دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مرداد 1399 - 08:57
نماینده پارلمان عراق:

الکاظمی حتی یک‌بند از برنامه‌هایی که مجلس عراق به آن رأی داده را عملی نکرده است

یک نماینده کرد مجلس عراق اعلام کرد که دولت الکاظمی تاکنون یک‌بند از برنامه‌های دولتی خود را که تاکنون پارلمان به آن رأی داده، اجرایی نکرده است.
کد خبر : 507286
1431040f-f378-4adb-8476-993c674fd956.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «ریزان دلیر» نماینده پارلمان عراق از حزب اتحادیه میهنی کردستان از عملکرد مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر این کشور به شدت انتقاد کرد.


دلیر به پایگاه خبری المعلومه گفت که «در عملکرد دولت الکاظمی، اشتباهات بسیاری وجود دارد، ازجمله تعیین زمان انتخابات زودهنگام به‌صورت غیرقانونی».


وی تأکید کرد، همه فراکسیون‌های سیاسی حاضر در پارلمان عراق، برگزاری انتخابات زودهنگام را تأیید نمی‌کنند.


این نماینده کُرد بر این باور است که «دولت الکاظمی تاکنون یک‌بند از برنامه‌های دولتی خود را که تاکنون پارلمان به آن رأی داده، اجرایی نکرده است».


دلیر در پایان خاطرنشان کرد، به بهانه ویروس کرونا و در سایه کنار گذاشتن پارلمان، انتخابات زودهنگام برگزار نخواهد شد.


در همین ارتباط، «ریاض محمد» نماینده پارلمان عراق از ائتلاف سائرون با اشاره به اینکه ۹۰ درصد فراکسیون‌های سیاسی تمایلی به برگزاری انتخابات زودهنگام ندارند، گفت که تعیین زمان برگزاری انتخابات از سوی الکاظمی تلاشی از جانب او برای متقاعد کردن افکار عمومی است.


محمد تأکید کرد که شرایط برای برگزاری انتخابات نامناسب است؛ چراکه کشور با بحران‌های زیادی ازجمله بحران مالی و بهداشتی مواجه است که در برابر برگزاری این انتخابات مانع ایجاد می‌کند.


ائتلاف سائرون اخیراً دعوت الکاظمی برای برگزاری انتخابات زودهنگام در ششم ژوئن سال آینده را یک طرح سیاسی برای کاهش فشار مردمی بر دولت، برشمرد.


«الکاظمی به‌تازگی و بعد از گذشت دو ماه از انتخابش به‌عنوان نخست‌وزیر عراق گفت که انتخابات پارلمانی زودهنگام کمتر از یک سال دیگر برگزار خواهد شد. او ۶ ژوئن سال ۲۰۲۱ (۱۶ خرداد ۱۴۰۰) را به‌عنوان زمان برگزاری انتخابات زودهنگام اعلام کرد.


کمیته عالی مستقل انتخابات عراق نیز برای برگزاری انتخابات عراق در تاریخی که الکاظمی تعیین کرده، اعلام آمادگی کرد.


دو سال پیش، ۲۲ اردیبهشت ۹۷ (۱۲ می ۲۰۱۸) چهارمین انتخابات پارلمانی عراق بعد از سرنگونی رژیم صدام برگزار شد با این حال، تظاهرات سال گذشته باعث شد «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر سابق که بعد از پروسه پیچیده به‌عنوان نخست‌وزیر انتخاب شود، استعفا دهد.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته