دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مرداد 1399 - 10:33
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد خبر داد؛

تداوم صدرنشینی دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد از کسب رتبه نخست در رتبه‌بندی وبومتریک سال 2020 در استان اصفهان و رتبه سوم دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور توسط این واحد دانشگاهی خبر داد.
کد خبر : 508092
1.jpg

امیررضا نقش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در نجف‌آباد درباره برتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در پایگاه رتبه‌بندی وبومتریک اظهار کرد:  بر اساس اعلام پایگاه رتبه‌بندی وبومتریک اسپانیا (جولای 2020) این واحد دانشگاهی توانست در سال 2020 رتبه نخست در استان اصفهان و با یک رتبه ارتقا در مقایسه با دوره قبل رتبه سوم را پس از واحدهای دانشگاهی  علوم تحقیقات و مشهد در میان دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور کسب کند.


وی افزود:  دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد توانست در رتبه‌بندی بر اساس پروفایل گوگل اسکولار که توسط همین نظام رتبه‌بندی اعلام می‌شود رتبه سوم را کسب کند.


عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان درباره رتبه‌بندی معتبر بین‌المللی وبومتریک گفت: این رتبه‌بندی شاخصی است برای رتبه‌بندی وب سایت‌های دانشگاه‌ها و مراکز علمی، آموزشی و تحقیقاتی دنیا که توسط آزمایشگاه سایبرمتریک اسپانیا تهیه شده و کل دانشگاه‌های دنیا را بر اساس چهار شاخص اصلی سالیانه دو بار در ماه‌های ژانویه و جولای ارزیابی می‌کند.


نقش درباره معیارهای ارزیابی این نظام رتبه بندی عنوان کرد: این رتبه‌بندی از چهار شاخص اصلی Impact(تعداد لینک‌های ورودی یا برگشتی شناسایی‌شده توسط موتورهای جستجوگر)، Presence(تعداد صفحات ایندکس شده از وبسایت توسط موتور جستجوگر گوگل)، Openness(مجموع ارجاعات مقالات 9 استاد برتر دانشگاه بر اساس پروفایل گوگل اسکولار) و Excellence(تعداد مقالات دانشگاه که بیشترین ارجاع را داشته‌اند) برای رتبه‌بندی دانشگاه‌ها استفاده می‌کند.


وی مطرح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با بهره‌گیری از استادان مجرب، امکانات به‌روز آزمایشگاهی، کارگاهی و دانشجویان توانمند و خلاق توانسته در سال‌های اخیر در اکثر رتبه‌بندی‌های معتبر جهانی در میان برترین دانشگاه‌های کشور قرار گیرد و این روند با حمایت‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته