دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آبان 1394 - 13:14
دبیر شورای سیاستگذاری سما استان گیلان:

سما استان گیلان، نخستین دارنده استاندارد سیستم مدیریت کیفیت در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی شد

دبیر شورای سیاستگذاری سما گیلان گفت: شورای سیاستگذاری سما استان گیلان به عنوان نخستین دبیرخانه استانی سما دارای سیستم نظام کیفیت در کشور شد
کد خبر : 50784

به گزارش خبرنگار آنا، جلسه اختتامیه ممیزی خارجی پیاده‌سازی سیستم مدیریت کیفیت شورای سیاستگذاری سما استان گیلان با حضور دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، دبیر شورای سیاستگذاری سما استان گیلان و جمعی از معاونین و مدیران سما استان در سالن جلسات دبیرخانه شورای سیاستگذاری سما استان گیلان برگزار شد.


رحمت‌علی صابری‌ حقایق با تبریک این موفقیت بزرگ به خانواده دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سما کشور، بیان کرد: همدلی بین اعضا و مدیریت مدبرانه ریاست شورای سیاستگذاری سما استان و ارتباط بسیار مناسب با بدنه سازمان باعث شد تا شورای سیاستگذاری سازمان سما گیلان به عنوان نخستین دبیرخانه استانی سما در کشور موفق به کسب نظام مدیریت کیفیت در زمینه ارائه خدمات شود.


دبیر شورای سیاستگذاری سما استان گیلان یادآور شد: ایده پیاده سازی استانداردها در اولین شورای سیاستگذاری سما در دستور کار این شورا قرار گرفت که در طول یک سال فعالیت شبانه روزی سیستم مدیریت سما آماده ممیزی خارجی شد که برای استاندارد سازی فرآیند ها کلیه بخشنامه ها و آئین نامه ها تحت کنترل این سیستم قرار گرفت.


ایده پیاده سازی استانداردها در اولین شورای سیاستگذاری سما در دستور کار این شورا قرار گرفت که در طول یک سال فعالیت شبانه روزی سیستم مدیریت سما آماده ممیزی خارجی شد که برای استاندارد سازی فرآیند ها کلیه بخشنامه ها و آئین نامه ها تحت کنترل این سیستم قرار گرفت

وی افزود: سما استان گیلان یکی از مأموریت های خود را معطوف برنظارت بر تمام مراکز آموزشی سما در استان شامل پیش‌دبستان، دبستان، دبیرستان‌های دوره اول و دوم، پیش دانشگاهی، آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و موسسه زبان کرد که با ایجاد ساختار، منابع، زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در جهت ایجاد محیطی امن و جذاب فعالیت می کند.


صابری حقایق تأکید کرد: با راه اندازی این سیستم هم مسئولان و مدیریت سما و هم اولیای محترم قادر خواهند بود که سیستم را دائما رصد کنند که خوشبختانه در ارزیابی داخلی سیستم به 90 درصد اهداف پیش بینی شده رسیدیم.


دبیر شورای سیاستگذاری سما استان گیلان، اهداف این شورا را دستیابی به رضایت کامل ذینفعان و بهبود مستمر آن از طریق ارائه خدمات با کیفیت مورد نظر عنوان کرد و گفت: از این طریق برای توسعه سهم خود در حوزه‌های مربوط تلاش می‌کنیم.


وی ادامه داد: به همین منظور شورای سیاستگذاری سما استان گیلان سیستم مدیـــریت کیفیت مطابق با استاندارد ISO 9001- 2008 را به اجرا گذاشت و ما متعهد به برآورده کردن الزامات و بهبود مداوم اثربخشی آن هستیم.


صابری‌حقایق تصریح کرد: شورای سیاستگذاری سازمان سما گیلان به اصول در راستای توسعه فرهنگ کیفیت تأکید دارد.


دبیر شورای سیاستگذاری سما استان گیلان، این اصول را شامل ارائه آموزش کارا و اثربخش با تأکید بر روش‌های نو و استفاده از فناوری‌های جدید، اولویت دادن به کیفیت و توجه به نیازها، خواسته‌ها و انتظارات ذینفعان عنوان کرد.


این مسئول ایجاد نشاط و شادابی جسمی و روحی از طریق رشد زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی،آموزشی و پژوهشی، آموزش مهارت‌های حرفه‌ای، تخصصی و کوتاه مدت، کشف استعدادها و زمینه‌سازی رشد آنها را از دیگر اصول شورای سیاستگذاری سما گیلان در توسعه فرهنگ کیفیت ذکر کرد.


وی خاطرنشان کرد: برخورداری از سازمانی علمی، پویا و فعال با تکیه بر مشارکت‌جویی تمام افراد سازمان برای اجرای برنامه‌ها، برقراری ارتباط مستمر با ذینفعان، رعایت استانداردها، قوانین و مقررات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سما و رعایت نکات ایمنی، ملاحظات زیست‌محیطی و استفاده بهینه از منابع از دیگر اصول است.


صابری‌حقایق یادآور شد: امیدواریم به‌زودی و با جاری‌سازی ویرایش 2015 گام مناسبی در انطباق‌سازی دبیرخانه برداریم


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب