دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس مرکز نظارت و ارزیابی دانشگاه آزاد اسلامی:

رشته‌های تحصیلات تکمیلی در راستای ارتقای کیفیت، ممیزی شد

رئیس مرکز نظارت و ارزیابی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: حوزه معاونت آموزشی با ایجاد کمیته تخصصی در راستای حفظ و ارتقای کیفیت آموزشی، رشته‌های تحصیلات تکمیلی را ممیزی کرده است.
کد خبر : 50853

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، امیراقبال خواجه رحیمی که در گردهمایی معاونان و کار‌شناسان آموزشی استان هرمزگان با حضور دبیر هیات امنای استان هرمزگان و رییس دبیرخانه هیات امنا با موضوع نظارت و ارزیابی در خصوص ارتقای کیفیت و بهبود مسائل آموزشی سخن می‌گفت با بیان اینکه فعالیت دانشگاه‌ها باید بر اساس برنامه‌ریزی و الگوی تعیین‌شده انجام گیرد، تصریح کرد: حرکت کردن در چارچوب بخشنامه‌ها و به کار بستن آن در امور موجب می‌شود تا توسعه و پیشرفت استان را به همراه داشته باشد و نقش بسزایی در این زمینه ایفا کند.


وی با یادآوری برخی نکات آموزشی گفت: با توجه به اینکه سمت و سوی دانشگاه حرکت به سمت تحصیلات تکمیلی است باید معاونان و کار‌شناسان آموزشی در توزیع تخصصی پایان‌نامه‌ها، حد عدالت و انصاف را رعایت کنند و از پتانسیل همه استادان در این حوزه استفادهٔ بهینه شود.


خواجه رحیمی خواستار رعایت شاخص‌های کیفی از سوی معاونان آموزشی شد و تاکید کرد: رعایت شاخص‌های آموزشی می‌تواند بسیاری از هجمه‌ها علیه دانشگاه آزاد را کاهش دهد و در سلامت و توسعه علمی جامعه نیز نقش بارزی داشته باشد.


وی از ممیزی شدن رشته‌های تحصیلات تکمیلی در حوزه معاونت آموزشی خبر داد و افزود: با این طرح واحد‌هایی که شرایط جذب دانشجو را ندارند با حضور کار‌شناسان مجرب شناسایی و از ادامه فعالیت در آن رشته حذف خواهند شد.


رئیس مرکز نظارت و ارزیابی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر رعایت بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید مقررات و آیین نامه‌های آموزشی در کنار حفظ شان و منزلت دانشجو در واحد‌های دانشگاهی اجرا و نهادینه شود.


دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در ابتدای این گردهمایی با توجه به کیفی‌سازی و توسعه همه جانبه در دانشگاه آزاد اسلامی خواستار رعایت تمامی مقررات و آیین‌نامه‌های سازمان مرکزی شد و افزود: همه وظیفه داریم تا بر این اساس حرکت و در ارتقای علمی واحد‌ها کوشا و سهیم باشیم.


دکتر مهدی باقری از تشکیل کمیته تخصصی آموزشی در مرکز استان خبر داد و گفت: هدف از تشکیل این کمیته نیز نظارت بر این مهم است که علاوه بر نظارت کار‌شناسان خبره آموزشی سازمان مرکزی، دبیرخانه هیات امنا نیز بر روند این کار نظارت خواهند داشت.


وی با قدردانی از همه حاضران ابراز امیدواری کرد تا با رعایت استاندارد‌ها در همه بخش‌های دانشگاه بتوانیم به استانداردهای بین المللی دست یابیم.


این جلسه با پرسش و پاسخ ادامه یافت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته