دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1399 - 13:55
رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

حدود 80 درصد بودجه صرف شرکت‌های تابعه شهرداری می‌شود/ اجرای طرح ترافیک از یکم شهریور ماه

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به این‌که شهرداری تهران بزرگ شده 70 تا 80 درصد بودجه در قالب شرکت‌ها هزینه می‌شود.
کد خبر : 508415
BS0K4645.JPG

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن هاشمی در پایان جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در ارتباط با اقدامات مهم شورای شهر اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات شوراهای شهر تصویب بودجه سالانه است که علاوه بر آن نیاز است که بر عملکرد شهرداری هم نظارت شود.


وی در خصوص بررسی تفریغ بودجه شهرداری عنوان کرد: با توجه به این‌که شهرداری تهران بزرگ شده، 70 تا 80 درصد بودجه در قالب شرکت‌ها هزینه می‌شود و از آنجایی‌که ابتدا باید تفریغ بودجه در شرکت‌ها و سازمان‌ها بررسی شود و بعد به صحن شورا بیاید باعث می‌شود این گزارشات با تأخیر به صحن بیاید که بعضاً کامل نیست.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با موضوع لغو طرح ترافیک در تهران، گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا از شهرداری خواست که به مدت یک هفته و بعد از آن هم تا آخر مرداد طرح ترافیک را اجرا نکند که هم شهرداری و هم پلیس این مسئله را قبول کردند.


هاشمی تصریح کرد: مقرر شده بود گزارشاتی از سطح شهر در مورد تأثیر اجرا نشدن طرح ترافیک همچون تأثیرش در مترو و اتوبوس، اضافه شدن سفرها و غیره مورد بررسی قرار گیرد. تا الان به این نتیجه رسیدیم که عدم اجرای طرح ترافیک نه تنها مشکلی را حل نکرده بلکه موجب آلودگی هوا و ترافیک نیز شده و از آنجا که در آستانه پاییز و پدیده اینورژن هوا قرار داریم باید تیم تخصصی با بررسی وضعیت شهر، آمارها و اطلاعات را تحلیل کند.


وی در پایان گفت: تصمیمات این‌چنینی باید شفاف اعلام شود و موضوع این است که ستاد ملی مقابله با کرونا در این زمینه تصمیم می‌گیرد.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته