دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آبان 1394 - 11:46

گروه داعش دو تبعه چینی و نروژی را اعدام کرد + تصویر

به‌دنبال انتشار برخی اخبار درباره کشته شدن یک شهروند چینی و یک شهروند نروژی به‌وسیله گروه داعش، پکن اعلام کرد مسببان حادثه را به دست عدالت خواهد سپرد.
کد خبر : 50663

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه خبری «بی‌بی‌سی»، گروه داعش درباره زمان و مکان قتل «اوله یوهان گریمسگارد افستاد» (48 ساله) اهل نروژ و «فان جینگ‌هوی» (50 ساله) اهل چین اطلاعاتی ارائه نکرد. این گروه خواستار خون‌بها از کشورهای آن‌ها شده بود.


خبر کشته شدن این دو شهروند، روز گذشته (چهارشنبه) با انتشار تصاویر جسد دو مرد در نشریه انگلیسی‌زبان «دابق» (متعلق به گروه داعش) منتشر شد.


«ارنا سولبرگ» نخست‌وزیر نروژ در این‌باره گفت: «اوله یوهان گریمسگارد افستاد» شهروند گروگان‌گرفته‌شده آن کشور به احتمال زیاد کشته شده است.


وی افزود:‌ رفتاری که با هموطن ما شده است، هیچ توجیهی ندارد، هیچ دین یا نظام عقیدتی این عمل را توجیه نمی‌کند.


این در حالی است که پیشتر گفته شده بود «گریمسگارد افستاد» در سوریه ربوده شده است. ناپدید شدن وی و سپس انتقالش به مناطق تحت کنترل گروه داعش به آغاز سال جاری میلادی باز می‌گردد.


در عین حال وزارت امورخارجه نروژ اعلام کرد: همچنان در حال تحقیق درباره گزارش‌های منتشر شده است ولی تردید زیادی وجود ندارد که وی کشته شده است.


از سوی دیگر سخنگوی وزارت امورخارجه چین گفت: پکن از گزارش اعدام شهروند چینی به‌شدت حیرت‌زده شده است.


گروه داعش پیشتر نام شهروند چینی گروگان‌گرفته‌شده را «فان جینگ‌هوی» اعلام کرده بود. همچنین دولت چین پیشتر اعلام کرده بود گروهی از ایغورهایی که عمدتا ساکن غرب آن کشور هستند، به گروه داعش پیوسته‌اند.


گزارش‌های تازه درباره اعدام شهروندان نروژی و چینی، یک هفته پس ازحملات پاریس منتشر شده است. حملات گسترده‌ای با دستکم 129 کشته که این گروه می‌گوید طراح و مسبب آن بوده است.





انتهای پیام/

برچسب ها: گروه داعش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته