دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آبان 1394 - 10:05

آزادی مشروط مامور اطلاعاتی رژیم صهیونیستی پس از 30 سال

«جاناتان پولارد» قدیمی‌ترین مامور اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که به اتهام جاسوسی در آمریکا زندانی بود، جمعه به صورت مشروط آزاد شد.
کد خبر : 50848

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا ازشبکه «یورونیوز»، آزادی پولارد که اکنون 60 سال دارد، مشروط است و باید دست‌کم پنج سال در آمریکا بماند و زیر نظر باشد. او آمریکایی یهودی‌تبار است و در پی آزادی او نماینده دولت رژیم صهیونیستی در آمریکا از او استقبال کرد.


پولارد فارغ‌التحصیل دانشگاه استنفورد آمریکا و تحلیلگر نیروی دریایی این کشور بود. او در سال ۱۹۸۵ میلادی بازداشت و در سال ۱۹۸۷ میلادی به جرم دادن اطلاعات محرمانه به رژیم صهیونیستی به حبس ابد محکوم شد.


«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که پیشتر از دولتش خواسته بود این آزادی برجسته نشود، در پی آزادی پولارد یک پیام تلویزیونی منتشر کرد.


نتانیاهو گفت: برای او آرزو می‌کنم آخر هفته خوبی داشته باشد و با خانواده‌اش پس از مدتها به آرامش و شادی روزهایشان را بگذراند. امیدوارم فصل تازه‌ای در زندگی او آغاز شود.


پرونده پولارد یکی از مسائل مورد اختلاف واشنگتن و تل‌آویو بوده است.


گفته می‌شود آزادی این جاسوس، یکی از امتیازهایی بوده که رژیم صهیونیستی در ازای توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی ایران، از آمریکا طلب کرد.


نتانیاهو، به‌تازگی، در سفر به واشنگتن با رئیس‌جمهوری آمریکا رایزنی کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب