دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محمد درمنش در گفتگو با آنا:

«آن شب» به درد پرده عریض می‌خورد نه اکران آنلاین/ نمی‌توانم فیلم را در مانیتور پخش کنم

تهیه‌کننده فیلم «آن شب» که در ژانر وحشت ساخته شده است، گفت: فیلمی مثل «آن شب» که ژانر خاص خودش را دارد، برای دیده شدن نیازمند پرده و سالن سینماست. اگر فیلم معمول سینما بود حتما آن را به شکل اینترنتی پخش می‌کردم.
کد خبر : 507126
unnamed.jpg

محمد درمنش، تهیه‌کننده سینما که فیلم «آن شب» را در دست برنامه‌ریزی برای اکران بین‌المللی دارد در گفتگو با خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا ضمن تأکید بر وضعیت پیچیده شرایط کرونایی عنوان کرد: فعلا شرایط اکران سینما خاص است و نمی‌توان به جمع‌بندی قطعی برای اکران فیلم‌ها رسید.


وی درباره ظرفیت اکران آنلاین و احتمالا ورود برخی فیلم‌ها مثل «آن شب» نیز تأکید کرد: من سینمای آنلاین را یک پدیده لازم برای جامعه سینمایی کشورمان می‌دانم؛ منتها بحث بر سر این است که چه فیلمی را و در چه شرایطی باید وارد این نوع نمایش کرد.


اکران در پلتفرم‌های اینترنتی را باید دوشادوش اکران عمومی پی گرفت


درمنش ادامه داد: بالاخره این نوع اکران اتفاق و ایده خوبی است هرچند ممکن است هر طرحی در ابتدا مخالفانی داشته باشد. این مشکلات نیز از ناحیه عدم شناخت تکنولوژی است که یکباره عده‌ای از سر بی‌‎اطلاعی با آن مخالفت می‌کنند اما  فرهنگ استفاده از آن کم‌کم جایش را باز خواهد کرد.


این تهیه‌کننده با تأکید بر اینکه اکران در پلتفرم‌های اینترنتی را باید دوشادوش اکران عمومی پی گرفت، گفت:  فیلمی مثل «آن شب» که فضای وحشت و ژانر ویژه خودش را دارد، اکران در سالن با امکانات خاصی مثل صدای و تصویر مطلوب را لازم دارد. نمی‌توانم فیلم را در مانیتور تلویزیون پخش کنم.


فیلم‌های معمول سینما باید از ظرفیت آنلاین استفاده کنند


درمنش اینگونه نیز نمایش «آن شب» در سینمای آنلاین را غیرمنطقی دانست و گفت: مطمئن باشید اگر فیلم معمول سینمای روز از جمله کمدی داشتم، حتما آن را به شکل اینترنتی پخش می‌کردم. اتفاقا پیشنهاد می‌کنم آثاری که ژانرهای شناخته شده را دارند وارد نمایش آنلاین شوند.


گفتنی است؛ «آن شب» نخستین فیلم بلند کوروش آهاری است که فیلمنامه آن توسط آهاری و میلاد جرموز نوشته شده است. داستان این فیلم نیز درباره یک زوج ایرانی در آمریکا است که در یک هتل محبوس شده‌اند در حالی که نیروهای بیگانه‌ای آن‌ها را وادار می‌کنند که با رازهایی که از هم پنهان کرده‌اند روبه‌رو شوند.


در فیلم شهاب حسینی، امیرعلی حسینی، آرمین مهر، گلبرگ خاوری، علی کوششی و بازیگر خردسال لیلا گرگانیان به ایفای نقش می‌پردازند.


انتهای پیام /4143/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته