دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

انتقاد جورج لوکاس از هالیوود: من دلم می‌خواهد فیلم تجربی بسازم ولی هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد ببیند

جورج لوکاس که با «جنگ‌های ستاره‌ای» سال 1977 عملاً آغازکننده جریان اکران فیلم‌های عظیم و پرفروش بود، در مصاحبه‌ای نشان داد که از میراث خود رضایت ندارد.
کد خبر : 50729

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، جورج لوکاس سازنده مجموعه سینمایی اکشن علمی-تخیلی «جنگ‌های ستاره‌ای» گفته است که هیچ علاقه‌ای به ساختن فیلم‌های موسوم به «سینمای بدنه» ندارد. این فیلم‌ساز یکی از عوامل اصلی و آغازکننده جریان اکران فیلم‌های عظیم و پرفروش یا «بلاک‌باستر»های هالیوودی است که اغلب در فصل تابستان به روی پرده می‌روند.


به گزارش هالیوود ریپورتر، جورج لوکاس در گفت‌و‌گو با ونیتی فیر از وجود نداشتن آزادی خلاقیت هنری در هالیوود انتقاد کرد. وی در این مصاحبه گفت: «شما نمی‌توانید تجربه کنید، نمی‌توانید هر کاری که خواستید، انجام بدهید.»


جورج لوکاس گفت که در این شرایط اصلاً از فیلم ساختن لذت نمی‌برد و به همین خاطر نمی‌خواهد کارگردانی کند. وی افزود: «همه کارها را باید به شیوه خاصی انجام بدهید. من این را دوست ندارم. من با فیلم تجربی شروع کردم و می‌خواهم به فیلم تجربی برگردم و فیلم تجربی بسازم، ولی هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد فیلم تجربی ببیند.»


وی در پاسخ به این سؤال که چه کاری قصد دارد انجام بدهد، گفت: «من فیلم‌هایی کارگردانی خواهم کرد، اما نهه از آن فیلم‌هایی که همه‌جا نمایش داده شود.»


آخرین فیلمی که جورج لوکاس کارگردانی کرد، اپیزود سوم (فیلم ششم) مجموعه «جنگ‌های ستاره‌ای» بود که در سال 2005 به روی پرده رفت. فیلم «جنگ‌های ستاره‌ای- اپیزود هفتم: نیرو بیدار می‌شود» را جی.جی. آبرامز بر اساس فیلمنامه‌ای که لوکاس بیشتر طراح شخصیت‌های آن بوده، کارگردانی کرده است. این فیلم در روزهای آینده به روی پرده خواهد رفت. لوکاس در نگارش فیلمنامه اپیزودهای 8 و 9 مجموعه «جنگ‌های ستاره‌ای» که در سال‌های 2017 و 2019 اکران خواهند گرفت و فیلم بدون عنوانی بر مبنای شخصیت هان سولو (هریسن فورد) که در سال 2018 به روی پرده خواهد رفت نیز همکاری کرده است.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب