دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آبان 1394 - 12:31

مجلس نمایندگان آمریکا پذیرش پناهجویان سوری را محدود کرد

مجلس نمایندگان آمریکا در نشست شامگاه پنجشنبه برنامه دولت برای پذیرش ۱۰ هزار پناهجوی سوری را تعلیق کرد.
کد خبر : 50755

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری انگلیسی «رویترز»، طرح مصوب مجلس نمایندگان آمریکا محدودیت‌های بیشتری برای پذیرش پناهجویان سوری و عراقی اعمال می‌کند.


۲۸۹ نماینده به تعلیق طرح پذیرش پناهنگان سوری رای مثبت و ۱۳۰ نماینده رای منفی دادند.


به گزارش رویترز، ۴۷ نماینده از ۱۸۸ نماینده حزب دموکرات در مجلس نمایندگان نیز به تعلیق طرح دولت اوباما رای مثبت داده‌اند.


این طرح که محدودیت‌های بیشتری برای پذیرش پناهجویان سوری و عراقی اعمال می‌کند، سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا را ملزم کند وضع امنیتی پناهجویان را تایید کنند.


این در حالی است که «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا، هشدار داده است این طرح را «وتو» می‌کند.


این طرح با دو سوم آرای مجلس نمایندگان به تصویب رسیده است، بنابراین این مجلس قادر خواهد بود وتو احتمالی اوباما را بی‌اثر کند اما باید این طرح در مجلس سنای آمریکا نیز تایید شود. برای بی‌اثر کردن وتو رئیس‌جمهوری نیاز است دو سوم اعضای سنای از این طرح حمایت کنند.


نمایندگان جمهوریخواه می‌گویند احتمال دارد که اعضای گروه داعش در پوشش پناهجو به خاک آمریکا وارد شوند و به عملیات علیه شهروندان دست بزنند.


این طرح پس از حملات مرگبار پاریس در روز جمعه تصویب شد که دست‌کم ۱۲۹ کشته و 300 زخمی برجای گذاشت.


به گزارش رویترز، نماینده وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه تاکید کرده است با توجه به بررسی‌هایی که در خصوص سوابق پناهجویان سوری انجام شده است، احتمال خیلی کمی وجود دارد که آنها تهدیدی برای امنیت ایالات متحده باشند.


دولت اوباما در شهریورماه اعلام کرد سال آینده ۱۰ هزار پناهجو سوری را می‌پذیرد.


«تایمز اسراییل» چند روز پیش نوشت در پی اعلام نگرانی فرمانداران از حوادث مشابه تهاجم پاریس، دست‌کم ۱۹ ایالت آمریکا روز دوشنبه به بستن درها به روی پناهجویان سوری رای دادند.


داعش با به عهده گرفتن مسئولیت حملات پاریس تهدید به حملات کرده است علیه کشورهایی که مواضع این گروه را در عراق و سوریه بمباران می‌کنند، حملات مشابهی را ترتیب می‌دهد.


داعش از پارسال نواحی زیادی را در سوریه و عراق اشغال کرده است.


جنگنده‌های فرانسه در چند روز گذشته بارها پایگاه‌های داعش در شهر «رقه» را که داعش آن را مرکز خلافت خود معرفی کرده است، بمباران کردند.


روسیه نیز گفته است که بمب‌افکنهایش تاسیسات نفتی متعلق به داعش را در سوریه بمباران کرده است.


وزیر امورخارجه روسیه از کشورهای حاضر در جنگ علیه داعش خواسته است با هم متحد بمانند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته