دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1399 - 10:31
توسط انتشارات کتاب جمکران؛

رمان تاریخی زندگی خادم حضرت زهرا (س) منتشر شد

رمان تاریخی «شبیه مریم» شرحی از زندگی حضرت فضه، بانوی عالم و حافظ قرآن منتشر شد.
کد خبر : 508319
فضه3.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، طول تاریخ راوی زندگی برخی انسان‌هاست که دستخوش حوادث شده و به‌عنوان کنیز و غلام درآمده‌اند ولی به تدریج و با همت و ارزش وجودی خود مراحل موفقیت را بالاتر از دیگر انسان‌های آزاد زمان خویش طی کرده‌اند.


«فِضّه» بانویی آفریقایی است که به خادمی خانه حضرت زهرا (س) در می‌آید و در آن خانه و محیط معنوی به درجات بالای علمی و تقوی می‌رسد. حاصل این همنشینی تبّحر در علم خطابه و طب و کیمیا و تسلط بی‌نظیر به قرآن کریم است. به نحوی که فضه در 20سال آخر عمر مبارکش تمامی مکالمات روزمره را فقط با آیات قرآن پاسخ می‌گفت.


اکرم صادقی در رمان تاریخی «شبیه مریم» داستان زندگی پرفراز و نشیب این بانو را به موازات تصویری از تاریخ و جامعه زمان زندگی این بانو به رشته تحریر درآورده است. این خادم شهیر و بالامقام حضرت زهرا (س) در زمان حضور خود در خانه وحی شاهد رخدادهای مهمی چون: روایات مرتبط با ولادت حسنین، ماجرای نزول آیه هل اتی و شهادت حضرت زهرا (س) است.


رمان «شبیه مریم» به قلم «اکرم صادقی» و تصویرگری «محمد صادق» درباره زندگی و زمانه حضرت فضه از زمان زندگی در «نوبیه‌ سودان» تا زیست وی در فضای مدینةالنبی در صدر اسلام به تازگی در انتشارات جمکران به زیر چاپ رفت.


انتهای پیام/4028/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته