دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مرداد 1399 - 17:30
پوتین:

تلاش‌های خارجی برای مداخله در بلاروس غیرقابل قبول است

رئیس‌جمهور روسیه گفت: تلاش‌های خارجی برای مداخله در امور داخلی بلاروس غیرقابل قبول بوده و می‌تواند تنش‌ها را بیشتر کند.
کد خبر : 508994
EMJS8DGW4AAp8by.png

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، کرملین با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن دخالت‌های خارجی در امور داخلی بلاروس اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفته است که هرگونه مداخله خارجی در اعتراضات بلاروس "غیرقابل قبول است".


ریاست جمهور روسیه اظهار کرد: احزاب بعد از انتخابات ریاست جمهوری وضعیت بلاروس را به طور کامل مورد بحث قرار دادند.


در بخش دیگر این بیانیه آمده است: " تلاش‌های خارجی برای مداخله در امور داخلی بلاروس غیرقابل قبول بوده و می‌تواند تنش‌ها را بیشتر کند. "


در همین حال، استفان زایبرت، سخنگوی مرکل گفت که صدراعظم طی تماس تلفنی با پوتین اصرار داشت که دولت بلاروس "باید از استفاده از زور علیه معترضین خودداری کند. "


پیش از این، الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس گفته بود که اعتراضات در این کشور "از پیش تعیین شده" بوده و عناصری خارجی ضمن مداخله در این اعتراضات به آن دامن می‌زنند.


اعتراضات در بلاروس چند روز قبل از برگزاری انتخابات آغاز شده است. شهروندان بلاروسی به نحوه مدیریت این کشور معترض هستند.


الکساندر لوکاشنکو در انتخابات ریاست جمهوری بلاروس پیروز شد. او با کسب ۷۹.۷ درصد آرا توانست بار دیگر به ریاست جمهوری بلاروس برسد و "سیوتلانا تیخانفسکا" رقیب انتخاباتی خود را شکست دهد.


لوکاشنکو در واکنش به اعتراضات گسترده خیابانی در پایتخت این کشور گفت او اجازه نخواهد داد «انقلاب مایدن» به سبک اوکراین در بلاروس نیز روی دهد. در پی ادامه این اعتراضات رئیس‌جمهور بلاروس حتی اعلام کرد حاضر است قدرت را در این کشور تقسیم کند.


تاکنون بسیاری از کشور‌های اروپایی بر لزوم حمایت اتحادیه اروپا از معترضان تاکید کرده‌اند.


وزیر خارجه اسپانیا اعلام کرد سران اتحادیه اروپا در نشست آتی خود اعمال تحریم بر ضد برخی از مقام‌های بلاروس را بررسی می‌کنند.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته