دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آبان 1394 - 12:24
رویدادهای دانشگاهی؛

کوتاه از واحدهای پردیس، ارومیه، زرقان، خرم‌آباد، بندرگز، کهنوج، بافت، کرج، گلپایگان، مرودشت، دولت‌آباد، بندرعباس، میانه و دهاقان

دو کارگاه آموزشی با موضوعات «سیاست جنایی و کیفری قانون مجازات اسلامی 1392» و «شخصیت مجرمانه و آسیب‌های آن از نگاه جرم‌شناسی» در واحد پردیس برگزار شد.
کد خبر : 50861

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس با همکاری انجمن علمی حقوق و دفتر آموزش و فرهنگ واحد اقدام به برگزاری دو همایش در دو روز با حضور دانشجویان و استادان گروه حقوق در سالن اجتماعات فاز6 واحد پردیس برگزار کرد.


سخنرانان این نشست حسین آقایی نیا عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و نادر نوروزی معاون اجرایی و اطلاع رسانی کرسی حقوق بشر، صلح و دموکراسی دانشگاه شهید بهشتی با موضوع «سیاست جنایی و کیفری قانون مجازات اسلامی 1392» و «شخصیت مجرمانه و آسیب های آن از نگاه جرم شناسی» به سخنرانی پرداختند.



نخستین دوره آموزش فعالان اجرایی نماز در واحد ارومیه برگزار شد


نخستین دوره آموزش فعالان اجرایی نماز با حضور معاونان دانشجویی، فرهنگی واحدها و آموزشکده‌های سمای استان‌های آذربایجان غربی و زنجان به میزبانی واحد ارومیه برگزار شد.


این دوره با هدف ارتقای سطح مدیریت آموزش نماز برای اجرا در سطح دانشگاه‌های سراسر دو استان برگزار شد.


در این دوره بیش از ۴۰ معاون، مدیر فرهنگی و کارشناس فرهنگی در دو روز متوالی حضور داشتند.


همکاری کانون هلال احمر دانشجویی واحد زرقان در نمایشگاه پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت و ازدواج سالم مرکز بهداشت زرقان


نمایشگاه پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت و ازدواج سالم به همت مرکز بهداشت زرقان با همکاری کانون دانشجویی هلال احمر واحد زرقان در فرهنگسرای سرو شهر زرقان برگزار شد.


معاون دانشجویی واحد زرقان در راستای ضرورت حضور دانشجویان این واحد در نمایشگاه تخصصی پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت گفت: اعضا کانون هلال احمر دانشجویی این واحد دانشگاهی در راستای ارتقای هدف فرهنگ سازی و شناخت هر چه بهتر سیاست و راهبردهای‌های علمی جمعیت و ازدواج سالم در این نمایشگاه شرکت فعال و همه جانبه‌ای داشتند.


سعید گودرزی افزود: دانشجویان آینده ساز تشکیل بنیان جامعه‌ای به نام خانواده هستند و همانطور که بسیاری از ازدواج‌ها در دوران دانشجویی انجام می‌پذیرد پس ضرورت دارد آنان علاوه بر کسب دانش تخصصی به کسب و ارتقای هدف‌های بنیادی و کاربردی دوران پیش از ازدواج و پس از ازدواج اشراف کافی و وافی داشته باشند که خوشبختانه این مهم با ایجاد این نمایشگاه و سپس حضور دانشجویان در کارگاه مباحثه‌ای که توسط کار‌شناسان و مشاوران شبکه بهداشت و درمان زرقان با دانشجویان برپا شد، به نتایج شایسته‌ای ختم شود.


گودرزی تصریح کرد: به سبب ضرورت ارتباط واحد دانشگاهی با مراکز ذیربط، دانشجو نرگس اخگر (نایب دبیر شورای کانون هلال احمر و دانشجوی رشته ژنتیک این واحد) به عنوان نماینده و رابط همکاری با واحد آموزش و تربیت نیروی انسانی شبکه بهداشت و درمان زرقان در برپایی برنامه‌های فوق برنامه دانشگاه انتخاب شد.


برگزاری جلسه با موضوع « شناخت ماهیت واقعی آمریکا» در واحد خرم آباد


از سلسله نشست های سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد خرم آباد نشستی با حضور صادقی مسئول سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان لرستان از سوی حوزه بسیج دانشجویی شهید چمران دانشکده فنی و مهندسی این واحد دانشگاهی برگزار شد.


صادقی با صحبت هایی امریکا را دارای دو چهره دانست و گفت: در یک چهره ظاهری امریکا با حرف زدن درباره حقوق بشر، مبارزه با تروریسم، مبارزه با گسترش سلاح‌های کشتار جمعی و... تلاش دارد چهره قابل قبولی از خود در سطح جامعه بین‌الملل نشان دهد و از طرفی یک چهره واقعی دارد که می توان مصادیق این چهره کریه را در جمله اتمی به هیروشیما و ناکازاکی، قتل عام مردم ویتنام، حمایت از رژیم صهیونیستی در کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع فلسطینی،حمایت از رژیم های دیکتاتوری نظیر یمن و عربستان، پشتیبانی حمایت جریان های تکفیری القاعده و طالبان و داعش و بسیار موارد دیگر دید.


وی مهمترین علت داشتن رویکرد خصمانه دولت امریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران را داشتن روحیه استقلال طلبی و عدالتخواهی و نیز پایبندی به اسلام ناب محمدی دانست و افزود: نباید با ساده اندیشی حل مشکلات را در سازش با امریکا بدانیم بلکه باید تلاش کنیم برای دستیابی به منافع ملی خود چهره واقعی این دولت را بشناسیم.


کسب رتبه سوم مسابقات لیگ دسته یک باشگاهی کشور از سوی دانشجوی واحد بندرگز


دانشجوی معلول واحد بندرگز توانست رتبه سوم مسابقات تنیس روی میز کشور را کسب کند.


محمد امین بهی مسئول تربیت بدنی واحد بندرگز گفت: دانشجو فاطمه زهرا هراتی دانشجوی رشته کامپیوتر واحد در مسابقات لیگ دسته یک باشگاهی کشور در سال 94 در تنیس روی میز توانست رتبه سوم این مسابقات را از آن خود کند.



تلاوت قاری بین المللی حاج سید محمد جواد حسینی در واحد بافت


محفل انس با قرآن با تلاوت قاری برجسته بین المللی حاج سید محمد جواد حسینی در واحد بافت برگزار شد .


رئیس واحد بافت در این مراسم بیان کرد:حدیث ثقلین به توانایی امام بعد از پیغمبر اشاره دارد که عقلا باید معصوم از خطا و لغزش باشد. وقتی پیامبر کتاب الله و عترتی را کنار هم می آورد، یعنی نوع هدایت آن دو ازیک سنخ است و تمسک به هر دوی آنها باید از یک سنخ باشد.


دکتر ابراهیم خراسانی پاریزی با برشمردن گوشه هایی از اقدامات فرهنگی واحد بافت دریک سال گذشته افزود:ما مفتخریم و ملت عزیز سرتا پا متعهد به اسلام و قرآن مفتخر است که پیرو مذهبی است که میخواهد حقایق قرآنی که سراسر آن از وحدت بین مسلمین بلکه بشریت دم میزند،به عنوان بزرگترین نسخه نجات دهنده بشر از جمیع قیودی که برپای و دست و قلب و عقل او پیچیده است و او را به سوی فنا و نیستی و بردگی و بندگی می‌کشاند، نجات دهد.


در ادامه حاضران به نوای دلنشین قرآن که از سوی حاج سید محمدجواد حسینی قاری برجسته بین المللی کشورمان تلاوت شد،گوش جان فرا دادند. قرائت قاری استانی حمیدرضا نصیری و مداحی مداحان اهل بیت از دیگر برنامه‌های این محفل نورانی بود.


در این مراسم علاوه بر اقشار مختلف مردم،امام جمعه بافت و روسای ادارات نیز حضور داشتند.


مسابقه طناب کشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج


به مناسبت 16 آذر و روز دانشجو سری مسابقات ورزشی به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی از سوی اداره تربیت بدنی واحد کرج برنامه ریزی و اجرا شد.


دومین مسابقه از این سری مسابقات طناب کشی برادران بود که با شرکت 15 تیم به صورت تک حذفی در بین دانشجویان پسر واحد کرج برگزار شد.


در این مسابقات مقام اول را تیم تندرستی متشکل از ابوالفضل زاده سلطان، امین هاشم پور، رضا صیادی، مصطفی جلالوند، یزدان ایروانی و مجتبی چگینی به سرپرستی رضا رودگر از آن خود کردند.


مقام دوم طناب کشی واحد کرج نصیب تیم جمالی با شرکت کیوان جمالی، علی جمالی، حسین صادقیانی، شاهین آذرحسین، مجتبی صالحی و زانیار بارزانی و به سرپرستی سیدنعمت خلیفه شد.


تیم شکیب نیز با آرین اقصری، آرش عاشری، تورج مصطفی، آرتین ولی پور، پدرام مصطفوی و ویشتاسب وامقی به سرپرستی رضا آرین شکیب به مقام سوم رسید.


جوائز تیم های اول تا سوم در مراسمی در 16 آذر به برندگان اهدا خواهد شد.


افتخارآفرینی تیم بتن واحد گلپایگان در اولین دوره مسابقات ملی بتن واحد تهران جنوب


تیم بتن دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان در اولین دوره مسابقات ملی بتن در بخش بتن سبک پر مقاومت که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب برگزار شد، موفق به کسب مقام اول این دوره از مسابقات شد.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان گفت: این دوره از مسابقات با حضور بیش از 20 تیم از دانشگاه های مختلف سرار کشور در دو بخش بتن سبک پر مقاومت و هنر‌های بتنی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران برگزار شد.


دکتر حمیدرضا خدایی افزود: در بخش مسابقه بتن سبک پر مقاومت دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان،دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.


تیم بتن دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان با حضور سروش غزنوی و احمد محمودی و آذر معانی، مریم رحمانی و زهرا حاجی شریفی به سرپرستی مهندس سعید خوشنویسان از استادان گروه عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان، در این دوره از مسابقات شرکت کرده بودند.


درخشش تیم‌های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی و احد مرودشت در مسابقات کشوری


تیمهای ورزشی دانشگاه آزاداسلامی واحد مرودشت که به عنوان نماینده استان فارس در مسابقات کشوری به میزبانی بوشهر حضور داشتند خوش درخشیدند.


تیم بدمینتون برادران دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت که به عنوان نماینده دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در مسابقات کشوری که در بوشهر برگزار شد حضور داشتند، در بخش تیمی به مقام دوم و در بخش انفرادی موفق به کسب مقام قهرمانی شد و در قسمت دوبل هم این تیم موفق به کسب مقام قهرمانی شد.


در مسابقات خواهران تیم بدمینتون هم که بعنوان نماینده استان فارس شرکت کرده بود به مقام نائب قهرمانی نائل آمد.


همچنین تیم دو و میدانی خواهران دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت که به عنوان نماینده استان فارس در مسابقات کشوری شرکت کرده بود با اختلاف زیاد موفق به کسب مقام قهرمانی شد.


اردوی مشهد مقدس دانشجویان واحد دولت آباد


اردوی فرهنگی، زیارتی در جوار بارگاه ملکوتی امام رئوف علی ابن موسی الرضا علیه السلام با هدف ارتقاء روحیه معنوی و معرفت شناسی دانشجویان این دانشگاه برگزار شد .


اردوی فرهنگی زیارتی مشهد مقدس به تفکیک دانشجویان خواهر و برادر، در دو دوره 4 روزه و با حضور 50 دانشجوی خواهر و 45 دانشجوی برادر برگزار شد.


حجت الاسلام شاه سنایی، مسئول دفتر فرهنگ اسلامی واحد دولت آباد در جریان برگزاری اردوهای دانشجویی گفت: در طول این اردوها علاوه بر زیارت مرقد منور حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و شرکت در برنامه‌های فرهنگی حرم رضوی از جمله مراسم سخنرانی و مداحی دارالهدایه و دریافت بسته‌های فرهنگی و تبرک حرم، دانشجویان از برنامه‌های سخنرانی و پرسش و پاسخ با حضور دکتر کاظمی، رئیس واحد، حجت الاسلام شاه سنایی، مسئول دفتر فرهنگ اسلامی و زارع مشاور دانشگاه استفاده کردند..


وی گفت: برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و استفاده از مکان های دیدنی مشهد از جمله برنامه های دیگر این اردو بود.


برگزاری کارگاه مهارت های انتخاب همسر


کارگاه ریز مهارت‌های انتخاب همسر با حضور داود بهزاد مدرس دانشگاه به مدت یک روز ویژه دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس برگزار شد.


رییس دفتر مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی هدف از برگزاری این کارگاه را هدایت و سمت سو دادن به ازدواج های دانشجویی اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه محیط دانشگاه یک محیط با نشاط، جذاب و جوان گراست ، بدون تردید بیشتر ازدواج‌ها در این محیط شکل می‌گیرد و نیاز است تا دانشگاه جهت هدایت، راهنمایی و همکاری با قشر جوان، اقدام به برگزاری اینگونه کارگاه ها کند.


آزیتا امیرفخرایی افزود: این کارگاه در رابطه با آموزش مهارت‌های کم اهمیت و ریز نقش اما مهم برگزار شده که ممکن است بسیاری از زوجین به دلیل کوچک بودن و ریز نقش بودن این مهارت ها به آن توجه چندانی نکنند که این به نوبه خود ممکن است در آینده مشکل ساز شود.


وی افزود: بدون تردید ازدواج یکی از باارزش‌ترین و مقدس‌ترین وقایع و فعالیت‌ها در زندگی اکثر بزرگسالان است که نه تنها مورد پذیرش و تایید اقوام و ملل مختلف در دنیا است بلکه از جانب تمامی ادیان الهی نیز مورد تاکید واقع شده‌است، چنانچه در دین مقدس اسلام ازدواج به عنوان یکی از ارکان دین و حافظ نیمی از دین معرفی شده است.


امیرفخرایی تصریح کرد: اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می شود که بدانیم در اینکه در چه خانواده ای به دنیا بیاییم تصمیم گیرنده نیستیم اما در تشکیل خانواده برای خودمان مختار و تصمیم گیرنده هستیم و با توجه به امار بالای طلاق و اسیب های ان لزوم اموزش پیش از ازدواج دوچندان می شود.


رییس دفتر مشاوره واحد بندرعباس افزود: موضوعات مورد بحث در این کارگاه ؛ نگرش صحیح به ازدواج ، آمادگی‌های قبل از ازدواج، ملاک‌های انتخاب همسر و تفاوتهای روحی زن ومرد پرداخته شد.


در این کارگاه، حضار در مباحث مطرح شده مشارکت داده می شدند و سپس به پرسش های احتمالی حضار نیز پاسخ داده می شد.


کارگاه تخصصی نرم‌افزار (سطح مقدماتی) ETABS برگزار می‌شود


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه از برگزاری کارگاه تخصصی نرم‌افزار (سطح مقدماتی) ETABS ۲۰۱۵ در هفته آخر آذر ماه در این واحد دانشگاهی خبر داد.


دکتر علی فرامرزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، اظهار کرد: هدف از برگزاری این دوره آموزشی آشنایی با محیط نرم‌افزار، مبانی و مقدماتی طراحی ساختمان‌های بتنی، مبانی و مقدمات طراحی ساختمان‌های فولادی (روش LRFD) و ترسیم نقشه‌ای اجرایی و تهیه دفترچه محاسبات است.


وی افزود: مدرس این کارگاه تخصصی، مهندس امید رسولی از استادان گروه عمران این واحد دانشگاهی بوده و به مدت ۱۲ ساعت در محل سایت اینترنت دانشگاه برگزار می‌شود.


فرامرزی با توجه به زمان برگزاری دوره ادامه داد: این کارگاه آموزشی در روزهای دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه تاریخ ۲۶ و ۲۵، ۲۴، ۲۳ آذرماه سال جاری به مدت چهار روز خواهد بود.


این مسئول با تأکید بر تخفیف ۲۰ درصدی برای دانشجویان و اعضای نظام مهندسی افزود: در پایان دوره، گواهی حضور (Certificate) از سوی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه ارائه می‌شود.


معاون پژوهش و فناوری واحد میانه گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این کارگاه آموزشی می‌توانند جهت ثبت نام به دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه – طبقه چهارم – انجمن علمی و دانشجویی و یا به آدرس پست الکترونیکیRasouliOmid@yahoo. com مراجعه کنند.


برپایی نمایشگاه کتاب واحد دهاقان با تخفیف 50 درصد


انتشارات عطش قم ، نمایشگاه و فروشگاه بزرگ کتاب خود را در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان به مدت یک ماه برقرار کرد.


در نمایشگاه کتابی که با تخفیف 50 درصد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان در حال برگزاری است بیش از هزار عنوان و بیست هزار جلد کتاب با موضوعات قرآن، مفاتیح، مذهبی، روان شناسی، پزشکی، پیراپزشکی، ادبی، تاریخی، جغرافیا، آشپزی، اجتماعی، فنی، مهندسی، دینی، هنری، کامپیوتر، شبکه، رمان، ورزشی، موسیقی، بیمه، فیزیک، شیمی، فلسفه، منطق، ریاضیات، آمار، معماری، کودک و... در معرض دید و خرید دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان قرار گرفته است.


انتهای پیام/

برچسب ها: کارگاه آموزشی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته