دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آبان 1394 - 12:28
دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم:

اقتصاد مقاومتی در ارتباط صنعت و دانشگاه محقق می‌شود

دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم با توجه به منویات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی در مورد نقش شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: ارتباط با صنعت مستلزم ارایه ایده، طرح و برنامه دانش‌بنیان از طرف دانشگاه است.
کد خبر : 50644

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمد سالار کسرایی در نشست با کمیته علمی و اجرایی همایش استانی تعامل صنعت و دانشگاه و در جمع اعضای هیات علمی و روسای دانشکده‌های واحد قم استفاده از نظرات علمی را در توسعه دانشگاه مورد تاکید قرارداد و اظهار کرد: از ایده‌های نخبگان و اعضای هیات علمی در راستای بهتر اداره کردن دانشگاه و ارتباط متقابل با صنعت استقبال می‌کنیم و این امر با حضور و مشارکت آنان در دانشگاه میسر خواهد شد.


وی خواستار برگزاری نمایشگاهی از توانمندی‌های دانشگاه در حاشیه همایش استانی تعامل صنعت و دانشگاه شد که در ۴ آذرماه در واحد قم برگزار می‌شود.


معاون پژوهش و فناوری واحد قم نیز با ارایه گزارشی از کمیته‌های علمی و اجرایی همایش، هدف از این نشست را بررسی ظرفیت‌های هر دانشکده و تشکیل کمیته‌های فرعی مربوط به همایش دانست و گفت: در اختیار قرار دادن توان علمی دانشگاه به صنعت و متقابلا استفاده از تجارب و نیازهای صنعت در این همایش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


دکتر نادر منیرپور با توجه به مشکلات و محدودیت‌های ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت افزود: آموزش محوری دانشگاه‌ها، حاکمیت مدیریت دولتی بر صنایع بزرگ کشور و متقاضی خدمات دانشگاه نبودن صنایع ونبود محتوای کیفی و مفید دوره‌های کار آموزی را از جمله این مشکلات دانست.


وی از جمله اقدامات حوزه پژوهش واحد قم را برای ارتباط بهتر با صنایع استان را برگزاری جلسات با دست‌اندرکاران بخش خصوصی صنعت، پیگیری تاسیس پارک علم و فناوری، حمایت مالی از پایان‌نامه‌های مرتبط با صنعت دانشجویان ارشد و دکتری و پیگیری تاسیس کلینیک صنعت برشمرد.


در ادامه جلسه مدیر کل پژوهش، روسای دانشکده‌ها، مدیران گروه‌های آموزشی و اعضای هیات علمی به بیان دیدگاه‌ها ونظرات خود درباره راهکارهای ارتقا و ارتباط موثر دانشگاه و صنعت پرداختند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته