دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

باشگاه باجنبه‌هایی که ظرفیت شوخی دارند؛ از کفاشیان تا ظریف

در بین چهره‌ها و آدم معروف‌ها بسیارند کسانی که خیلی با جنبه‌اند و ظرفیت‌شان به قدری بالاست که ما اسم‌شان را در باشگاه باجنبه‌ها جا دادیم. این افراد همیشه در تلویزیون و مطبوعات و کلا رسانه‌ها خیلی زیاد سوژه طنز می‌شوند و نویسنده‌ها بدون ترس و واهمه از آن‌ها می‌نویسند.
کد خبر : 50680

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، هفته‌نامه جیم نوشت: یک نابینا از بازیگر معروف «ح.ب» درخواست کرد که از خیابان عبورش دهد. آقای ح.ب. که به حساب خودش خیلی با معرفت است دستش را گرفت و تا وسط‌های خیابان برد. همان‌جا بود که نابینا گفت: تو ح.ب. هستی! ح. بیا! ح. ...، آقای ح.ب. که تازه سکه‌اش افتاده بود سرکار رفته است، یک پس گردنی ملس به نابینای بینا زد! این یک دوربین مخفی بود و نشان داد جنبه شوخی نداشتن معروف و غیرمعروف نمی‌شناسد. در عوض در بین چهره‌ها و آدم معروف‌ها بسیارند کسانی که خیلی با جنبه‌اند و ظرفیت‌شان به قدری بالاست که ما اسم‌شان را در باشگاه باجنبه‌ها جا دادیم. این افراد همیشه در تلویزیون و مطبوعات و کلا رسانه‌ها خیلی زیاد سوژه طنز می‌شوند و نویسنده‌ها بدون ترس و واهمه از آن‌ها می‌نویسند، چون آن‌ها خیلی با جنبه‌اند، خییییییلی...


علی کفاشیان


کفاشیان نه تنها جنبه شوخی‌اش خیلی بالاست و پای ثابت آیتم‌های طنز است، بلکه خودش هم اهل شوخی‌های فی‌البداهه و کارشناسی شده است. مثلا شوخی که با یکی از مسئولان تیم ملی بانوان کرده بود و او خاطره را این‌گونه تعریف می‌کند: «ما عادت داشتیم که با مربیان و بازیکنان حریف دست می‌دادیم. قبل از یکی از مسابقات آقای کفاشیان به من گفت یک وقت با این‌ها دست ندهی، معلوم نیست مرد هستند یا زن! بیشتر می‌خورد مرد باشند. خلاصه احتیاط کنید!» البته گاهی اوقات خنده‌های کفاشیان حرص همه را در می‌آورد، مثلا وقتی که یک خبرنگار بعد از مدت‌ها رئیس فدراسیون را پیدا می‌کند و درباره مشکلات تیم‌ملی با او حرف می‌زند اما علی کفاشیان می‌خندد و می‌گوید وضع تیم ملی که خوب است! خلاصه با علی کفاشیان هر شوخی که بکنید کم نمی‌آورد و دو برابرش را حواله‌تان می‌کند.


محمدجواد ظریف


جنبه آقای وزیر بر هیچ‌کس پوشیده نیست. برای اولین بار در تاریخ به عنوان یک مسئول عالی‌رتبه ایرانی یک پیج رسمی در فیس بوک ساخت و با مردم صحبت می‌کرد. یک روز که حسابی پای درد و دل مخاطبین نشسته بود یک کامنت که بسیار هم لایک خورده بود در پایین یکی از پست‌هایش جلب توجه می‌کرد. یک پسر سیبیلو نوشته بود: «جواد امروز بیکاریا از صب نشستی پا فیس‌بوک». ظریف می‌توانست مثل خیلی‌های دیگر محل ندهد اما جواد آقا در جوابش نوشت: «حالا عیب داره جمعه رو با شما باشم؟». شاید آن‌جا نقطه‌ای بود که فیس‌بوکی‌ها فهمیدند این مسئول، جنسش با بقیه فرق می‌کند. یا نمونه دیگرش شعری که رضا رفیع درباره او و اشتون در حضورش خواند و جواد ظریف حسابی خندید (با گوشی و سیم و زنگ هدفون چه کنیم/ با ریش ظریف و موی گلبن چه کنیم / حالا که مذاکرات مثبت شده است/ با دوری خانم اشتون چه کنیم...). این اواخر هم از او یک مجسمه ساختند که بیشتر شبیه آقای سیب‌زمینی در انیمیشن توی استوری بود تا جواد ظریف، اما دکتر حسابی تشکر کرد و سری به تواضع فرود آورد. مرسی از این همه جنبه آقای وزیر.


پرویز مظلومی


مظلومی در باخت کاملا بی‌جنبه است، شک نکنید. اما وقتی کلیپ شادی علی ضیا بعد از گل دقیقه 95 پرسپولیس به استقلال را به او نشان دادند، در حالی که ضیا بلند شعار می‌داد: «عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز، کلاه گیس مظلومی روی هوا است امروز». سریع جبهه گیری نکرد و مصاحبه‌ای علیه این مجری انجام نداد. هر چند علی ضیا فردای آن روز نزد مظلومی رفت و او هم بخشیدش اما مدیران صدا و سیما اعلام کردند که علی ضیا ممنوع‌التصویر است. کار این‌جا تمام نشد و مظلومی مرام به خرج داد و مثل خیلی از استقلالی‌های دیگر از صدا و سیما درخواست کرد که علی ضیا بخشیده شود.


عادل فردوسی‌پور


عادل که حالا باید آقای دکتر صدایش کنیم بارها در برنامه 90 نشان داده که بسیار صبور و با جنبه است. نه تنها به انواع شوخی‌ها خندیده که حتی صحبت‌هایی که بیشتر جنبه طعنه داشته‌اند هم گوش داده و با لبخند از کنارشان رد شده و باید او را یکی از صبورترین چهره‌های صدا وسیما بدانیم. سامان گوران جزو کسانی بود که ادای حرکات، صدا و دایره واژگان فردوسی‌پور را خیلی خوب درمی‌آورد و عادل هیچ‌گاه از او یک گله هم نکرد. یادمان نرود که همین سامان گوران ادای ع.د را هم خوب درمی‌آورد و کلی بابت آن به زحمت افتاد.


فریدون جیرانی


یکی از ایپزودهای بامزه برنامه خنده بازار شوخی با برنامه هفت بود. عوامل خنده بازار به خوبی از پس نقش جیرانی مجری این برنامه و آقای همیشه منتقد یعنی م.ف. برآمده بودند. تقریبا ایپزود برنامه هفت پای ثابت این مجموعه بود و هر قسمت با یک چهره سینمایی کشور مثل تهمینه میلانی، اصغر فرهادی و .. شوخی می‌شد. آقای ف. جزو کسانی بود که از این شوخی خوشش نیامده بود اما از آن طرف جیرانی خیلی هم حال کرده بود و در برنامه تقدیر از عوامل خنده بازار شرکت کرده بود و به آن‌ها تبریک گفته بود که توانسته‌اند ارتباط خوبی با مردم برقرار کنند.


جواد خیابانی


خیابانی در بین با‌جنبه‌ها مثل آلبالو میان سایر میوه‌ها می‌ماند. شما با آلبالو می‌توانید ترشی، لواشک، مربا، کشته آبدار، کشته خشک و... درست کنید و همه آن‌ها خوشمزه می‌شود. این استعداد در جواد خیابانی هم هست یعنی در مورد جواد خیابانی می‌شود دابسمش، فتوکامنت، کامنت استریپ، دیالوگ ماندگار، جک و... بسازید و همه آن‌ها فان و باحال در می‌آیند. وقتی از او درباره این هجمه طنز که پشت‌سرش است پرسیدند گفت: «شاید برخی مواقع مردم تفریح ندارند و به این کارها رو می‌آورند؛ عیبی ندارد اگر مردم بخندند، من راضی هستم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته