دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مرداد 1399 - 12:33
محمد باقری معتمد در گفتگو با آنا:

بدون دریافت حقوق نامه اخراج از شهرداری به دستم رسید!/ در ایران نمی‌مانم

نایب‌قهرمان المپیک لندن گفت: طبق مصوبه هیئت دولت و استخدام ورزشکاران در دستگاه‌ها در شهرداری مشغول به کار شدم اما بدون اطلاع به من و پرداخت حقوق معو‌قه‌ام نامه اخراجم را صادر کردند.
کد خبر : 506304

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، بحث استخدام ورزشکاران که در سال 95 در هیئت دولت مصوب شد، چالش بزرگی برای ورزشکاران ایران به وجود آورده است. در گزارش قبل خبرگزاری آنا در مورد وضعیت ورزشکاران و نبود یک شغل دائم برای آنها، به‌طور مفصل پرداخته شد و حالا با محمد باقری معتمد دارنده مدال طلای مسابقات جهانی تکواندو و مدال نقره المپیک 2012 که از شهرداری اخراج و  حقوق معوقه او هم پرداخت نشده است، صحبت کردیم. نایب‌قهرمان المپیک لندن بعد از  یک سال و نیم در کسوت سرمربی تیم ملی تکواندوی هندوستان در شرایطی به ایران بازگشت که مسئولان هندوستان خواهان ادامه همکاری با او هستند، اما به دلیل شرایط شیوع کرونا فعلاً در ایران ماندگار شده است.


محمد باقری معتمد در گفتگو با خبرنگار آنا درباره اخراجش از شهرداری گفت: بعد از المپیک 2012 که موفق به کسب مدال نقره شدم، ابتدا در آتش‌نشانی مشغول به فعالیت بودم ولی از آنجا که در این سازمان ورزش تعریف نشده بود، به شهرداری منتقل شدم و در آنجا مشغول به کار شدم. در این مدت به خاطر رفت و آمدها و بحث مربیگری که برای من پیش آمده بود، نامه‌ای از شهرداری برای من ارسال شد و مطلع شدم که من را از کار اخراج کرده‌اند. این در حالی است که ماجرای استخدام من به پیشنهاد خود آقایان صورت گرفت و بعد از کسب مدال المپیک با من تماس گرفتند و گفتند می‌خواهیم تو را استخدام کنیم. البته استخدام رسمی در کار نبود بلکه به صورت قراردادی  بود.


تکواندوکار سابق تیم ملی در پاسخ به این سؤال که علت اخراج او از شهرداری چه بوده است؟ عنوان کرد: من به خاطر حضور در سمینارهای مختلف و عقد قرارداد با هند، از ایران خارج شدم و شهرداری هم بدون اطلاع به من هم حقوقم را قطع کردند و هم حکم اخراج صادر شد. آنها به من گفته‌اند که باید از فدراسیون نامه می‌بردم. در صورتی که همان زمان من با فدراسیون تکواندو مشکل داشتم و نمی‌توانستم این کار را انجام دهم. ضمن اینکه من کاملاً مطلع هستم دیگر ورزشکاران ما در دستگاه‌هایی که به خدمت گرفته می‌شوند حتی سر کار هم نمی‌روند و ورود و خروج آن‌ها ثبت نمی‌شود اما حقوق پایه خود را دریافت می‌کنند ولی برای من این اتفاق صورت نگرفت و دود آن به چشم من رفت. اگرچه از نظر حقوقی پرداخت آنچنانی هم نداشتم، اما بیمه‌ای که از شهرداری برای من رد می‌شد خوب بود ولی حالا این موضوع کاملاً منتفی شده است.


وی در پاسخ به این سؤال که این موضوع را پیگیری کرده است یا خیر؟ عنوان کرد: نه، من اصلاً این موضوع را پیگیری نکردم. البته به دنبال این هستم که با صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک دیداری داشته باشم تا این موضوع را به اطلاع آنها برسانم اما متأسفانه هنوز موفق به این دیدار نشده‌ام. خیلی جالب است که طبق مصوبه هیئت دولت دارندگان مدال در المپیک و مسابقات جهانی می‌توانند در دستگاه‌ها مشغول به کار شوند اما بعد از مدتی با چنین اتفاقی روبه‌رو می‌شوند.


ملی‌پوش سابق تکواندو در پاسخ به این سؤال که با فدراسیون تکواندو به خاطر بورسیه کمیته بین‌المللی المپیک به مشکل خورده بود، آیا این موضوع حل شد؟ عنوان کرد: بله، من مدتی بر سر این موضوع با مسئولان فدراسیون تکواندو دچار چالش شده بودم و کار به شکایت رسیده بود اما پس از مدتی با فدراسیون سازش کردیم و هر دو طرف به توافق رسیدیم. من برای تکواندو افتخارات زیادی کسب کردم و در تلاش هستم که تا آنجایی که بتوانم به این رشته کمک کنم اما متأسفانه بی‌توجهی‌ها خیلی زیاد است. در موضوع اخراج من از شهرداری حتی یک نفر از مسئولان کمیته ملی المپیک با من تماس نگرفتند تا از این موضوع مطلع شوند.


باقری معتمد همچنین در مورد ادامه فعالیتش با تیم تکواندوی هندوستان عنوان کرد: من یک سال با این تیم قرارداد داشتم و واقعاً تیم تکواندوی هندوستان متحول شد. البته آنها تمایل به ادامه همکاری با من داشتند و حتی زمانی که من مبلغ قرارداد را بالا بردم، مخالفتی نکردند. من 15 ژانویه 2020 به ایران بازگشتم که متأسفانه با شیوع ویروس کرونا مواجه شدیم. همه پروازها لغو شدند و مسابقات همگی به تعویق افتادند. فعلاً هم منتظر هستم تا ببینم در آینده چه اتفاقی می‌افتد.


نایب‌قهرمان المپیک لندن در مورد ادامه فعالیت‌هایش در ایران عنوان کرد: در حال حاضر در ایران یک باشگاه تأسیس کرده‌ام و به خاطر عشقی که به تکواندو دارم‌،فعالیت خود را پیگیری می‌کنم اما قصد ندارم به صورت دائم در ایران بمانم. به این خاطر که کار مربیگری در ایران حقوق چندانی ندارد. این در حالی است که من در هندوستان حساب دلاری داشتم و از مربیگری درآمد خوبی کسب می‌کردم. به همین خاطر حتی اگر ادامه فعالیتم در هند میسر نشود، در کشور دیگری مشغول به کار خواهم شد.


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته