دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آبان 1394 - 12:23
در مراسم گرامیداشت هفتمین روز تدفین دو شهید گمنام واحد رشت

حجت الاسلام کریمیان: شهیدان آمدند تا برای ما شاخص باشند/ باید بصیرت لازم را برای بیعت پیدا کنیم

به مناسبت گرامیداشت هفتمین روز تدفین دو شهید گمنام، مراسمی با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد گیلان و جمعی از معاونان، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در حسینیه این واحد دانشگاهی برگزار شد.
کد خبر : 50777

به گزارش خبرنگار آنا، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و با توجه به آیه های قرآن کریم، گفت: قرآن کریم در مورد کرامت شهدا تأکید فراوان دارد. فرق اجر با جزا در این است که وقتی از جزا صحبت می کنیم برای ما انسانهای خطاکار در روز قیامت به اندازه مقدار خطای انجام شده مجازات مشخص شده و وقتی خداوند در قرآن به موضوع اجر می پردازد، منظور پاداش بدون حد و اندازه ای است که برای انجام کارهای خوب از جانب خداوند در نظر گرفته می شود.


حجت الاسلام علی کریمیان، شهدا را به مثابه چراغی برای روشن کردن راه دانست و اظهار کرد: حضور شهدای گمنام در دانشگاه به خاطر آن است که ما مسیر خود را گم نکنیم چرا که مقام معظم رهبری شهدا را ستاره های آسمان می دانند و این ستاره ها باعث شده که ما بتوانیم مسیر درست را پیدا کنیم.


وی ادامه داد: آنان با ایستادن در برابر دشمن و جنگیدن با آنان اجازه تجاوز به خاک خود را ندادند؛ امروز وجود شهدا باعث جلوگیری از نفوذ دشمن در جامعه اسلامی می شود و این دشمن، دشمنی است که برای جهانیان شناخته شده است و منتظر فرصتی بود که بتوانند با نفوذ در مسلمین به آنان ضربه وارد کنند. اکنون مقابله با نفوذ دشمن یکی از خواسته های شهدا از ماست که این خواسته یکی از مطالبات مقام معظم رهبری نیز خواهد بود.



مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان افزود: امروز وظیفه ما این است که با هوشیاری مقابل نفوذ دشمن از طریق نفوذ ایدئولوژیک و نرم افزاری بایستیم و این نفوذ و تهدید را جدی بگیریم. دشمن مانند تیراندازی است که تیر را رها کرده و منتظر اصابت آن به هدف است و هدف اصلی استکبار جهانی چیزی جز انقلاب اسلامی ایران نخواهد بود.


کریمیان با تأکید بر تجدید بیعت دانشگاهیان با شهیدان، تصریح کرد: ما باید بصیرت لازم را برای بیعت پیدا کنیم . شهیدان آمدند تا برای ما شاخص باشند. آنان تا وقتی که بودند هم مقابل نفوذ فیزیکی دشمن ماندند و هم مقابل نفوذ متافیزیکی و معنوی دشمن و توانستند که راه ها را از هر طرف بر دشمنان ببندند الان به برکت ایستادگی این شهیدان، نیروهای نظامی و انتظامی ادامه دهنده راه آنان هستند تا دشمن نتواند حتی یک لحظه به فکر نفوذ به ایران اسلامی باشد.


حاضران در این مراسم با مدیحه سرایی مداح اهل بیت حاج رسول خدادادیان ه عزاداری پرداخته و در پایان شرکت کنندگان در مراسم با حضور در کنار قبور دو شهید گمنام دانشگاه ازاد اسلامی واحد رشت یک بار دیگر با آنان تجدید پیمان کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته