دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مرداد 1399 - 15:16

آیا افرادی که ماسک نمی‌زنند، جریمه می‌شوند؟

یکی از تصمیماتی که برخی از کارشناسان پیشنهاد دادند تصویب مقررات و جرایمی برای افرادی است که ماسک خود را نمی‌زنند. این موضوع با موافقت مشروط مسئولان وزارت بهداشت همراه شده است.
کد خبر : 506380
637179795381644919_lg.jpg

به گزارش خبرنگار بهداشت گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، از زمان آغاز شیوع کرونا  در کشور پزشکان و متخصصان همواره به زدن ماسک، شستن دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی به عنوان اصلی‌ترین روش‌های کاهش سرایت و ابتلا توصیه می‌کردند. پس از الزامی شدن زدن ماسک در همه مکان‌های عمومی و معابر میزان افرادی که بدون ماسک در مکان‌های عمومی حاضر می‌شوند کاهش یافته است.


درحال حاضر همه مردم از اغلب داروخانه‌ها، فروش لوازم بهداشتی و همچنین برخی مکان‌های عمومی مانند مترو می‌توانند به آسانی ماسک خریداری کنند و دسترسی به آن آسان است. با این حال اما برخی از افراد توصیه اکید متخصصان را برای زدن ماسک رعایت نمی‌کنند. برخی از افراد دارای استطاعت مالی نیستند اما بخشی زیادی نیز دارای توانایی مالی برای خرید ماسک هستند اما این توصیه را رعایت نمی‌کنند.


یکی از تصمیماتی که برخی از کارشناسان پیشنهاد دادند تصویب مقررات و جرایمی برای افرادی است که ماسک خود را نمی‌زنند.


ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت درباره عدم رعایت توصیه‌های ایمنی برای مقابله با ویروس کرونا گفت: تعدادی از افرادی که در این شرایط کرونایی ماسک نمی‌زنند، با اینکه استطاعت مالی داشته و می‌توانند ماسک تهیه کنند، اما باز هم از ماسک استفاده نمی‌کنند.


وی در این باره ادامه داد: برای افزایش جمعیتی که ماسک نمی‌زنند، قاعدتا باید از روش‌های بازدارنده استفاده کرد که یکی از این روش‌ها اخذ جریمه از افرادی است که ماسک نمی‌زنند که می‌تواند کمک کننده باشد. البته قاعدتا و حتما باید افرادی که برای تهیه ماسک محدودیت مالی دارند، از قاعده اخذ جریمه مستثنی شوند.


انتهای پیام/4141


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب