دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1399 - 16:17
فاضل اعلام کرد؛

هزینه ۷۰۰ میلیارد ریالی درمان بیماران کرونایی در گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: تاکنون بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال برای درمان مبتلایان به بیماری کرونا در این استان هزینه شده است.
کد خبر : 508480
_MG_7355.JPG

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از وبدا گلستان، علی فاضل در جلسه ستاد استانی کرونا از بستری ۴۱۱ بیمار کرونایی در استان خبر داد و اظهار کرد: در سه هفته گذشته سیر صعودی کرونا در شرق گلستان دغدغه شده بود که اکنون این روند نزولی و دغدغه‌ها برطرف و تاکنون بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال برای درمان مبتلایان به این بیماری در استان هزینه شده است.


وی با بیان اینکه در سه هفته گذشته به‌طور میانگین روزانه، بین هشت الی ۹ بیمار کرونایی در استان فوت کردند، افزود:  اکنون ۸۶ بیمار در آی سی یو بستری بوده که از این تعداد ۳۴ بیمار اینتوبه شدند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: اکنون شهرستان‌های آق‌قلا، بندرترکمن، رامیان، گمیشان، مراوه تپه و گالیکش در وضعیت زرد بوده و پیش‌بینی می‌کنیم در این هفته وضعیت کل استان زرد شود؛ اما همچنان شرایط کردکوی و بندرگز قرمز و نگران کننده است و رعایت ضوابط بهداشتی و پروتکل‌های ابلاغی همچنان باید در دستور کار شهروندان باشد.


فاضل با اشاره به اینکه تاکنون سه هزار و ۵۰۰ تست کرونا در استان انجام‌شده که از این تعداد دو هزار و ۷۰۰ تست مثبت داشتیم درباره برنامه‌های ماه محرم در شهرهای گلستان عنوان کرد: دستورالعمل مراسم عزاداری این ماه در شهرهای دارای وضعیت‌های زرد و قرمز مشابه یکدیگر است و همه هیئت‌ها و دسته‌ها عزاداری ملزم به رعایت آن هستند.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب