دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آبان 1394 - 10:20

درخشش 9 دانشجو و استاد واحد نجف‌آباد در جشنواره هنر و ادبیات دینی

9 نفر از دانشجویان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد مقام‌های بر‌تر جشنواره سراسری هنر و ادبیات دینی و پژوهشی را کسب کردند.
کد خبر : 50883

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در مرحله کشوری جشنواره هنر و ادبیات دینی که به میربانی واحد تبریز و تولیت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، استادان و دانشجویان واحد نجف آباد در بخش‌های مختلف حائز بیشترین رتبه بر‌تر این جشنواره شدند.


در بخش استادان این جشنواره، زهرا فنایی استادیار دانشکده هنر، معماری و شهرسازی واحد نجف آباد در رشته نقاشی مقام سوم و مینا جعفر پیشه در رشته عکس مقام دوم این جشنواره را کسب کردند. همچنین هفت نفر از دانشجویان واحد نجف آباد در رشته‌های فیلمنامه نویسی، نقاشی خط، مشبک، معرق و پویانمایی مقام‌های اول تا سوم این مسابقات را به دست آوردند.


حمیدرضا برخوردار در رشته فیلمنامه نویسی مقام دوم، زهرا فاضل در رشته نقاشی خط مقام دوم، الهام رحیمیان در رشته نقاشی خط مقام سوم، حسن جعفری در رشته مشبک مقام اول، محمد مصدق فر در رشته مشبک مقام سوم، مصطفی مصدق فر در رشته معرق مقام دوم و علی لطفی در رشته پویا نمایی رتبه اول این جشنواره را به خود اختصاص دادند.


رئیس اداره برنامه ریزی و پژوهش‌های فرهنگی و دبیر کانون قرآن و عترت واحد نجف آباد در مورد این رویداد فرهنگی و مذهبی گفت: بیستمین جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت استادان، دانشجویان و کارکنان واحدهای دانشگاهی و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور، طبق آیین نامه جامعی که در شهریور ماه۱۳۹۳ از سوی دکتر میرزاده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی به دبیرخانه هیأت امنای استانی و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد، با تولیت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه در سه مرحله درون واحدی، استانی و کشوری برگزار شد.


به گفته ناصر یزدانی بیستمین جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت در سه بخش پژوهشی (نرم افزار و وبلاگ، پایان نامه و مقالات قرآنی)، ادبیات دینی (داستان‌نویسی، نمایشنامه نویسی، فیلم‌نامه نویسی، شعر، پویانمایی، فیلم کوتاه، طراحی، عکس و نماهنگ) و آثار هنری (خط شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث، نستعلیق، سیاه قلم، نقاشی و نقاشی خط، قالی بافی، مشبک، معرق، نگارگری و منبت) برگزار شد.


وی افزود: در فراخوان اولیه این جشنواره در واحد‌های دانشگاهی سراسر کشور ۱۲هزار نفر دانشجو ثبت نام کردند، ۸هزار اثر پس از پالایش و ارزیابی اولیه در دبیرخانه مرکزی برای راه‌یابی به بخش مسابقه مورد پذیرش قرار گرفت و تعداد ۱۳۷ اثر شامل (۷۲ اثر دانشجو، ۳۸ اثراستاد و ۲۷ اثر کارمند) از بین واحد‌ها، مراکز و آموزشکده‌های سما نیز به مرحله کشوری راه یافته و به عنوان برگزیده کشوری جشنواره از سوی معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مورد قدردانی قرار گرفتند. این جشنواره قرآنی که در ۵۴ رشته در بخش‌های کتبی، شفاهی و هنری و ادبیات دینی و پژوهشی ودر سه گروه استادان، دانشجویان و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود، از سال ۱۳۷۲ پایه گذاری شده است و بیستمین جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن وعترت استادان، دانشجویان وکارکنان واحدهای دانشگاهی و مراکز آموزشی دانشگاه آزاداسلامی سراسر کشور به همراه نمایشگاه۱۳۷ اثر برگزیده کشوری، امسال به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته