دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1399 - 12:13
آنا بررسی می‌کند؛

حفظ ستاره‌های خارجی معضل جدید سرخابی/ زمان درآمدزایی ارزی فرا رسیده است

تمدید قرارداد با بازیکنان خارجی این روزها به معضل بزرگی در باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال تبدیل شده است.
کد خبر : 506523
DERBI89 (24).jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا،  فصل نقل و انتقالات تابستانی نزدیک است و هواداران فوتبال مخصوصا دوستداران سرخابی بی‌صبرانه منتظر حضور ستاره‌ها در تیم محبوب‌شان هستند.


موردی که به‌سادگی نمی‌توان از آن گذشت و همواره مدیران این باشگاه‌ها سعی کرده‌اند جذب ستاره را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند، حتی به قیمت اینکه باشگاه‌شان را تا به اصطلاح خرخره زیر قرض ببرند.


از آنجا فوتبال کشورمان تا حد زیادی با کمبود ستاره مواجه شده باشگاه‌ها مجبورند به سمت بازیکنان خارجی بروند. در این میان خارجی‌های بی‌کیفیتی هم وارد فوتبال ایران شده و بعد از مدتی با دریافت پول خوب به کشورشان برمی‌گردند یا اینکه پرونده‌ای در فیفا برای باشگاه ایرانی باز می‌کنند.


همین فصل گذشته بود که باشگاه پرسپولیس دو خرید ناموفق خارجی داشت. جونیور برزیلی که ۴ تا بازی هم در این تیم انجام نداد و موفق شد ۳۰۰هزار دلار به جیب بزند. همین‌طور استوکس که بدون انجام یک بازی در ترکیب ثابت پرسپولیس موفق شد ۱۵۰ هزار دلار ناقابل گرفته و راهی تعطیلات شود.


در این میان هستند بازیکنان خارجی که با عملکرد خوب‌شان  موفق شده‌اند در سرخابی محبوبیت زیادی برای خود دست و پا کنند. شیخ دیاباته، هروه ایلیچ، بوژیدار رادوشویچ و بشار رسن از جمله این نفرات هستند. بازیکنانی که این روزها پرداخت دستمزد آنها با توجه به قیمت بالای دلار برای سرخابی معضل شده است.


اگر بنا باشد قیمت دلار به همین شکل بماند، آن وقت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال مجبورند هر کدام فقط ۲۰ میلیارد تومان از بودجه فصل آینده خود را به حفظ بازیکنان خارجی فعلی خود اختصاص دهند که با شرایط اقتصادی جامعه ممکن نیست. از طرفی هواداران دو تیم هم حاضر نیستند خارجی‌های تیم‌شان را راحت از دست بدهند چرا که آنها را به نوعی ستون تیم‌شان می‌دانند. مخصوصاً بازیکنی مثل دیاباته که برای استقلال یک ستاره تمام عیار بوده است.


با شرایط موجود که سازمان لیگ جذب بازیکن و مربی خارجی جدید را برای سرخابی ممنوع کرده است، مدیران دو باشگاه چاره‌ای جز حفظ خارجی‌های تیم‌شان را ندارند حتی به قیمت اینکه میلیاردها تومان برای دستمزد آنها هزینه کنند. شاید بهترین راه در این زمینه فروش برخی بازیکنان داخلی خود به باشگاه‌های عربی باشد تا بلکه بتوانند درآمد ارزی داشته باشند.


هر چند این مورد هم به هنر مدیران سرخابی بستگی دارد. مدیرانی که همواره در درآمدزایی برای باشگاه‌های خود ناتوان نشان داده‌اند اما در هزینه کردن تبحر زیادی دارند.


در حال حاضر وقت آن رسیده که فوتبال کشورمان در زمینه اقتصادی به درآمدزایی برسد و باشگاه‌ها مخصوصاً دولتی‌ها صرفا فقط کارشان هزینه کردن نباشد. در این راه باید مدیران کاربلد و خوش‌فکر را در این باشگاه‌ها به کار گرفت چرا که با مدیران فعلی آنها که به نوعی امتحان پس داده هستند، ممکن نیست.


انتهای پیام/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته