دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حضور غیرمتخصص‌ها، عامل کاهش صادرات خشکبار

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران اعلام کرد که امسال صادرات خشکبار در مقایسه با سال گذشته با کاهش همراه بوده است.
کد خبر : 50628

محمد‌مهدی طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا گفت: امیدارم در شرایط پساتحریم، صادرات خشکبار چه از نظر وزنی و چه از نظر ارزشی بهبود پیدا کند.


وی ورود افراد غیرمتخصص در این حوزه و همچنین کاهش تقاضا در بازارهای مصرف را از عوامل عمده کاهش صادرات خشکبار دانست و گفت:‌ این موضوع‌ها به صادرات خشکبار کشور لطمه وارد کرده،‌ هرچند که تاثیر بازارهای مصرف کمتر از ورود افراد غیرمتخصص در این زمینه است.


طباطبایی تاکید کرد: رفتارهای غیرحرفه‌ای و عدم آشنایی این افراد با مراحل صادرات و حضور در بازارهای هدف، باعث مشکلات به وجود آمده است.


عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران گفت: وقتی کنترلی بر ورود افراد به این حوزه نباشد و به کانال تشکل‌ها توجه نشود، هر کس می‌تواند با گرفتن یک کارت بازرگانی شروع به صادرات کند و نتیجه آن هم وضع کنونی است.


وی درباره پیش‌بینی خود از وضع صادرات پس از اجرای برجام گفت: مهم‌ترین عامل برای استفاده از شرایط جدید، توجه جدید به بازارهای فعلی و بازارهای جدید است.


طباطبایی با بیان اینکه باید پتانسیل‌های موجود در بخش صادرات دقیقاً شناسایی شوند، افزود: برای افزایش صادرات باید بازارهای آتی مورد مطالعه قرار بگیرد و با توجه به پتانسیل‌های موجود بر روی آنها برنامه‌ریزی شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته