دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1399 - 18:31

کارت ورود به جلسه آزمون سراسری از 28 مردادماه در دسترس قرار می‌گیرد

سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کارت ورود به جلسه آزمون سراسری از 28 مردادماه در دسترس قرار می‌گیرد.
کد خبر : 507737
AALI6038.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، کارت‌های شرکت در آزمون تمامی داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی به همراه راهنمای شرکت در آزمون از روز سه‌شنبه 28 مردادماه تا روز چهارشنبه 29 مردادماه برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.


تمامی داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون، برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید در تاریخ تعیین‌شده به شرح فوق به درگاه اطلاع‌رسانی مذکور مراجعه کنند و با وارد نمودن شماره سریال کارت اعتباری ثبت‌نام (12 رقمی) و شماره شناسنامه و یا شماره پرونده و کد پیگیری ثبت‌نام (16 رقمی) و نام و نام خانوادگی، کد ملی و سریال شماره شناسنامه یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند.


بدیهی است داوطلبانی که در 2 یا 3 گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد نسبت به پرینت کارت گروه آزمایشی دوم و یا گروه‌های آزمایشی دوم و سوم (گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی) خود اقدام نمایند. داوطلبان برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید منحصراً به روش فوق اقدام و بر اساس تاریخ و آدرس تعیین‌شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. بدیهی است برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است. لذا همه داوطلبان باید برای پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند.


محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون


باجه‌های رفع نقص کارت شرکت در آزمون سراسری از روز سه‌شنبه 28 مردادماه شروع به فعالیت خواهند کرد. محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون همه داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان‌های خارجی بر مبنای شهرستان محل اقامت فعلی آنان است.


در صورت مشاهده مغایرت در مندرجات کارت شرکت در آزمون، داوطلبان لازم است به شرح زیر اقدام نمایند:


داوطلبانی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی دیپلم یا پیش‌دانشگاهی هستند و نسبت به مندرجات کارت شرکت در آزمون در بندهای 1،3،4، 7،13، 16، 17، 22، 23، 24 و 25 شامل نام خانوادگی و نام، سال تولد، شماره شناسنامه، سال اخذ و نوع دیپلم، شماره ملی، کد دانش‌آموزی و منطقه اخذ دیپلم، سال و بخش محل اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی، عنوان مدرک پیش‌دانشگاهی، منطقه یا ناحیه اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی، کد دانش‌آموزی مقطع پیش‌دانشگاهی مغایرتی مشاهده نمودند لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ 11 شهریورماه به منطقه آموزش‌وپرورش محل اخذ مدرک تحصیلی خود مراجعه و از آن طریق نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایند. ضمناً داوطلبانی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی نیستند چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای فوق مشاهده نمودند می‌توانند نسبت به ویرایش آنها اقدام کنند.


داوطلبانی که نسبت به مندرجات کارت شرکت در آزمون در بندهای 13، 14، 17، 18، 19، 20 و 26 شامل شماره ملی، سری و سریال شناسنامه، محل تولد، سهمیه، معدل کتبی نهایی دیپلم، محل اخذ مدرک ماقبل دیپلم، محل اخذ مدرک دیپلم و وضعیت تحصیلی و اشتغال مغایرتی مشاهده نمودند لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ 99/06/01 منحصراً به درگاه اینترنتی سازمان سنجش (قسمت ویرایش اطلاعات) مراجعه و با توجه به توضیحات مندرج در درگاه نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایند.


داوطلبان نظام جدید که سال اخذ مدرک دیپلم آنان سال 1384 به بعد است و مدرک پیش‌دانشگاهی خود را از سال 1391 به بعد اخذ نموده‌اند و مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند. چنانچه خواستار ویرایش اطلاعات مندرج در بندهای 1،3،4، 7،12، 15، 16، 21، 22، 23 و 24 کارت شرکت در آزمون خود هستند با توجه به اینکه در زمان ثبت‌نام اولیه نسبت به تأیید بندهای فوق اقدام و کد سوابق تحصیلی دریافت نموده‌اند در این مرحله هیچ‌گونه ویرایشی در خصوص اطلاعات فوق انجام نخواهد شد، لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ 11 شهریورماه به منطقه آموزش‌وپرورش محل اخذ مدرک تحصیلی خود مراجعه و از آن طریق نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند.


در صورت مشاهده هرگونه مشکل در خصوص نمرات آموزش‌وپرورش، اطلاعات سوابق تحصیلی، عدم ارسال آنها به سازمان سنجش، مشمول یا غیر مشمول بودن لازم است حداکثر تا تاریخ 11 شهریورماه به منطقه آموزش‌وپرورش محل اخذ دیپلم خود مراجعه کنند.


داوطلبان درصورتی‌که مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای 2، 6، 8، 9 و 11 (جنسیت، دین، زبان خارجی امتحانی، معلولیت و نوع سؤال انتخابی) کارت شرکت در آزمون مشاهده نمودند ضروری است از روز سه‌شنبه 28 مردادماه لغایت روز چهارشنبه 29 مردادماه از ساعت 8:30 الی 12:00 و 14:00 الی 18:00 با به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر (کارت ملی و یا شناسنامه عکس‌دار) شخصاً به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه بر اساس جدول شماره 2 این اطلاعیه پرینت کارت مراجعه کنند.


آزمون عملی داوطلبان گروه هنر


داوطلبان گروه آزمایشی هنر به‌منظور شرکت در آزمون عملی می‌بایست نسبت به انتخاب حداکثر دو مجموعه از رشته‌های تحصیلی و منحصراً به‌صورت اینترنتی از روز سه‌شنبه 28 مردادماه هم‌زمان با پرینت کارت تا روز دوشنبه 3 شهریورماه از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org اقدام کنند.


با توجه به اینکه پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی موردنظر در آزمون سراسری سال 1399 به‌صورت متمرکز و با شرایط خاص صورت می‌پذیرد داوطلبانی که اقدام به انتخاب یک/1 مجموعه از مجموعه رشته‌های تحصیلی گروه آزمایشی هنر برای شرکت در آزمون عملی اقدام می‌نمایند، می‌بایست نسبت به پرداخت مبلغ یک‌میلیون ریال بابت هزینه آزمون عملی به‌صورت اینترنتی به‌وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب، از تاریخ فوق با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی فوق‌الذکر اقدام نمایند.


داوطلبان درصورتی‌که متقاضی و علاقه‌مند به شرکت در آزمون عملی دو مجموعه از مجموعه‌های گروه آزمایشی هنر هستند می‌بایست نسبت به پرداخت مبلغ دو میلیون ریال به‌صورت اینترنتی اقدام کنند. بدیهی است عدم پرداخت هزینه آزمون رشته‌های تحصیلی عملی در تاریخ تعیین‌شده، به‌منزله عدم امکان پذیرش آنان در این رشته‌ها خواهد بود. آزمون عملی برای کلیه رشته‌های مندرج در جدول ذیل در شهریورماه 99 برگزار خواهد شد و داوطلبان لازم است برای اطلاع از جزئیات برگزاری آزمون عملی، زمان پرینت کارت ورود به جلسه و آدرس محل برگزاری آزمون رشته‌های مندرج در جدول ذیل (به‌جز رشته علوم ورزشی) به اطلاعیه‌ای که در روز چهارشنبه مورخ 12/6/99 در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار می‌گیرد، مراجعه نمایند


داوطلبانی مجاز به شرکت در آزمون عملی خواهند بود که اولاً نسبت به پرداخت هزینه برگزاری آزمون عملی در بازه زمانی اعلام‌شده اقدام هم‌زمان با پرینت کارت از تاریخ 28 مردادماه تا 3 شهریورماه از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org اقدام کنند و با توجه به اینکه پذیرش دانشجو در این رشته در آزمون سراسری سال 1399 به‌صورت متمرکز با شرایط خاص صورت می‌پذیرد، داوطلبانی که نسبت به انتخاب مورد مربوط اقدام نموده‌اند می‌بایست نسبت به پرداخت مبلغ 420 هزار ریال به‌صورت اینترنتی به‌وسیله کارت‌های بانکی عضو شتاب اقدام کنند. ضمناً داوطلبان برای اطلاع از روزهای برگزاری آزمون عملی رشته مذکور به اطلاعیه‌ای که در روز یکشنبه 16 شهریورماه در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر می‌شود، مراجعه کنند. داوطلبانی مجاز به شرکت در آزمون عملی خواهند بود که اولاً نسبت به پرداخت هزینه برگزاری آزمون عملی در بازه زمانی اعلام‌شده اقدام نموده و ثانیاً در جلسه آزمون یکی از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی که در روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ 30 و 99/05/31 برگزاری می‌گردد، حاضر باشند.


درِ حوزه‌های امتحانی رأس ساعت 7:30 (هفت و سی) صبح بسته خواهد شد و شروع فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت 8:00 (هشت) آغاز می‌گردد. لذا از ورود داوطلبان پس از بسته شدن درِ حوزه‌های امتحانی ممانعت به عمل خواهد آمد.


هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط، لازم است اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مدادپاک‌کن و یک سنجاق و یا سوزن و همچنین ماسک به همراه داشته باشد.


داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی ازجمله کیف‌دستی، ساک دستی، هرگونه دستگاه ارتباطی (از قبیل پیجر، تلفن همراه حتی به‌صورت خاموش، تبلت، قلم نوری، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند و ...)، کیف، جزوه، کتاب، ماشین‌حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری نمایند. بدیهی است که به همراه داشتن هرکدام از وسایل مندرج در این بند:


به‌عنوان تقلب و تخلف تلقی و با داوطلبان ذی‌ربط بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون‌های سراسری که بخشی از آن در بند «هـ» آمده است، رفتار خواهد شد.


در صورت همراه داشتن وسایل ذکر شده و تحویل آنها به هنگام ورود به محل حوزه در صورت مفقود شدن وسایل، حوزه برگزاری هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.


نکاتی مهم در خصوص دفترچه‌های سؤال گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه و شخصی‌سازی آنها


در آزمون سراسری سال 1399 به هر داوطلب در تمامی گروه‌های آزمایشی یک پاسخنامه و 2 دفترچه سؤال (آزمون عمومی «دفترچه شماره 1» و آزمون اختصاصی «دفترچه شماره 2») در قالب دو بسته نایلونی داده می‌شود. این بسته‌ها شخصی‌سازی‌شده و مشخصات داوطلبان بر روی پاسخنامه و جلد دفترچه سؤالات درج شده است.


داوطلبان دارای مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی علوم و معارف اسلامی در گروه آزمایشی علوم انسانی علاوه بر پاسخگویی به سؤالات دفترچه عمومی (دفترچه شماره 1) و اختصاصی (دفترچه شماره 2) می‌بایست به سؤالات دفترچه اختصاصی شماره 3 (درس اصول و عقاید فقه( نیز پاسخ دهند.


به داوطلبان دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی نظام جدید آموزشی 3-3-6 در گروه آزمایشی علوم انسانی دفترچه شماره 3 (اصول عقاید) تحویل نخواهد شد و این دسته از داوطلبان منحصراً می‌بایست به سؤالات دفترچه اختصاصی (دفترچه شماره 2) که ویژه داوطلبان دیپلم علوم و معارف اسلامی نظام آموزشی 3-3-6 به آنها تحویل می‌شود، پاسخ دهند.


انتهای پیام/۴۰۴۰/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته