دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1399 - 08:00

دیتاک چگونه به رسانه آخرین خبر برای رشد کمک کرد؟

در دنیای رسانه و عرصه رقابتی که فضای دیجیتال به وجود آورده است سرعت پخش و تشخیص خبرهای جدید و افکار مردم در مورد وقایع و محتوای تولید شده در مورد آن‌ها، مهم‌ترین مسئله‌ای است که اهالی رسانه نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند.
کد خبر : 508507
1.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، در دنیای رسانه و عرصه رقابتی که فضای دیجیتال به وجود آورده است سرعت پخش و تشخیص خبرهای جدید و افکار مردم در مورد وقایع و محتوای تولید شده در مورد آن‌ها، مهم‌ترین مسئله‌ای است که اهالی رسانه نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند.


درواقع رسانه‌ای می‌تواند داستان موفقیت برند خود را رقم زند که بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به وقوع اتفاقات و رویدادها آگاهی پیدا کرده و با بینش برگرفته از احساسات کاربران خود، نسبت به آن‌ها، موضع درست و مخاطب پسند اتخاذ کند.


در جوامع امروز رسانه‌ای برنده و موفق است که قادر باشد سریع‌تر از سایر رقبا توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کند و نشان دهد رسانه­ای است که در سریع‌ترین زمان ممکن از تمامی اخبار و اتفاقات ممکن، مطلع شده و برای آگاهی از اخبار روز می‌توان به آن تکیه کرد.


این منطق رسانه‌ها در عصر حاضر، مهم‌ترین پارامتری است که باعث جذب کاربر و به‌تبع آن، موجب رشد درآمد و خلق ثروت می‌شود.



رسانه‌ها و رصد محتوای روز


برندهای حوزه رسانه باید علاوه بر رصد جریان سیال محتوا در سایت‌های محتوایی و خبرگزاری‌ها که بسیار مهم است، بتوانند رخدادها و تحولات سریع شبکه‌های اجتماعی را نیز ردیابی و بررسی کنند و در زمان مناسب نسبت به آن‌ها  واکنش نشان دهند.


همان‌طور که می‌دانید امروزه شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و اینستاگرام نقش به سزایی در خلق، توزیع و تفسیر جریانات مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ایفا می‌کنند.


از طرفی به دلیل حجم بالای محتوای تولید شده و کاربران میلیونی که در ایران به‌صورت لحظه‌ای نسبت به اخبار و وقایع واکنش نشان می‌دهند ردیابی و کشف محتوا و اخبارِ درست با تکیه ‌بر نیروی انسانی و ظرفیت‌های متخصصین رسانه، امری سخت و پرهزینه بوده و در برخی موارد عملاً امکان‌پذیر نیست.


به همین خاطر است که رسانه‌های بزرگ جهان سال‌هاست بر تکنولوژی‌های حرفه‌ای روز مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشین سرمایه‌گذاری کرده و هزینه مستقیم صرف می‌کنند تا در عصر اقتصاد توجه، بتوانند زنده بمانند و مخاطب بیشتری جذب کنند.



ویژگی رسانه خبری موفق در عصر دیجیتال


رسانه در عصر حاضر به‌عنوان رکن اساسی دموکراسی و منبع رسمی مردم در اطلاع و درک حقیقت‌های جامعه است و جایگاه مهمی در خلق افکار عمومی و مدیریت آن‌ها دارد. در این مسیر رسانه‌ها یک هدف مهم دارند؛ توجه مردم را جلب کرده و آنچه  که مطلوب رسانه و اهدافش است را منعکس کنند.


در نگاه ساده و سطحی تمامی رسانه‌ها از ابزارهای مشخصی مانند تیتر، عکس، محتوا و... استفاده می‌کنند ولی در همین نگاه سطحی می‌توان مشاهده کرد تعداد زیادی رسانه ناموفق و تعدادی رسانه موفق داریم. این مشاهدات  به ما می‌گوید صرف داشتن ابزار موفقیت را رقم نخواهد زد.


اگر عمیق تر به این جریان نگاه کنیم می‌توان راز موفقیت رسانه‌ها را کشف کرد. درواقع رسانه موفق رسانه‌ای است که به کمک آن بتوان برای چالش زیر پاسخ درست پیدا کرد:


از میان حجم انبوهی از اخبار، وقایع و رخدادها باید به کدام موارد بپردازم که مخاطب تشنه و منتظر آن است؟


به زبان ساده مخاطبان رسانه من در میان این انفجار اخبار به دنبال چه محتوا و خبری هستند و من چگونه واکنش نشان دهم که برخلاف احساسات آن‌ها نباشد؟


درواقع رسانه‌های خبری موفق، هنر کشف خبرهای ارزشمند را در خود پرورش داده‌اند و می‌دانند مهم‌ترین اتفاق و خبر موجود در جامعه چه چیز است و با هنر ظریفی که ناشی از شناخت عمیق و چندلایه از مخاطبان است اقدام به تشخیص خبر مهم از مهم‌تر می­نمایند. چه چیز مهم است و چه چیز بی‌اهمیت است؟ مرز باریک موفقیت و شکست را ترسیم می‌کند.


از سوی دیگر رسانه‌های موفقِ دارای کلاس جهانی، ویژگی‌های خاصی دارند که آن‌ها را متمایز و به رشدشان کمک می‌کند:



  • رسانه‌های خبری، محتوای موجود در سراسر وب را پایش و مانیتورینگ می‌کنند تا بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن از خود واکنش نشان دهند، چراکه آگاهی و دانش قدرت به همراه می‌آورد.

  • رسانه‌های موفق زودتر از رقبا خبرهای داغ و رخدادهای مهم جامعه را تشخیص می‌دهند و موضع درست را به نمایش می‌گذارند.

  • رسانه موفق درک درستی از احساسات و عواطف مخاطبان خود دارد و به‌صورت کمی مدام آن را رصد می‌کند تا بداند که مسیر تولید محتوای خود را به کدام سمت  پیش ببرد.

  • رسانه‌های خبری شبکه‌های اجتماعی را جدی می‌گیرند و از آن به‌عنوان یکی از منابع کلیدی خود استفاده می‌کنند. برای عمل کردن به این مهم، مانیتور و پایش لحظه­ای شبکه‌های اجتماعی و رفتار کاربران را در برنامه همیشگی خود قرار می‌دهند.

  • رسانه‌های موفق از ابزارها؛ تکنولوژی­ها و سامانه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای کسب مزیت رقابتی تکنولوژی محور و رقابت حرفه‌ای استفاده می‌کنند


استفاده رسانه آخرین خبر از سامانه دیتاک


رسانه آخرین خبر، از سال ۹۳ فعالیت خود را در فضای مجازی آغاز کرده است و به‌عنوان یکی از پرنفوذترین رسانه‌های خبری ایران شناخته می‌شود.


 آخرین خبر، در فضاهای متعدد مجازی ازجمله تلگرام، اینستاگرام و اپلیکیشن مختص خود فعالیت می‌کند و در مجموع حدود ۹ میلیون کاربر در کانال‌های ارتباطی متعدد دارد.


همکاری آخرین خبر با دیتاک از تابستان ۹۸ به‌طور رسمی آغاز شده است. در طی این همکاری رسانه آخرین خبر به‌ وسیله سامانه دیتاک، تمامی اتفاقات و رویدادهایی که در فضای مجازی صورت می‌گیرد را رصد و پایش می‌کند.


همچنین دیتاک برای ایجاد خروجی مطلوب برای مخاطبان آخرین خبر، به‌عنوان بازوی هوشمند و تحلیل‌گر وارد عمل شده و در تحلیل کمپین‌های مشتری‌های آخرین خبر نیز همکاری می‌کند.


در لینک زیر می‌توانید ویدئویی از نظر مدیر ارتباط با مشتریان رسانه آخرین خبر در رابطه با سامانه فضای مجازی دیتاک و کاربردی که برای آن‌ها داشته است را مشاهده کنید.


https://www.aparat.com/v/xXBy3


سامانه فضای مجازی دیتاک چه کمکی به رسانه‌ها می‌کند؟


شرکت دانش‌بنیان دیتاک با بهره‌گیری از دانش و تجربه متخصصین فضای دیجیتال، علم داده و کامپیوتر به رسانه‌ها در دستیابی به مزیت رقابتی مبتنی بر تکنولوژی کمک می‌کند.


درواقع رسانه‌ها به کمک دیتاک می‌توانند تمامی اتفاقات و رخدادهای کوچک و بزرگی که در فضای دیجیتال اعم از وب‌سایت‌های محتوایی، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌های آنلاین و شبکه‌های اجتماعی به وقوع می‌پیوندد را زیر نظر داشته باشند و با آگاهی دقیق و درست فعالیت خبری خود را انجام دهند.


سامانه فضای مجازی دیتاک به رسانه‌ها کمک می‌کند تمامی اتفاقات و خبرهای فضای مجازی را به‌صورت لحظه‌ای مانیتور و پایش کنند و از جدیدترین واکنش کاربران نسبت به موضوعات مختلف و محتواهای موجود در این پلتفرم‌ها اطلاع کافی داشته باشند.


از سوی دیگر سامانه فضای مجازی دیتاک بستری را ایجاد می‌کند تا رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها از میان حجم انبوهی از محتواها و اخبار، ارزشمندترین‌ها را شناسایی کنند. این مسئله باعث جذب حداکثر توجه کاربران و موفقیت رسانه می‌شود.


اگر شما هم می‌خواهید از دیتاک برای رشد رسانه خود استفاده کنید و از رقبای خود پیشی بگیرید، همین‌ حالا با مراجعه به سایت دیتاک، خدمات خود را سفارش داده و مسیر خلق رسانه هوشمند و مبتنی بر تقاضای کاربر را ترسیم کنید.


سامانه فضای مجازی دیتاک


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب