دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آبان 1394 - 11:43

طرح «حمله انتحاری به نیویورک» به‌وسیله داعش منتشر شد + ویدئو

گروه داعش فایلی ویدئویی درباره طرح عملیات انتحاری در نیویورک را منتشر کرده است.
کد خبر : 50646

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه خبری «بی‌بی‌سی»، مقام‌های شهری نیویورک امروز پنج‌شنبه با تایید انتشار این فایل ویدئویی به ساکنان شهر اطمینان دادند که تمهیدات امنیتی لازم برای حفاظت از آنان در برابر حملات داعش پیش‌بینی شده است.


«بیل دبلاسیو» شهردار نیویورک در نشست خبری مشترک با «ویلیام براتون» رئیس پلیس شهر گفت: این فایل ویدئویی صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و با عجله و با هدف ایجاد رعب و وحشت تهیه شده است. ما اطمینان می‌دهیم هیچ خطر جدی و فوری علیه شهر نیویورک وجود ندارد و از مردم می‌خواهیم تا علاوه بر حفظ هشیاری، روال عادی زندگی خود را دنبال کنند.


ویدئوی منتشر شده به‌وسیله گروه داعش که حدود 6 دقیقه طول می‌کشد، شامل صحنه‌هایی است که در آن ظاهرا یک بمب‌گذار انتحاری جلیقه انفجاری را بر تن می‌کند. در ادامه این فیلم، تصاویری از چند نقطه مورد توجه جهانگردان در نیویورک نشان داده می‌شود در حالی‌که بمب‌گذار انتحاری ماشه انفجاری جلیقه خود را می‌کشد. بخش عمده فیلم شامل تصاویری از انفجارهای اخیر پاریس و «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه است.


از سوی دیگر دفتر پلیس نیویورک در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: گرچه بخش‌هایی از این فیلم ویدئویی جدید نیست، اما تهیه و انتشار آن به منزله تاکید بر این واقعیت است که نیویورک یکی از هدف‌های اصلی گروه‌های تروریستی است. در حال حاضر، تهدید مشخصی متوجه نیویورک نیست اما پلیس شهر، با همکاری پلیس فدرال آمریکا (FBI) و نیروی مشترک ضربتی ضد تروریستی و نهادهای اطلاعاتی در حالت آماده‌باش قرار دارند.


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

برچسب ها: گروه داعش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته