دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مرداد 1399 - 12:25
میزگرد «عرفی‌سازی اعلامیه حقوق بشر اسلامی، راهکار صیانت از حقوق امت اسلامی»-2/مقام حشدالشعبی:

چالش مهم ما با آمریکا این بود که می‌خواستند رسماً دشمنی خود را با ایران اعلام کنیم

یک فعال سیاسی و مقام مسئول در حشد الشعبی عراق اظهار کرد که معضل مهم ما با آمریکا این بود که می‌خواستند رسماً دشمنی خود را با ایران اعلام کنیم، ولی هیچ‌کدام از دولت‌ها زیر بار این اقدام و دیکته آمریکایی‌ها نرفتند.
کد خبر : 506051
1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، عبدالکریم الهیثم در نشست خبری «عرفی‌سازی اعلامیه حقوق بشر اسلامی، راهکار صیانت از حقوق امت اسلامی» که ظهر امروز در محل خبرگزاری فارس برگزار شد گفت: نشست کنونی فرصت مناسبی برای انجام تلاش در راستای برقراری صلح اسلامی است. محور مقاومت در منطقه جزو اصول اساسی است و آمریکا قدرت محدودی در منطقه دارد و این یک واقعیت است.


وی افزود: آنچه درصحنه عراق شاهد هستیم، این است که آمریکایی‌ها قدرت چندانی ندارند و بسیار ضعیف شده‌اند.


ما در عراق طی دوره دیکتاتوری صدام شاهد نقض عمده حقوق بشر بودیم؛ زندانی افراد، اعدام‌ها و بمباران شیمیایی و بعدها حملات آمریکایی‌ها باعث تخریب و نابودی عراق شد و واشنگتن ثروت عراق را تاراج کرد.


این مسئول حشدالشعبی تأکید کرد: شیعیان با انتخابات وارد عرصه سیاسی عراق شدند. در حال حاضر حقوق سنی‌ها و کردها بیشتر از شیعیان رعایت می‌شود. وزیران و مسئولان دولتی میان کردها و اهل سنت توزیع‌شده است و شیعیان در اقلیت هستند.


هیثم گفت: بعد از تشکیل حشدالشعبی شاهد بودیم حقوق بشر بیشتر رعایت شد و مردم بیشتر تکریم می‌شدند. ما شهید زیاد دادیم تا ثروت ملت عراق غارت نشود. شهید سلیمانی در زمان حضورشان در عراق بسیار بر حفظ احترام و مراقبت از اموال عراقی‌ها تأکید می‌کرد.


وی افزود: آمریکا نگذاشت امور داخلی عراق سامان بگیرد. نفوذی‌ها و مزدورانشان برای ساقط کردن دولت‌های مختلف وارد شدند، ولی تاکنون موفق نشده‌اند.


وی عنوان کرد: معضل مهم ما با آمریکا این بود که می‌خواستند رسماً دشمنی خود را با ایران اعلام کنیم، ولی هیچ‌کدام از دولت‌ها زیر بار این اقدام و دیکته آمریکایی‌ها نرفتند. ما با ایران دوست هستیم و خوبی‌های زیادی از ملت ایران دیده‌ایم که فراموش‌شدنی نیستند.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

برچسب ها: حشد الشعبی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته