دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌و‌گو با آنا

امیر واعظ آشتیانی: در فدراسیون فوتبال جنگ قدرت بین سه قطب وجود دارد/ فدراسیون بهانه‌ دست کی‌روش می‌دهد

مدیرعامل پیشین استقلال گفت: در فدراسیون فوتبال جنگ قدرت بین سه قطب وجود دارد و این سه قطب به دنبال یارکشی و رسیدن به مقاصدشان هستند.
کد خبر : 50675

امیر واعظ آشتیانی در خصوص صحبت‌های سرمربی تیم ملی ایران بعد از دیدار باگوام مبنی بر اینکه شرایط برای ادامه همکاری‌اش با فدراسیون فوتبال مهیا نیست به خبرنگار ورزشی‌ آنا گفت: «متاسفانه جوی خوبی برای مدیران و سرمربی تیم ملی در فدراسیون وجود ندارد. هم اکنون در فدراسیون فوتبال لهجه‌ها حاکمیت پیدا کرده‌اند و مسئولان تنها به دنبال اهداف خودشان هستند و اتحادی بین آنها وجود ندارد.»


وی افزود:«در فدراسیون سه قطب وجود دارد. یکی علی کفاشیان که به عنوان رئیس فدراسیون مشغول فعالیت است. دیگری محمود اسلامیان که منصوب دولت است و سومین قطب علیرضا اسدی که از طرف وزارت ورزش و جوانان به عنوان دبیر کل فدراسیون فوتبال انتخاب شد.. این سه مسئول در ظاهر از یکدیگر حمایت کنند اما در اصل اتحادی بینشان وجود ندارد. با توجه به این وضع، سرمربی تیم ملی هم از اوضاع استفاده می‌کند و هرازگاهی موضع‌گیری‌های خاص خودش را علنی می‌کند. متاسفانه مدیران فدراسیون فوتبال هم نمی‌دانند چه مواقعی مقابل کی‌روش سکوت کنند یا چه مواقعی واکنش داشته باشند. همین پارادوکس باعث می‌شود که کی‌روش از این اتفاقات نهایت استفاده را ببرد.»


واعظ آشتیانی ادامه داد:«کی‌روش برای ساختار فدراسیون ارزشی قائل نمی‌شود و البته به دلیل آشفتگی‌هایی که در این فدراسیون حاکم است این دیدگاه کاملا طبیعی است. اما در چنین وضعی وزارت ورزش باید مدبرانه عمل کنند و این شائبه را که چون فدراسیون فوتبال مستقل است توانایی انجام هر کاری دارد را از بین ببرد. وزارت ورزش باید نظارتش را بیشتر کند و اختلافات نظری را که بین کی‌روش و مسئولان فدراسیون فوتبال به وجود آمده است، مدیریت کند.»


مدیرعامل پیشین استقلال با تاکید بر اینکه چهار ماه تا انتخابات فدراسیون فدراسیون فوتبال باقی مانده‌است، اظهار کرد:« هم اکنون شاهد رقابت مسئولان برای انتخابات فدراسیون هستیم. برخی کفاشیان را در تنگنا قرار می‌دهند که برای انتخابات بعدی نامزد نشود. اما به نظرم مهمترین مساله این است که چه کسی قرار است بعد از کفاشیان روی کار بیاید. متاسفانه هم اکنون وضعی به وجود آمده‌است که انتخاب مدیران ناتوان در دستور کار قرار گرفته و همه نگرانی‌ ما این است که کسی به عنوان مدیر انتخاب شود که از بدتر از کفاشیان باشد.»


وی همچنین درباره کی‌روش بیان کرد: «در این پنج سالی که کی‌روش به عنوان سرمربی در خدمت تیم ملی بوده است ادبیات خاصی درباره مربیان ایجاد کرده است. او مربی بسیار باهوشی است و در این حال از روابط اجتماعی و رواشناسی بسیار قوی برخوردار است. رفتار او کاملا حرفه‌ای است و به لحاظ فنی و اجرایی هم عملکردخوبی داشته است. من تاکنون ندیدم مربی‌ای که هم نظم و انضباط سختی در تیمش حاکم است و هم در بین بازیکنان هم از محبوبیت بالایی برخوردار باشد.»


آشتیانی در پایان به جدایی کی‌روش از تیم ملی اشاره کرد و گفت:«متاسفانه فدراسیون امکانات خوبی در اختیار تیم ملی نمی‌گذارد. برخی‌ها هم به دنبال این هستند که با کمبود امکانات به کی‌روش وضعی ایجاد کنند که این مربی آرامش نداشته باشد و خودش از تیم ملی برود. به همین دلیل، با وجود مشکلاتی که خود این مربی دارد فدراسیون هم بهانه‌های خوبی به او می‌دهد. زمانی که در نشست خبری عنوان می‌کند که دبیر فدراسیون فوتبال را نمی‌شناسد، می‌خواهد به نحوی این موضوع را مطرح کند که مشخص نیست در فدراسیون چه کسی حرف اول و آخر را می‌زند. به هر حال کی روش هم در این مدتی که در ایران بود خودش مسائل و حواشی‌ای به وجود آورده و فدراسیون هم به جای حل تنش‌ها، بهانه‌های مختلفی به او داده است. هم اکنون در فدراسیون جنگ قدرت بین سه ضلع اصلی فدراسیون است و هر کسی به دنبال یارکشی و رسیدن به مقاصد اصلی خودشان هستند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته