کند و پارسال به همان مقداری که واردات داشتیم، صادرات غیرنفتی صورت گرفت و عملا کشور با صادرات غیرنفتی اداره می‌شود و این در تاریخ ایران بی‌سابقه است و امسال فقط 10 درصد بودجه به نفت متکی است.


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته