دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مرداد 1399 - 16:46

کمکی که ژاوی به کومان کرد/ سرمربی هلندی روی نیمکت بارسلونا می‌نشیند

ژاوی با نپذیرفتن سرمربیگری بارسلونا به رونالد کومان کمک کرد تا به آرزوی دیرینه‌اش که هداست این تیم است، دست یابد.
کد خبر : 508980
medium_2020-06-12-3978cbb85b.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، باشگاه بارسلونا با اخراج کیکه ستین از سرمربیگری تیم فوتبالش گزینه‌هایی را برای جایگزینی او مد نظر دارد که در این میان شانس رونالد کومان بیش از سایرین است. سرمربی تیم ملی هلند تقریباً مطمئن است که در فصل 21-2020 سرمربی کاتالان‌ها خواهد بود.


رسانه‌های اسپانیایی اعلام کردند کومان اولویت بارسلونا برای سرمربیگری نبود اما پس از آنکه ژاوی هرناندز حاضر نشد سرمربی این تیم شود، سراغ کومان رفتند. جوزپ ماریا بارتومئو کسی بود که ارنستو والورده را برکنار کرد و پس از آنکه کیکه ستین نتوانست نتایج خوبی بگیرد، رئیس باشگاه بارسلونا از تصمیمی که گرفته بود پشیمان شد و تلاش زیادی کرد تا بتواند ژاوی را سرمربی بلوگرانا کند ولی کاپیتان پیشین کاتالان‌ها حاضر نشد به تیم سابقش البته در قامت سرمربی بازگردد.


بارتومئو برای آنکه نظر ژاوی را تغییر دهد با او تماس تلفنی برقرار کرد و اریک آبیدال مدیر فنی باشگاه را راهی قطر کرد تا بتواند نظر ژاوی را تغییر دهد. البته مدتی پیش مشخص شد بارتومئو تصمیم داشته تا ژاوی را پیش از انتخاب کیکه ستین به عنوان سرمربی بارسا انتخاب کند ولی وقتی که کاپیتان سابق آبی و اناری‌ها حاضر به ترک السد قطر نشد، بالاجبار دست روی ستین گذاشت.


پس از نتایج ناامیدکننده ستین روی نیمکت بارسلونا، بارتومئو بار دیگر تلاش کرد تا بتواند ژاوی را متقاعد کند که به عنوان سرمربی بارسلونا کار مربیگری را در باشگاه محبوبش دنبال کند ولی ژاوی بار دیگر حاضر نشد به این درخواست پاسخ مثبت بدهد و اعلام کرد باید تجارب بیشتری در حرفه مربیگری کسب کند و به همین خاطر در السد قطر باقی ماند. بعد از آن بود که رئیس باشگاه بارسلونا تصمیم گرفت تا رونالد کومان را به عنوان سرمربی تیمش انتخاب کند. البته که هنوز خبری نهایی نشده چرا که مدیران بارسا در حال مذاکره با فدراسیون فوتبال هلند هستند چرا که در حال حاضر کومان سرمربی لاله‌های نارنجی است و در صورتی که توافق با هلندی‌ها نهایی شود آن‌وقت کومان به آرزوی دیرینه‌اش که سرمربیگری در تیم بارسلونا است خواهد رسید.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته