دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر صنعت خبر داد:

اختصاص 200 میلیارد تومان از محل منابع هدفمندسازی برای یارانه تسهیلات تولید

وزیر صنعت، معدن و تجارت از اختصاص 200 میلیارد تومان از محل منابع هدفمندسازی یارانه‌ها در قالب ارائه یارانه تسهیلات بانکی به بخش تولید خبر داد.
کد خبر : 50656

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شاتا، محمدرضا نعمت‌زاده با تاکید بر لزوم توجه بیش‌تر به مسائل بخش تولید در برنامه ششم توسعه گفت: برای رفع مشکلات بخش صنعت باید تمامی مسائل مختلف در زمینه تولید و اقتصاد و بانک با هم در نظر گرفته شود.


وی افزود: باید توجه داشت وزارت صنعت بخشی از اقتصاد کشور است و درمحدوده خود می‌تواند تلاش کند. البته با کمک نمایندگان مجلس دراسفندماه سال 92 مصوبه‌ای داشتیم که براساس آن 70 درصد از سهام به فروش رسیده باید در سازمان‌های توسعه‌ای هزینه انجام شود که می‌تواند باعث پایان طرح‌های مهم نیمه‌تمام شود.


نعمت‌زاده ادامه داد: وزارت صنعت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را الگوی کاری خود قرارداده و براساس آن برنامه‌های خود را پیش می‌برد.


وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: مقرر شده بود از درآمدهای هدفمندسازی برای رونق تولید و بهره‌وری استفاده شود.این درحالی است که در این زمینه در دولت گذشته اقدام قابل توجهی انجام نشد.


وی اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد حدود 200 میلیارد تومان از محل هدفمندسازی یارانه‌ها به بخش تولید اختصاص یابد تا در قالب یارانه سود تسهیلات به واحدهای صنعتی که با مشکل کمبود منابع روبرو هستند، داده شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته