دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آذر 1396 - 16:41

فراخوان دبیرکل سازمان ملل متحد در دفاع از حقوق بشر

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز حقوق بشر تاکید کرد
کد خبر : 240086

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، آنتونیو گوترش در پیامی به مناسبت روز حقوق بشر (10 دسامبر) همه مردم و رهبران جهان را در هر کجا فراخواند تا در دفاع از همه مواد حقوق بشر یعنی حقوق مدنی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی همچنین ارزش‌هایی قیام کنند که بر امیدهای ما برای جهانی منصفانه‌تر، امن‌تر و بهتر برای همه تاکید دارد.


متن کامل پیام آنتونیو گوترش به شرح زیر است:


سال جاری گرامیداشت روز حقوق بشر مصادف است با آغاز جشن‌های یک ساله پس از گذشت هفت دهه از تصویب یکی از پر محتواترین و فراگیرترین توافقات بین‌المللی جهان. اعلامیه جهانی حقوق بشر برابری و منزلت هر یک از افراد بشر را برقرار و تصریح می‌کند هر دولتی مسئولیت اصلی برای توانمند کردن همه مردم را با هدف بهره مندی از همه مواد حقوق و آزادی‌های غیر قابل انکار برعهده دارد.


همه ما حق آزادانه صحبت کردن و شرکت در تصمیماتی داریم که بر زندگی ما اثر می‌گذارد. همه ما حق داریم فارغ از هرگونه تبعیض زندگی کنیم. ما حق آموزش، مراقبت بهداشتی، فرصت‌های اقتصادی و معیار متعارف زندگی را داریم. ما حق داشتن زندگی خصوصی و عدالت داریم. این حقوق به همگی ما هر روزه مرتبط است. آن‌ها بنیان جوامع صلح‌آمیز و توسعه پایدار هستند.


از زمان اعلان اعلامیه حقوق بشر در 1948، حقوق بشر یکی از سه ستون سازمان ملل متحد همراه با صلح و توسعه بوده است. درعین اینکه سوء رفتار نسبت به حقوق بشر پس از تصویب آن پایان نیافت، این اعلامیه به تعداد زیادی از مردم برای به دست آوردن آزادی و امنیت کمک کرده است. اعلامیه کمک کرد جلوی تخلفات گرفته شود، عدالت در قبال خطاکاری‌ها به اجرا درآید همچنین قوانین و تدابیر حقوق بشر ملی و بین‌المللی تقویت شوند.


با وجود این پیشرفت‌ها، اصول اساسی اعلامیه جهانی حقوق بشر در همه نواحی محک زده می‌شوند. ما شاهد خصومت فزاینده علیه حقوق بشر و آنانی که از حقوق بشر دفاع می‌کنند از سوی افرادی هستیم که از استثمار و تفرقه سود می‌برند. شاهد تنفر، نابردباری، وحشی‌گری و سایر جرایم هستیم. این اقدامات همگی ما را به خطر می‌اندازند.


من در روز حقوق بشر می‌خواهم از مدافعان و مروجان حقوق بشر شامل کارکنان سازمان ملل متحد قدردانی کنم که هر روز و گاه در وضعیت‌های خطرناک تلاش می‌کنند تا از حقوق بشر حمایت کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته