دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مرداد 1399 - 14:29
استادیار دانشگاه آزاد اسلامی قم عنوان کرد؛

راهکارهای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در آزمون سراسری

استادیار دانشگاه آزاد اسلامی قم با تشریح راهکارهای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در آزمون سراسری گفت: در شیوه برگزاری این آزمون تغییرات لازم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ضرورت دارد.
کد خبر : 508161
IMG_2980.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قم، ابوالفضل مظفری در وبینار «برخورد با بیماران کرونایی» که به‌صورت مجازی و آنلاین با حضور پزشکان عمومی و متخصص استان برگزار شد، درباره لزوم اجرای تغییرات در شیوه برگزاری آزمون سراسری اظهار کرد: راه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در برگزاری آزمون سراسری می‌تواند استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری بیش از دو متر بین داوطلبان، ضدعفونی مکان‌های برگزاری و شناسایی افراد ناقل باشد.


وی افزود: نمی‌توانیم صورت‌مسئله را پاک کنیم و بگوییم کنفرانس، کنکور، آزمون‌های سراسری برگزار نشود؛ اما باید تغییراتی در شیوه برگزاری آنها ایجاد کنیم ازجمله این تغییرات، مقابله با ویروس کرونا است. باید با شرایط کنار آمد و کنکور سراسری برگزار شود؛ اما باید ازنظر امکانات زیرساختی امکانات بیشتری در اختیار مکان‌هایی که امتحان را برگزار می‌کنند، قرار داده شود.


فوق تخصص ریه و استادیار دانشگاه آزاد اسلامی قم درباره وبینار«برخورد با بیماران کرونایی» گفت: در این وبینار طریقه برخورد با بیماران کرونایی، راه تشخیص، شیوه بررسی آزمایش‌ها صورت گرفته و اینکه چه افرادی نیاز به رادیو سی تی اسکن، آزمایش‌های طبق روال، پی سی آر، نیاز به بستری در بیمارستان و چه افرادی را باید مرخص کنند و چه داروهایی برای بیماران کرونایی باید تجویز شود مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای کلی ارائه شد.


مظفری با بیان اینکه بیماری کرونا مانند ویروس آنفولانزا در جامعه وجود دارد و نمی‌توانیم صورت‌مسئله را پاک کنیم، عنوان کرد: ویروس آنفولانزا از 100 سال پیش شیوع پیدا کرد و تقریباً 500 میلیون نفر مبتلا شدند و حدود 50 میلیون نفر در سال 1918 به دلیل مبتلا به ویروس آنفولانزا فوت کردند.


وی با تأکید بر اینکه مدت زمان 9 ماه طول کشید تا ویروس آنفولانزا در زمان جنگ جهانی اول کنترل شد، اضافه کرد:  اکنون نیز در مواجهه با ویروس کرونا باید به این نکته توجه داشته باشیم که مدت زمانی طول خواهد کشید تا بتوانیم این ویروس را کنترل کنیم.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته