دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مرداد 1399 - 11:04

کنکور پا پس نکشید

وزیر بهداشت اعلام کرد زمان برگزاری کنکور سراسری دیگر به تعویق نمی افتد و در تاریخ 31 مرداد برگزار خواهد شد.
کد خبر : 506011
4476189.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، وزیر بهداشت تصمیم ستاد ملی کرونا برای برگزاری کنکور و تعویق این آزمون بزرگ را اعلام کرد و گفت: «کنکور در تاریخ 31 مرداد برگزار خواهد شد.»


جلسه بررسی نحوه برگزاری کنکور سراسری با حضور وزرای بهداشت و علوم، روسای کمیسیون‌های بهداشت و آموزش مجلس و جمعی از نمایندگان مجلس در وزارت بهداشت شب گذشته برگزار شد.


سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تشریح نتایج این نشست گفت: بزرگ‌ترین دغدغه ما سلامت مردم بود، همه فرزندان ایران را فرزند خودمان می‌دانیم، جلسه مفصلی بود و مسائل زیادی بررسی شد و موارد بررسی شده مورد وفاق همگان قرار گرفت.


حاصل این گفت‌وگو و بحث چند ساعته این شد که کمیته‌ای با حضور روسای کمیسیون‌ها تشکیل شود و در کنار همکاران من در وزارت بهداشت و وزارت علوم و تحقیقات و سازمان سنجش پروتکل‌ها مرور شوند و پروتکل‌ها با سختگیری بیشتری نسبت به آزمون دکتری تدوین شوند و در سه مرحله نقل‌وانتقال داوطلبان به داخل حوزه امتحانی، ورود و خروج با سختگیری انجام شود.


نمکی خاطرنشان کرد: قرار شد فاصله‌گذاری دو متری رعایت شود، ماسک برای داوطلبان تامین شود و تنها از 20 درصد فضای مکان‌های برگزاری آزمون استفاده شود. همچنین مقرر شد ناظرینی با اشتراک سازمان بسیج و سازمان‌های مردم‌نهاد بر برگزاری کنکور نظارت داشته باشند.



وزیر بهداشت گفت: «نهایتا تصمیم به برگزاری کنکور در تاریخ مقرر 31 مرداد گرفته شد تا داوطلبان از اضطراب خارج شوند.» نمکی افزود: «نظارت‌های قوی بر اجرای پروتکل‌ها خواهیم داشت تا حتی یک نفر هم به کرونا مبتلا نشود.»


 


منبع: روزنامه فرهیختگان


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
یه کنکوری
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
۰
پس نظرسنجی داوطلبان دیروزهم به فناآره ؟ ماروآدم حساب نمی کنید واقعاکه
هلدینگ شایسته