دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران خبر داد

جمع‌آوری 500میلیون تومان نذورات غیرنقدی/ راهپیمایی اربعین از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

رئیس سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران از آماده‌سازی و ارسال نذورات شهروندان تهرانی، برای زائران پیاده‌روی نجف تا کربلا خبر داد و گفت: «بیش از ۵۰۰ میلیون تومان نذورات غیرنقدی در میدان امام حسین (ع) برای عتبات جمع آوری شده است.»
کد خبر : 50885

به گزارش گروه فرهنگی آنا به‌نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اجتماع عزاداران حسینی و آماده سازی نذورات شهروندان تهرانی برای زائران مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا، به همت کانون‌های مردمی و مشارکتی سازمان فرهنگی هنری با حضور محمود صلاحی رئیس، حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری، بهنام خادم و علیرضا فاطمیان‌پور مدیران فرهنگی هنری مناطق ۱۱ و ۱۲ شهر تهران و جمعی از مردم پایتخت برگزار شد.


محمود صلاحی در این مراسم ضمن تقدیر از مردم شهر تهران که از اولین روز ماه محرم در میدان امام حسین (ع) و در خیمه عزای سیدالشهدا حضور پیدا کردند، گفت: «از کانون‌های فرهنگی، مردمی و مشارکتی که برای اولین بار این حجم فعالیت گسترده دینی را شروع کرده‌اند تشکر می‌کنم که باعث شدند می‌دانی که به نام شهید کربلا مزین شده است، فعالیت جدیدی آغاز کند و در آن نذورات مردمی جمع آوری شده و هر شب هیئت عزاداری و نماز جماعت برپا شود.»


رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه از جمع آوری و آماده سازی ۳۰ هزار بسته آجیل توسط مردم خبر داد و گفت این نذورات، از اول آذر ماه در مسیر پیاده روی زائران، در نجف و کربلا توزیع خواهد شد. همچنین بیش از ۵۰۰ میلیون تومان هدایای نقدی و غیرنقدی در غرفه عتبات ویژه برنامه جلوه سوگ، برای ارسال به عتبات عالیات جمع آوری شده است.


صلاحی در پایان از شهروندان تهرانی دعوت کرد در راهپیمایی اربعین حسینی که از میدان امام حسین (ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در شهرری انجام خواهد شد، شرکت کنند.


مداحی و عزاداری سید و سالار شهیدان، اجرای موسیقی توسط کانون کهربای تعزیه و اجرای تعزیه از دیگر بخش‌های این مراسم بود. در پایان نیز آش نذری کانون بانوان منطقه ۸ تهران، میان عزاداران و شهروندان توزیع شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته