دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مرداد 1399 - 09:35

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره وضعیت بهداشتی در لبنان

دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت درباره وضعیت سلامتی مجروحان، آسیب‌دیدگان و آوارگان حادثه انفجار بندر بیروت ابراز نگرانی کرد.
کد خبر : 507797

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از العالم، سازمان بهداشت جهانی در بیانیه‌ای که «رنا الحجه»، مدیر برنامه دفتر منطقه سازمان جهانی بهداشت از بیروت و به‌طور ویدئوکنفرانسی قرائت کرد، گفت: بهبود تأثيرات روانی ناشی از انفجار بیروت به زمان زیادی نیاز دارد.


در بیانیه سازمان جهانی بهداشت، همچنین از نظام بهداشتی لبنان و از وضعیت سلامت کارکنان در بخش بهداشت ابراز نگرانی و اعلام شده است که سه بیمارستان لبنان به‌طور کامل از بین رفته است و سه بیمارستان نیز به شکل جزئی فعالیت می‌کنند.


سازمان جهانی بهداشت همچنین درباره بازگشت کووید-19 به لبنان که قبل از انفجار نیز با روند رو به رشد مواجه بود، ابراز نگرانی کرد و از لبنانی‌ها خواست به تلاش خود برای کنترل شیوع این بیماری ادامه دهند.


سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: به فاصله 24 ساعت پس از انفجار بندر بیروت تجهیزات پزشکی و ابزارهای جراحی لازم را برای رفع نیازهای 2 هزار مریض در لبنان توزیع کرده است .


این سازمان تأکید کرد: با مقام‌های لبنانی برای کمک به آسیب‌دیدگان و مجروحان انفجار بندر بیروت از نزدیک همکاری می‌کنیم و هماهنگی‌های لازم را برای کاستن آثار روانی و اجتماعی این فاجعه انجام می‌دهيم.


سازمان جهانی بهداشت بر لزوم حمایت از مردم لبنان در این شرایط سخت و نیز لزوم همکاری مسئولان و مردم و جامعه بین‌المللی برای پشت سر گذاشتن این شرایط تأکید کرد.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته