دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1399 - 13:05
امیرمهدی علوی:

اسکوچیچ بدون دغدغه در تیم ملی حضور دارد/ منتظر دریافت نظر مشورتی فیفا درباره اساسنامه هستیم

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: دراگان اسکوچیچ بدون دغدغه به کار فنی خود در تیم ملی مشغول است و در مورد اساسنامه هم منتظر نظر مشورتی فیفا هستیم.
کد خبر : 508635
28051_630.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، امیرمهدی علوی در گفتگویی که با شبکه خبر داشت در خصوص بازی‌های دوستانه تیم ملی که 17 شهریور با ازبکستان بود و دیدار با سوریه لغو شد و علت بازی با عراق، اظهار کرد: بحث سوریه مطرح بود ولی هیچ‌وقت جمع‌بندی و اعلام نهایی از سوی فدراسیون نشد. یکسری مکاتباتی بود که طرفین ترجیح دادند در زمان دیگری این بازی انجام شود.


وی افزود: این بحث نبود که از سوی فدراسیون سوریه بخواهد موضوع به شکل دیگری باشد. یک بحث‌هایی بود که داخل دو فدراسیون داشت انجام می‌شد، در نهایت آن‌ها با توجه به شرایطی که وجود دارد انتخاب کردند بحث برگزاری مسابقه 13 شهریورشان در برابر عراق قرار بگیرند. اما در ارتباط با گزارش محسن سیفی و اتفاقاتی که در این مدت افتاد، واقعیتش این است که بلافاصله بعد از اینکه دراگان اسکوچیچ به‌عنوان سرمربی تیم ملی کشورمان منصوب شد فعالیت خودش را آغاز کرد و روند مطالعه بازی‌های قبلی تیم ملی، روند بازیکنان شاغل در لیگ‌های خارج از کشور، برنامه‌های مرتبط با باشگاه‌های داخلی را مد نظر داشتند.


سخنگوی فدراسیون فوتبال ادامه داد: جلسات متعددی از همان پارسال در اواخر زمستان که این اتفاق افتاد، داشتند، این استارت صورت گرفت. بعد از آن اعلام تعویق اولیه مسابقات بود که برای تیم ملی رخ داد. این یک فرصتی بود برای ظرفیت‌های تازه‌ای که می‌توانست وجود داشته باشد اما ایشان بلافاصله با شروع لیگ به همراه همکارانش آقای هاشمیان و دو دستیار خارجی به کشورمان مراجعت کردند و طبعاً در همه این ایام هم تمام بازی‌های لیگ برتر و جام حذفی را زیر نظر داشتند.


وی در پاسخ به این سؤال که قرار است بعد از اتمام لیگ برتر 10 روز اردو و بعد از آن دیداری دوستانه با ازبکستان داشته باشیم؟ بیان کرد: بله، بر اساس برنامه قبلی که صورت گرفته بود، اردو با حضور بازیکنان شاغل در لیگ‌های خارجی در شهریور ماه و بعد از ایام عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی اردوی تیم ملی برگزار خواهد شد و چهاردهم قرار است تیم ملی راهی تاشکند شود و هفدهم هم در برابر تیم ملی ازبکستان یک دیدار دوستانه و هجدهم مراجعت به تهران.


وی افزود: دیروز جلسه‌ای با حضور دبیرکل فدراسیون فوتبال، رئیس دپارتمان تیم ملی آقای خلوتی و مسئولان سازمان لیگ آقای مهدی و همکارانش در ارتباط با برنامه کوتاه‌مدتی که این شرایط فورس‌ماژور ایجاد کرده است. یعنی موضوع فینال حذفی، بحث شروع فصل جدید که در این زمینه تبادل نظر شد. دوستان در سازمان لیگ قرار شد تمام ظرفیت‌هایی که این بحث با توجه به اینکه بلافاصله بعد از بازی تیم ملی مقابل ازبکستان ما برنامه تیم‌های لیگ قهرمانان آسیا را در قطر داریم، سازمان لیگ در حال بررسی است که فینال حذفی بعد از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا انجام شود. اما دوستان تمام برنامه‌ریزی‌ها را انجام می‌دهند. ظرفیت‌هایی که در بحث تقویمی وجود دارد را خواهند دید.


علوی درباره اصرار باشگاه صنعت نفت آبادان برای گرفت غرامت از دراگان اسکوچیچ تصریح کرد: البته در این زمینه جلسات متعددی با مسئولان باشگاه صنعت نفت که واقعاً همواره تعاملش زبانزد عام و خاص بود در این زمینه مطرح بوده است. برنامه‌ریزی بر این بود که این تعامل انجام بگیرد. به هر حال رایزنی‌هایی در این زمینه شکل گرفته است. دو هفته پیش هم جلسه مجددی بود. آقای اسکوچیچ به‌عنوان سرمربی سابق این تیم که افتخار حضور در تیم ملی کشورمان برایشان به وجود آمد، مذاکرات شخصی خودشان را هم شخصاً داشتند. مجموعه فدراسیون فوتبال، آقای بهاروند و آقای نبی هم در این زمینه مذاکرات متعددی با مسئولان باشگاه صنعت نفت داشتند اما با توجه به فرصت کم زمانی که تا مهلت فیفا باقی مانده است، فدراسیون فوتبال نهایت حمایت خودش را از سرمربی تیم ملی خواهد داشت که ایشان بدون هیچ دغدغه‌ای فقط به کار فنی خود بپردازد و این موضوع را حل خواهند کرد.


سخنگوی فدراسیون فوتبال  در خصوص پرونده مارک ویلموتس اظهار کرد: قبل از بازی مقابل عراق با توجه به مباحث متعددی که در جریان بحث انتقال پول مشکلی که وجود داشت، ایشان قبل از بازی مقابل عراق دریافتی ابتدایی خودشان را داشتند. به حسابی که ایشان در ترکیه معرفی کرده بودند این پول نشست و بعد از آن هم آن مباحث اتفاق افتاد. الان آخرین خبر اینکه این روند وکلای حقوقی فدراسیون که در این مدت خیلی زحمت کشیده‌اند به خوبی طی شده است. ما منتظر اعلام رسمی و تأیید پنل قضایی مربوطه هستیم.


وی در مورد آخرین وضعیت اساسنامه فدراسیون فوتبال در فیفا، تأکید کرد: اساسنامه در حال بررسی است. ما منتظر دریافت نظر مشورتی فیفا هستیم. امیدواریم که همین روزها خبرهای خوب را داشته باشیم.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته