دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1399 - 13:47

روسیه شرایط استفاده از سلاح هسته‌ای را اعلام کرد

روسیه در صورت هرگونه حمله موشکی به خاک خود از پتانسیل هسته‌ای خود استفاده خواهد کرد.
کد خبر : 506669
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روسیه لعلام کرد: در صورت هرگونه حمله موشکی به خاک خود از پتانسیل هسته‌ای خود استفاده خواهد کرد.


این بیانیه در مقاله "مبانی سیاست دولت فدراسیون روسیه در زمینه بازدارندگی هسته‌ای" تهیه شده توسط ستاد کل نیروهای مسلح آمده که توسط روزنامه کراسنایا زوزدا منتشر شده است.


از آنجا که نمی‌توان مشخص کرد که این یک موشک هسته‌ای است یا خیر، هر موشکی به عنوان هسته‌ای تلقی می‌شود. ستاد کل ارتش روسیه بلافاصله اطلاعات مربوط به پرتاب را دریافت کرده و مقیاس پاسخ را تعیین می‌کند.


در عین حال نمایندگان ستاد کل خاطرنشان می‌کنند که در چنین شرایطی " نابودی روسیه " به عنوان هدف دشمن در نظر گرفته خواهد شد.


وزارت دفاع روسیه توضیح می‌دهد که شرایط استفاده از سلاح هسته‌ای و دیگر انواع سلاح‌های کشتارجمعی توسط دشمن، حمله به تأسیسات مهم روسیه و همچنین حمله با استفاده از سلاح‌های معمولی نباید باعث سؤالات کارشناسان شود. نویسندگان این مقاله خاطرنشان می‌کنند كه روسیه "خطوط قرمز" را نشان داده است كه نیازی به عبور از آن نیست. اگر یک دشمن بالقوه تصمیم به انجام این کار بگیرد، "جواب پاسخ محکم خواهد بود."


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته