دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان:

واحدها و مراکز آموزشی سیستان و بلوچستان افزایش شهریه ندارند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: برای سال تحصیلی جدید هیچ‌گونه افزایش شهریه‌ای در واحدها و مراکز آموزشی استان نخواهیم داشت و حتی در برخی رشته‌ها دانشجویان می‌توانند از امکان تخفیف شهریه استفاده کنند.
کد خبر : 507539
IMG_20200810_173353.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از خاش، سلطانعلی میر با حضور در شهرستان خاش از پردیس تازه‌تأسیس شهرستان تفتان و بخش ایرندگان بازدید و با تعدادی از مسئولان این شهرها دیدار و گفتگو کرد.


وی در این بازدید به همراه خدابخش کیانی مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان و بهروز رومیانی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش و تعدادی از کارکنان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه و مسئولان شهرستان تفتان با حضور بر مزار شهدای گمنام این شهر و ذکر فاتحه، یاد شهدا را گرامی داشت.


دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان از مسعود هاشم‌زهی نماینده فقید مردم خاش در مجلس یاد و اظهار کرد: هاشم‌زهی انسانی فرهیخته و آگاه بود و این نشان‌دهنده این است که مردم شهرستان تفتان مردمی آگاه و جویای علم هستند و بر همین اساس متقاضی ایجاد فضای آموزشی دانشگاهی در شهر خود شدند.


میر درخواست و مطالبه مردم برای راه‌اندازی دانشگاه در این شهر را مطالبه‌ای ب‌حق دانست و بیان کرد: با توجه به گستردگی و پهناوربودن استان سیستان و بلوچستان، فاصله زیاد شهرها و بخش‌ها در این استان مشکلاتی برای خانواده‌هایی که مشتاق هستند تا فرزندان‌شان از تحصیلات عالی برخوردار باشند، به‌وجود آورده است. به همین دلیل بسیاری از مردم خواستار این بودند تا دانشگاه آزاد اسلامی در شهر و منطقه آنان وجود داشته باشد تا مردم بتوانند راحت‌تر از امکانات آموزشی این دانشگاه بهره‌مند شوند.


تصویب تبدیل پردیس‌ها به مرکز آموزشی در جلسه هیئت امنا


وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی نیز به این درخواست پاسخ مثبت داد و این طرح در سال 1397 آغاز شد و امروز شاهد ایجاد 27 پردیس جدید در استان هستیم که هفته جاری، تبدیل تعدادی از این پردیس‌ها به مرکز  آموزشی در جلسه هیئت امنای استان تصویب خواهد شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان این طرح را گامی بزرگ در راستای گسترش آموزش عالی برشمرد و توضیح داد: با اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در این عرصه پیشرو است؛ اما انجام این اقدام بزرگ و دستیابی به چنین دستاوردی مثبت و ارزشمند به تنهایی میسر نبود و همکاری مردم و مسئولان برای به‌ثمرنشستن آن تأثیر بسزایی داشت. لازم است تا از همکاری مسئولان ارشد دانشگاه آزاد اسلامی و استاندار و نماینده ولی‌فقیه در استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز قدردانی کنم.


میر با بیان این مطلب که ما در ابتدا و آغاز این مسیر قرار داریم، بیان کرد: با وجود اینکه مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در استان افزایش یافته است؛ اما در کنار این پیشرفت کمی، پیشرفت کیفی برای ما از اهمیت بیشتری برخوردار است و چنانچه این پردیس‌ها شرایط لازم را داشته باشند و اصول و ضوابط آموزشی را رعایت کرده و استانداردهای لازم را کسب کنند، می‌توانند به مرکز و در نهایت به واحد مستقل تبدیل شوند.


اهمیت رشته‌های مهارت‌محور


وی یادآور شد: رشته‌های تحصیلی این پردیس‌ها و مراکز به پیشنهاد مردم همان منطقه و براساس نیاز آن منطقه مصوب خواهد شد؛ اما رشته‌های مهارت‌محور از اهمیت بیشتری برای ما برخوردار است.


دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به موضوع شهریه در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با وجود اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از بودجه دولتی ریالی دریافت نمی‌کند و تمام هزینه‌هایی که دارد از طریق دریافت شهریه مدیریت می‌شود؛ اما برای سال تحصیلی جدید هیچگونه افزایش شهریه‌ای در واحدها و مراکز آموزشی استان نخواهیم داشت و حتی در برخی رشته‌ها دانشجویان می‌توانند از امکان تخفیف شهریه استفاده کنند. این تصمیم برای کمک به مردم محروم و خانواده‌های کم‌بضاعت گرفته شده تا در این شرایط نامطلوب اقتصادی بتوانند از ادامه تحصیل برخوردار شوند.


میر اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در کنار گسترش فضاهای آموزشی، در زمینه ساخت مجتمع‌های فرهنگی، رفاهی و گردشگری نیز اقداماتی را انجام داده و در دست انجام دارد. استان سیستان و بلوچستان از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوانی برخوردار است؛ اما لازم است که این قابلیت‌ها شناسایی شود و سرمایه‌گذاری لازم صورت گیرد تا شاهد پیشرفت و آبادانی استان باشیم. بر همین اساس مطالعات ساخت اینگونه مراکز در «درک» چابهار و «تفتان» و «تمین» در خاش در حال انجام است. ما علاوه‌بر سرمایه‌گذاری در این زمینه، از همکاری بخش خصوصی نیز استقبال می‌کنیم.


وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی پرچم آموزش عالی را در دورترین نقاط کشور به اهتزاز درآورده است، امیدواریم با همکاری شما مردم و مسئولان، این پرچم  برافراشته‌تر شود و هیچگاه بر زمین نیفتد.


بهروز رومیانی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش هم گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده برای ایجاد پردیس دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان تفتان ارائه و خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در راستای گسترش آموزش عالی با توجه به درخواست و مطالبه مردم در بخش‌های نوک‌آباد و ایرندگان درباره راه‌اندازی پردیس حمایت کرد.


وی افزود: امروز پس از ایجاد این پردیس در شهر نوک‌آباد، زمینه پیشرفت این شهر به شهرستان تفتان فراهم شد تا بار دیگر نشان‌دهنده این باشد که حضور دانشگاه در هر منطقه، زمینه‌ساز پیشرفت و ترقی آن منطقه است.


به گزارش آنا، در پایان این جلسه از اقدامات بلال هاشم‌زهی رابط دانشگاه در پردیس تفتان قدردانی شد.


دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در ادامه با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش با شرکت در جلسه شورای اداری این دانشگاه با تعدادی از کارکنان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.


میر با تشکر از تلاش‌های صورت‌گرفته توسط ابراهیم صباغ رئیس سابق این دانشگاه، اقدامات اخیر بهروز رومیانی سرپرست این دانشگاه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با تلاش‌های صورت‌گرفته در سال‌های اخیر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش در شرایط مطلوبی قرار دارد؛ اما باید این تلاش‌ها ادامه یابد تا روند موفقیت این واحد متوقف نشود.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته