دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مرداد 1399 - 21:39
عمویی:

ایران در دنیا بهترین عملکرد را در مین‌زدایی دارد/ پیشرفت ۹۰ درصدی مین‌زدایی در ۵ استان غربی کشور

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بر اساس اطلاعات بین‌المللی در  دهه گذشته، ایران در دنیا بهترین عملکرد را در مین‌زدایی داشته است.
کد خبر : 506198
_MID0201.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت، ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به ۲ موضوع بررسی شده در نشست امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، اظهار کرد: یکی از  موضوع ها امنیت اقتصادی و تامین کالاهای اساسی با حضور مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت بود که در این جلسه مدرس خیابانی ضمن ارائه گزارشی از روند تامین کالاهای اساسی کشور، به تحلیل موضوع گرانی برخی کالاها پرداخت و تاکید کرد که رژیم ایالات متحده تمام تلاش خود را برای اخلال در تجارت ما می‌کند ولی ما با این چالش مقابله می کنیم.


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با تکیه بر تقویت تولید داخل در حال کاهش نیازهای وارداتی کشور هستیم. موضوع دیگر جلسه به گزارش کمیته دفاعی کمیسیون درباره نشستی با حضور مقامات مسئول در حوزه مین‌زدایی در روز دوشنبه اختصاص داشت.
 
وی با اشاره به گزارش ارائه شده توسط آقازاده دافساری، رئیس کمیته امنیت کمیسیون در خصوص مین‌زدایی در ۵ استان غربی کشور و چالش‌های موجود در این زمینه ، افزود: مین‌زدایی در ۵ استان غربی کشور نود درصد پیشرفت داشته است.


عمویی ادامه داد: در نشست روز دوشنبه کمیته امنیت، مقامات وزارت دفاع، سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی و وزارت کشور، گزارشی از فعالیت‌های خود در تکمیل روند مین زدایی از استان‌های خوزستان، ایلام، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی در سالهای ارائه کرده بودند. 


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس اطلاعات بین‌المللی در  دهه گذشته، ایران در دنیا بهترین عملکرد را در مین‌زدایی داشته است و علیرغم پیشرفت بالای ۹۰ درصد پاکسازی زمین‌های این استانهای غربی، همچنان ۵۳ هزار هکتار از زمین‌ها نیازمند تکمیل روند مین زدایی هستند.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته