دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مرداد 1399 - 09:32
یادداشت وارده/ حبیب‌زاده*

مقایسه تطبیقی اوضاع ایران و لبنان

معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین در یادداشتی نحوه دشمنی مخالفان نظام سیاسی ایران و لبنان را مورد مقایسه تطببیقی قرار داد.
کد خبر : 508064
AG8I0927.jpg

گروه سیاسی خبرگزاری آنا، قاسم حبیب‌زاده در یادداشتی درباره وضعیت منطقه و لبنان نوشت:


1) پس از یک دوره بی تدبیری‌ها و فساد دولت سعد حریری و مشکلات انباشته‌شده در لبنان، آمریکا تحریم اقتصادی علیه لبنان اعمال کرد و با کاهش ارزش پول ملی لبنان، شوک عظیم اقتصادی به آنها وارد کرد و این شوک با حادثه یا خرابکاری در بندر بیروت، زمینه تسلیم لبنان را دنبال می‌کند.


در ایران ۴۰ سال است که تحریم‌ها را اعمال کردند و در ادوار مختلف در کنار بی‌تدبیری‌های برخی مسئولان، خرابکاری‌های زیادی نیز انجام دادند که آخرین آن سلسله آتش‌سوزی‌ها و انفجاراتی بود که صورت گرفت، اما با بیداری و صبر مردم، روند پیشرفت کشور متوقف نشده است.


۲) این روزها در تبلیغات رسانه‌های داخلی لبنان و برخی رسانه‌های خارجی، بانی و باعث مشکلات لبنان را مقاومت و حزب‌الله می‌دانند؛ در حالی‌که در دهه ۸۰ میلادی که حزب‌الله وجود نداشت، بیروت به اشغال اسرائیل درآمد و امروز هم اگر سلاح مقاومت نباشد، اسرائیل لبنان را می‌بلعد.


در ایران نیز مشابه این تبلیغات وجود دارد و هستند افرادی که می‌گویند دوره موشک تمام شده، اما دشمنان ما هر روز خود را به تسلیحات جدید مجهز می‌کنند، البته خدا را شکر که سکان‌داری کشور در دستان این افراد نیست که اگر می‌بود، امروز مانند آن چند هزار نفری که در لبنان طومار امضا کردند که مستعمره فرانسه شوند، اینجا هم عده‌ای هشتگ می‌زدند که ایران به ۴۰ سال قبل برگردد، زمانی که سفارت آمریکا برای  ما وزیر تعیین می‌کرد.


۳) شیخ صبحی طفیلی که بعد از شهادت عباس موسوی مدت کوتاهی دبیرکل حزب‌الله بود و به خاطر ضعف‌های شدید برکنار شد،  اظهار نظر کرده که حسن نصرالله باید محاکمه شود و او و ایران باعث مشکلات داخلی لبنان هستند.


در ایران هم ما افرادی مثل شیخ علی تهرانی داشتیم و اکنون هم داریم که یا از سر حسادت و یا قدرت‌طلبی که ارضا نشده، پنجه بر حقیقت و انقلاب اسلامی می‌کشند، اما هوشیاری مردم آنها را منزوی کرده است.


4) اما موضوع مهم‌تر وعده‌هایی است که جریان غرب گرا در لبنان بر اساس شروط کشورهای سلطه‌گر غربی می‌دهند که نظام سیاسی را تغییر دهیم، ایستادگی و مقاومت را کنار بگذاریم تا کمک‌های خارجی سرازیر شود و  بندر بیروت بازسازی شود.


در داخل نیز همین خط تبلیغی به صراحت دنبال می‌شود و در رسانه‌ها توسط لیبرال‌های وطنی و طوطی‌های سیاسی، تطهیر  غرب و تسلیم در برابر آن‌ها برای برون‌رفت از مشکلات موجود، پیشنهاد می‌شود، غافل از آنکه نظام سلطه سیری‌ناپذیر است و کشورها و ملت‌های دیگر را بیشتر از یک گاو شیرده به رسمیت نمی‌شناسد، البته کرامت ملت ایران به احدی اجازه چنین جسارتی نداده و نمی‌دهد و دیگران را نیز به حفظ کرامت خود دعوت می‌کند.


*معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

برچسب ها: لبنان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته