دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مرداد 1399 - 13:52
قاسم‌زاده اعلام کرد؛

استخراج 4 مقاله ISI از رساله دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی قم

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم گفت:‌ نخستین دانش‌آموخته دکتری شیمی آلی دانشکده علوم پایه این دانشگاه توانست از رساله خود 4 مقالهISI استخراج کند.
کد خبر : 508877
آنا.jpg

محمدعلی قاسم‌زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در قم درباره رساله دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم اظهار کرد: راضیه بخشعلی‌دهکردی به‌عنوان نخستین دانش‌آموخته دکتری شیمی آلی این دانشگاه و یکی از اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان این واحد دانشگاهی توانست از رساله خود با موضوع (سنتز ترکیبات هیدروسیکلی نیتروژن دار و اکسیژن‌دار در حضور مایعات یونی تثبیت‌شده بر روی نانو ساختارهای فلزی) دفاع کند که از این رساله تعداد چهار مقاله ISI (wos) با رتبه Q1 و Q2 استخراج و یک مقاله نیز در کنفرانس ملی نانو ساختارها پذیرفته شده است.


وی از ارسال مقاله استخراج‌شده از رساله بخشعلی‌دهکردی به یکی از مجلات معتبر خبر داد و اضافه کرد: مقالات استخراج‌شده از این رساله ازلحاظ کیفیت و کمیت به نحو مطلوب ارائه شده که برگرفته از کیفیت آموزشی کادر هیئت علمی مجرب و متعهد این واحد دانشگاهی در ارائه درست مفاهیم درسی در حوزه‌های علمی و پژوهشی بوده است.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی قم و استاد راهنمای نخستین رساله دانش‌آموخته دکتری شیمی دانشکده علوم پایه این واحد دانشگاهی از هدفمندسازی رساله‌های دانش‌آموختگان علوم پایه این دانشگاه با هدف حل مشکلات جامعه خبر داد.


وی گفت: محصولات تولیدشده توسط دانش‌آموختگان علوم پایه این دانشگاه مورد استقبال مدیران عامل چند شرکت معتبر شهرک‌های صنعتی استان قرارگرفته وامیدواریم بتوانیم نتایج خوبی از تلاش‌های پژوهشگران عرصه علوم پایه که در واقع نتیجه تحصیل در این دانشگاه است،‌ داشته باشیم.


قاسم‌زاده ابراز امیدواری کرد با کمک بخش صنعت استان ازلحاظ مواد اولیه بتوانیم نیاز کشور را برطرف کنیم و عنوان کرد: نظر به اینکه بخشی از مواد اولیه بخش صنعت از خارج از کشور وارد می‌شود، امیدواریم این مواد اولیه که مورد نیاز صنعتگران است، توسط تیم تحقیقاتی دانشکده علوم پایه این واحد دانشگاهی تولید و در اختیار شرکت‌های صنعتی و کارخانه‌ها قرار گیرد.


وی با بیان اینکه ارتباط بین صنعت و دانشگاه حلقه گمشده است، تصریح کرد: ارتباط بین صنعت و دانشگاه باید از حالت شعاری خارج و عملیاتی شود و این عملیاتی شدن نیاز به حمایت بیشتر مسئولان و دست‌اندرکاران حوزه صنعت و دانشگاه دارد که انگیزه بیشتری ایجاد کنند.


به گزارش آنا، نخستین رساله دانش‌آموخته دکتری شیمی دانشگاه آزاد اسلامی قم با موضوع (سنتزترکیبات هیدروسیکلی نتروژن دار و اکسیژن‌دار در حضور مایعات یونی تثبیت‌شده بر روی نانوساختارهای فلزی) توسط راضیه بخشعلی‌دهکردی و راهنمایی محمدعلی قاسم‌زاده و مشاوره پروفسور علی صفایی در دانشکده علوم پایه این واحد دانشگاهی دفاع شد.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته